Godsavethequeen schreef:Met voorstellingen krijgen ze een bloem. En die gaat dan in een mooi vaasje op hun nachtkastje
Salome schreef:Haha Archie. Dat deden wij ook altijd.
Maar zodra ze zelf kunnen lezen is die menu kaart mega interessant.
En ja, kipnuggets ook op die leeftijd 😉
Filoria schreef:Ik had er in de topic misschien iets bij moeten zetten van 8+ of zo, want toen mijn kinderen peuter/kleuter waren, was het ook nog geen issue hoor. Dan zijn ze blij met alles wat ze krijgen en zitten ze nog een beetje in hun eigen bubbel. Maar vanaf dat kinderen een jaar of 8/9/10 zijn gaan ze veel meer om zich heen kijken: wat doen andere kinderen, wat geven die, wat krijgen die? Ik vind het nu veel moeilijker om mijn eigen ding te blijven doen. Dan kan ik zelf wel gek zijn op tweedehands houten speelgoed, maar op de digitale verlanglijstjes die ik krijg ik de appgroepen van kinderfeestjes staan alleen maar plastic frutsels en make-up-dingen en zo. Dochter wil dat soort dingen vervolgens ook voor haar eigen verjaardag hebben.
. Die lolly's haal ik het hele jaar door af en toe een zak (lettend op de houdbaarheidsdatum) dus ik loop er niet op leeg. Mijn dochter gaat ook altijd even langs de deuren maar vind het al snel te eng en wil dan liever weer gaan uitdelen. Snoep gaat gewoon in de snoeppot (na controle) en mag ze dus ook echt niet allemaal in 1 keer opeten. Met Sinterklaas werd er ook vooral veel tijd besteed aan de surprises en de cadeautjes erin waren altijd kleine prijsjes. Ook dat heb ik dus meegekregen vanuit huis en mijn dochter ging dus afgelopen Sinterklaas voor het eerst supertrots naar school met haar surprise. Ze had een hoop bekijks maar ik hoorde achter mijn rug om ook ouders klagen dat sommige ouders al minstens 25 euro besteed zouden hebben aan surprises maken. Ik voelde me lichtelijk aangesproken eerlijk gezegd maar het was natuurlijk een aanname om te denken dat het over mij ging. Het enige dat ik besteed heb aan de surprise was mijn tijd en hulp aan mijn dochter om dat samen te maken. We vinden al dat geknutsel gewoon leuk en gezellig. Ook als ik alle andere surprises zag in haar klas en andere klassen, heb ik echt geen enkele surprise gezien waar ik me dat bij kon voorstellen. Het is ook vaak wel een hoop gezever om niks. Als je geen zin hebt om je kind te helpen, ga dan niet met je klagende vingertje naar andere ouders wijzen.Joey schreef:Salome schreef:Haha Archie. Dat deden wij ook altijd.
Maar zodra ze zelf kunnen lezen is die menu kaart mega interessant.
En ja, kipnuggets ook op die leeftijd 😉
Dan alsnog vind ik het jammer dat er voor kinderen doorgaans mindere gevarieerde keuze is en kinderen geacht worden alleen maar die dingen te eten blijkbaar. In Italië vond ik dat dat bijv veel beter. Veel toegankelijke, simpele gerechten, niet altijd grote porties en vaak geen speciaal kindermenu.

DronkenTaart schreef:Ging mijn kind maar voor de kipnuggets. Ze gaat altijd voor de biefstuk
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers