Char schreef:Als ik dit topic lees twijfel ik elke keer of ik mijn newborn wel weer die speen in zijn mond moet stoppen 😂 Ik heb het stellige voornemen er met zes maanden mee te stoppen (dan schijnt de zuigbehoefte minder te zijn), maar een vriendin kondigde al aan dat ik daar tegen die tijd waarschijnlijk anders over zal denken 😉 Wel goed om te lezen dat er ook genoeg succesverhalen over stoppen zijn.
Jip schreef:Dan zou ik nu al stoppen met de speen max. Ik heb mijn dochter de speen 'opgedrongen', omdat ik niet continue met mijn pink in haar mond kon zitten. Maar ik wilde zoooooo graag dat ze minder onrust had.
Bij mijn oudste, die ook geen speen fanaat was, ben ik gewoon gestopt omdat ze m ook heel soms pakte. Uiteindelijk ging ze duimen. Bij 3 jaar een duim hoesje gemaakt en ze was zo klaar met duimen.
Max schreef:Jip schreef:Dan zou ik nu al stoppen met de speen max. Ik heb mijn dochter de speen 'opgedrongen', omdat ik niet continue met mijn pink in haar mond kon zitten. Maar ik wilde zoooooo graag dat ze minder onrust had.
Bij mijn oudste, die ook geen speen fanaat was, ben ik gewoon gestopt omdat ze m ook heel soms pakte. Uiteindelijk ging ze duimen. Bij 3 jaar een duim hoesje gemaakt en ze was zo klaar met duimen.
Ik ben inderdaad bang dat ie dan gaat duimen en dat lijkt me lastiger afleren dan een speen. Een speen kun je gewoon afpakken en weggooien.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers