Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Speen afleren

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jun 2023 21:30

Re: Speen afleren

Heb het idee dat ze er ook steeds meer om gaat geven. Ze kan er nu natuurlijk ook zelf om vragen. Dus jullie zouden morgenavond gewoon hoppa stoppen? Of eerst middagdutje proberen? Ik voel het nu al aan mijn hart haha.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2023 00:56

Ik zou de avond doen.
Zelf goed mentaal op voorbereiden, dag erna niet al te veel verplichtingen. En zelf even doorbijten.
Een of twee avonden en je bent er definitief vanaf. Komt echt niet.

Zelf zou ik gevoelsmatig de avond beginnen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Jun 2023 09:06

Als ik dit topic lees twijfel ik elke keer of ik mijn newborn wel weer die speen in zijn mond moet stoppen 😂 Ik heb het stellige voornemen er met zes maanden mee te stoppen (dan schijnt de zuigbehoefte minder te zijn), maar een vriendin kondigde al aan dat ik daar tegen die tijd waarschijnlijk anders over zal denken 😉 Wel goed om te lezen dat er ook genoeg succesverhalen over stoppen zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Jun 2023 09:13

Haha ja ik weet ook van zoon dat het drie dagen drama was en daarna wel oké. Maar hij dochter verwacht ik wel meer drama. Vanochtend zei ze: 'Als ik zo beneden ben, ga ik huilen dus ik moet m'n speen vast mee.' Eh nee schat. 😂 Leuk geprobeerd.
Laatst gewijzigd door Marin op 16 Jun 2023 09:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Jun 2023 09:34

Ik denk echt dat ik er zelf vooral tegenop keek en het daarom uitstelde. Terwijl het dus binnen een weekend wel klaar was. Ik heb daarna echt nog wel enkele weken gedacht bij een huilbui 'met die speen was hij zo stil.. " maar ben er nu wel echt blij mee dat ik de stap gemaakt heb, want het viel zo enorm mee!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2023 10:00

Char schreef:Als ik dit topic lees twijfel ik elke keer of ik mijn newborn wel weer die speen in zijn mond moet stoppen 😂 Ik heb het stellige voornemen er met zes maanden mee te stoppen (dan schijnt de zuigbehoefte minder te zijn), maar een vriendin kondigde al aan dat ik daar tegen die tijd waarschijnlijk anders over zal denken 😉 Wel goed om te lezen dat er ook genoeg succesverhalen over stoppen zijn.

Ik geloof dat we bij de oudste met 7/8 maanden hebben afgebouwd, weet niet meer precies. Dat doen we straks met de jongste rakker ook.
Nu het gemak van de speen, en afleren voordat ze het goed en wel snappen
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem338

Bericht 16 Jun 2023 10:32

Bij de oudste hebben we hem ook rond dat hij een jaar was weggenomen. Kostte een paar moeilijke nachten maar je hoefde tenminste niet eindeloos te redeneren zoals bij dochter van 3 😅 Beide uiteindelijk min of meer cold turkey gedaan. Dat ging uiteindelijk beter, ook bij die van 3, dan allemaal kunstgrepen uithalen (cadeautjes beloven, afbouwen, afspraken maken, dat werk)
<<

Max

Yipyapper

Bericht 16 Jun 2023 12:03

Jip schreef:Dan zou ik nu al stoppen met de speen max. Ik heb mijn dochter de speen 'opgedrongen', omdat ik niet continue met mijn pink in haar mond kon zitten. Maar ik wilde zoooooo graag dat ze minder onrust had.

Bij mijn oudste, die ook geen speen fanaat was, ben ik gewoon gestopt omdat ze m ook heel soms pakte. Uiteindelijk ging ze duimen. Bij 3 jaar een duim hoesje gemaakt en ze was zo klaar met duimen.

Ik ben inderdaad bang dat ie dan gaat duimen en dat lijkt me lastiger afleren dan een speen. Een speen kun je gewoon afpakken en weggooien.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2023 12:06

Bij mn dochter stopte ik met 2j Cold Turkey omdat ik merkte dat ze meer gehecht raakte en echt geen zuigbehoefte had. Kan geen noemenswaardige problemen meer terug halen. Misschien iets slechter slapen even maar dat was die tijd toch nog heel wisselend. Ik had toen het gevoel dat hoe langer we ermee door zouden gaan, hoe moeilijker stoppen zou worden. Wij drongen haar de speen ook op ivm slaapproblemen. Maar de speen heeft daar nooit iets voor gedaan. Achteraf hadden we veel eerder moeten/kunnen stoppen. Daarom bij zoon met 3 maanden gestopt met de speen. Dat was probleemloos.
Ik heb bij zoon wel gedacht; als hij gaat duimen krijgt ie de speen weer. Maar dat deed hij niet. Zelf tot een jaar of 10 geduimd en dat is gewoon niet handig.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Jun 2023 14:47

Wij zijn met 2,5 gestopt, cold turkey maar moet wel zeggen dat hij zijn speen eigenlijk alleen in bed of onderweg kreeg, dus overdag gebruikte hij die dus al nauwelijks. Het was even een paar dagen lastig met slapen maar daarna heeft hij er nooit meer om gevraagd.
Wij zijn toen trouwens gestopt vanwege zijn open mondmotoriek. Helaas heeft het niet veel opgeleverd, hij is nu 4,5 en hij slist nog steeds flink en zijn mondmotoriek lijkt nog bepaald niet goed te zijn. Het is overigens maar de vraag of dat van de speen komt, hij heeft sowieso wat problemen in de motoriek lijkt het. Hij wordt volgende week uitgebreid onderzocht.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Jun 2023 15:55

Max schreef:
Jip schreef:Dan zou ik nu al stoppen met de speen max. Ik heb mijn dochter de speen 'opgedrongen', omdat ik niet continue met mijn pink in haar mond kon zitten. Maar ik wilde zoooooo graag dat ze minder onrust had.

Bij mijn oudste, die ook geen speen fanaat was, ben ik gewoon gestopt omdat ze m ook heel soms pakte. Uiteindelijk ging ze duimen. Bij 3 jaar een duim hoesje gemaakt en ze was zo klaar met duimen.

Ik ben inderdaad bang dat ie dan gaat duimen en dat lijkt me lastiger afleren dan een speen. Een speen kun je gewoon afpakken en weggooien.

Klopt. afleren van het duimen was bij mijn dochter echt nul probleem. Ze duimde alleen in bed en verder nooit.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2023 19:45

Nou ze slaapt zonder speen. Benieuwd hoe de rest van de nacht gaat 😅.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2023 20:05

In de nacht niet meer gehoord en ze was om 7.30u wakker 🙌🏻. Vanmiddag duurde het 10 minuten voordat ze in slaap viel. Ze vroeg toen wel duidelijk om de speen maar gezegd dat die weg was en dat ze met konijn kon knuffelen. Ze had nog een speen zien liggen in het badkamerkastje vanmorgen (oeps) en maakte toen echt letterlijk een vreugdedansje. Echte liefde hè. Speen weg gelegd en vanavond toen ze erom vroeg weer het badkamerkastje geopend en laten zien dat hij weg was en ze konijn heeft. Vanavond duurde het iets langer en heb ik haar er nog even uit gehad. Ze was wel boos maar dat moeilijk in slaap komen was sowieso al iets van de laatste weken. Nu slaapt ze weer zonder speen.

Ik vind dus eigenlijk dat het heel goed gaat!! Ben wel benieuwd hoe maandag voor haar is op het kdv, dan bevind ze zich natuurlijk in speenwalhalla en daar is het niet echt fijn als ze wat langer gaat huilen in de slaapkamer.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2023 21:56

In middag is het nog steeds 10 minuten mopperen voordat ze in slaap valt (deed ze eerst eigenlijk niet) maar in de avond is de nieuwe bedtijd nu 21.00u voordat ze een keer gaat slapen. Ze ligt er al wel eerder in maar is dan echt boos en wil niet slapen. Haal ze er dan na een tijdje even uit en de tweede keer dat ik ze in bed leg slaapt ze heel snel. Dat was al wel een beetje zo met inslapen de laatste weken maar zal de speen weghalen niet aan mee helpen. Ik hoop dat ze binnenkort weer een keer zonder mopperen gaat slapen 🙈.

Ze vond trouwens weer een speen vandaag (goed voorbereid was ik joh 🙈) onder haar bed en keek mij meteen aan van hey, mag dit? Stopte hem in haar mond en toen zei ik: leg maar op de kast en toen deed ze dat. Ze ging er nog wel even mee spelen, verstoppen en weer vinden. Daarna heb ik hem weer uit het zicht gelegd en zocht ze wel even en gezegd dat ze met konijn mag slapen.
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Jun 2023 15:49

Ik ga hier ook proberen mijn zoon zonder speen te laten slapen. Ik haalde hem net op van de opvang, daar was de invalkracht mijn zoontje vergeten zijn speentje te geven. Hij was zonder te zeuren gaan slapen. Hij had wel wat kort geslapen maar dat is normaal geloof ik?
Dus ik heb net zijn speentjes snel opgeruimd. Ik vind het wel spannend!

Ik vertelde hem net wel dat ik trots was dat hij zonder speentje had geslapen en dat hij morgen wat uit mag zoeken in de speelgoedwinkel als hij vanavond zonder speentje slaapt. “Jaaaaaaa ikke aardbeien hebben!”. 😂
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jun 2023 17:05

Heerlijk!
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Jun 2023 19:24

Net even wat tranen maar hij ligt erin zonder speentje. Wel heel onrustig nu. Zijn “beloning” is op eigen verzoek inmiddels uitgebreid met aardbeien én plakjes worst 😂
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Jun 2023 19:44

Heeft hij ook wel verdiend Hugo 👍
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Jun 2023 20:46

Nou, dik fiasco dus de speen zit er weer in. Na een uur met echt hysterisch huilen, ontroostbaar zijn etc. heb ik de speen teruggegeven. Over een tijdje een nieuwe poging, ga ik in de tussentijd opzoek naar mijn ruggengraat en doorzettingsvermogen😂
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Jun 2023 20:51

Scheelt wel weer in je portemonnee dat je geen aardbeien en worst hoeft te kopen 😉
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 20 Jun 2023 20:53

Hahahaha ja inderdaad!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2023 21:17

Hoe oud is jouw zoontje Hugo? Als je al zo goed met hem kan overleggen is het een idee om het een beetje voor te bereiden zodat hij aan het idee kan wennen. Dus al een week eerder soms benoemen dat dan en dan de speen weg gaat. Mijn zoon heb ik zelf de spenen weg laten gooien in ruil voor een cadeautje maar die was daar echt nog lang verdrietig over. Toen hij het cadeau binnen had zei hij ik hoef het niet meer en wil ze terug. Ik denk dat opsturen naar iets (bijvoorbeeld spenenfee of spenen gewoon weg leggen) misschien iets vriendelijker is. Het is wel fijn als ze ook echt weg zijn dan kun je ze niet meer terug geven 😀. En idd je eigen ruggengraat is hierin het belangrijkste maar ieder zijn tijd. Zijn ook niet per se de leuke dingen van het opvoeden :-).

Toen ik zoon vertelde dat ik de spenen van dochter weg had gedaan moest hij ook bijna huilen. Kwam meteen het eigen gevoel terug denk ik, zielig hè.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen