01 Aug 2023 20:00 door Maan
Mijn zoon is ook over naar groep 5, maar de juffen hebben wel uitgesproken dat ze bang zijn dat hij tegen de herfstvakantie al is vastgelopen, omdat het niet zo goed gaat. Wij hebben ook de tip gekregen om de tafels en het automatiseren goed te oefenen.
We oefenen hier tafel voor tafel, elke dag een minuut of 15. De tafels 1 tot en met 5 zitten er nu redelijk in. Ik vind het ook heel lastig, omdat de verwerkingssnelheid van mijn zoon laag is. Het kost hem echt veel moeite om de sommen te onthouden.
Wat wij tot nu toe doen:
- squla
- spelletjes (bijv. wedstrijdjes of bij elke som een voetstap vooruit tot je bij het einde van de kamer bent)
- tafelkaartjes (20 kaartjes maken, sommen op het ene kaartje, antwoorden op de andere kaartjes, en dan moet zoon zo snel mogelijk de tafel op volgorde leggen met de antwoorden erbij. En dat gaan we dan timen en dan probeert hij steeds sneller te zijn, ook een soort wedstrijdje dus).
We doen echt hard ons best, en hij zelf ook, maar het voelt ook wel een beetje sneu om zo in de vakantie bezig te zijn. Want eigenlijk moet hij dus ook nog oefenen met automatiseren, met lezen en eigenlijk ook wel met spelling/taal.