Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dierentuinen

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2023 18:03

Dierentuinen

Wij gaan graag naar dierentuinen.

Naar welke dierentuin ben je geweest en wat vond je ervan?
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2023 18:06

Re: Dierentuinen

Dierenrijk Nuenen
Mooie dierentuin, klein maar met veel speelmogelijkheden voor de kinderen. Wij vinden dit echt een aanrader.

Zooparc Overloon
Ik vind deze dierentuin minder leuk om met kinderen te doen. Het was soms echt zoeken naar de dieren en weinig speelgelegenheid. We vonden het wel leuk om een keer giraffen te zien.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2023 18:23

Wij gaan ook graag naar dierentuinen vandaag toevallig nog geweest :smile:

Wildlands 2x nu geweest en vind het toch steeds tegenvallen. Denk als je kinderen hebt die wat ouder zijn wel erg leuk

Aqua zoo Kleine dierentuin, erg leuk

Beekse bergen Vond ik erg leuk. Zijn met de auto er door gegaan en paar keer lopend. Mooi ruim opgezet allemaal

Ouwehands dierenpark Mijn favoriet dat komt door de panda's daar hou ik van. De dierentuin is niet heel groot. Erg mooi allemaal ook veel speeltuinen viel me vandaag op.

Dierenpark Amsersfoort Ook een mooi park in de bossen. Ook erg mooi aangelegd

Burgers Zoo mooi park vorig jaar geweest was erg leuk mooie vlinders ook

Tierpark Nordhorn in Duitsland is meer een luxe kinderboerderij maar erg leuk met kinderen. Je kan bij de kassa eten kopen voor de deuren. Is een goedkoop park

Apeheul vonden wij tegenvallen kan ook komen dat het toen extreem druk was

Dolfinarium Paar keer geweest toen wel leuk zou er niet zo snel meer heen gaan
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2023 18:27

Wildlands, fantastisch om te zien hoeveel ruimte de dieren hebben.

Artis, ik schrok daar van de kleine hokjes

Apenheul, niet te vergelijken met iets anders, veel vrijheid voor de dieren en heerlijk bosrijk gebied.

Ouwehand, mooie dierentuin veel dieren en ook veel ruimte, de apen nog wel wat veel binnen maar ik vind het een leuke dierentuin.

Dierenrijk Mierlo, leuk maar ook klein.

San Francisco Zoo, een enorm verschil met de Nederlandse dierentuinen.

Dolfinarium Harderwijk, ik was 9 ofzo. Vond het toen leuk maar dat is onderhand 25 jaar geleden 🤣
2015 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2023 18:32

Burgers Zoo. Wij gaan wekelijks!

Fijn vind ik de verschillende compartimenten. Bush, Ocean, Desert, Safari, Mangrove, Rimba. En de grote indoor en outdoor speeltuinen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Jun 2023 18:52

Zooparc Overloon: klein maar wel een leuke dierentuin! Wij zijn er in 2 uurtjes wel doorheen.

Dierenrijk Nuenen: heel leuk! Geen grote dierentuin maar wel echt heel leuk. Veel speeltuintjes, grote verblijven.

Burgers Zoo: vond ik heel erg tegenvallen. Geen sfeer, veel lege verblijven. Niet voor herhaling vatbaar. Terwijl dit als kind zijnde echt mijn favoriete dierentuin was.

Wildlands: ik vind ‘m echt prachtig. Hele mooie dierentuin, grote verblijven.

Ouwehands Dierenpark: mijn favoriet tot nu toe! Héél veel speelgelegenheden, mooi park, grote verblijven en fatsoenlijk eten.

Zooparc Duisburg: mooie dierentuin, sommige verblijven aan de kleine kant maar zijn veel aan het opknappen. En ze hebben koala’s😍
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Jun 2023 18:54

Blijdorp: vooral het aquarium is hier favoriet. Dan loop je onder de vissen en haaien door.

De dierentuin in antwerpen; lang geleden dat ik er ben geweest en gewoon gezellig.

Beekse bergen: geweldig!

En op mijn lijstje staat ook nog plankendael. Dat moet ook leuk zijn!
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Jun 2023 19:53

Ik ben een keer met de kinderen naar dierenrijk gegaan en vond dat echt niet oké. Kleine hokken. Ik vind dierentuinen sowieso niet oké en ga daar met de kinderen ook niet meer naartoe. Heb ook uitgelegd waarom. Vind het ook bizar dat we nog steeds een dolfinarium hebben.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jun 2023 20:17

Ik vond de dierentuin vroeger ook gewoon leuk en dacht er niet zo bij na maar na een keer een dierentuin in het buitenland bezocht te hebben die er dieptriest uitzag qua onderhoud, dieren die gewoon echt zielig keken, vieze kleine hokken, en waar ook een zeehondenshow gegeven werd en die arme beesten er gewoon heel slecht uitzagen voel ik me eigenlijk helemaal niet goed meer bij dierentuinen. Ook die in NL niet meer.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jun 2023 03:40

Hugo schreef:Burgers Zoo: vond ik heel erg tegenvallen. Geen sfeer, veel lege verblijven. Niet voor herhaling vatbaar. Terwijl dit als kind zijnde echt mijn favoriete dierentuin was.

Lege verblijven? Dat herken ik totaal niet. Het enige verblijf dat echt 😕 wee leeg is, is naast de panters. En het verblijf daar tegenover werd verbouwd. Zat eerst niks (opslag) en nu hertjes. En het verblijf van de flamingo’s is recent leeg gemaakt. Beestjes zaten al jaren opgehokt vanwege vogelgriep en zijn nu verhuisd naar elders.

Ben je toevallig in de winter geweest? Want als de grond bevroren is, zitten wel een aantal beesten in hun binnenverblijf.

<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Jun 2023 06:57

@Bloom, wij zijn in oktober geweest. Misschien vond ik het wel minder leuk/mooi omdat we vorig jaar ook al in Ouwehand & Wildlands zijn geweest en ik die echt heel tof vond. Of mijn verwachtingen waren te hoog? Geen idee maar vond ‘m echt minder 🙁
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jun 2023 07:11

Ja hij kan zeker niet aan je verwachtingen voldoen. Ieder z’n smaak natuurlijk :)

Ik herkende alleen de lege hokken niet, dus daar wilde ik op reageren.

<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Jun 2023 07:33

Ja denk dat we een stuk of 8 á 10 legen verblijven telden. En daar zat echt niets, ook niet binnen. Maargoed, dat betekent alleen maar dat ze bezig zijn met veranderingen en dat is goed!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 11 Jun 2023 17:27

Hugo ben je een keer in Kerkrade geweest? Hoor dat die ook heel mooi is.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jun 2023 17:56

Wij hebben een abonnement voor Dierenrijk. Geweldige dierentuin voor jonge kinderen, veel speelgelegenheid en mooie, ruime verblijven. Verder weinig recente ervaring met andere dierentuinen eigenlijk.
december 2016
juli 2019
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Jun 2023 18:38

Siesa schreef:Hugo ben je een keer in Kerkrade geweest? Hoor dat die ook heel mooi is.

Oh ja die moet ook nog bij mijn rijtje! Paar weken geleden geweest, echt een hele mooie dierentuin!
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 14 Jun 2023 19:21

Blijdorp: erg leuk en vooral het oceanium is erg gaaf.

Beekse Bergen: echt super leuk! Jammer dat het zo'n end weg is

Faunaland Flakkee: lekker overzichtelijk en kleinschalig.

Eentje in Limburg met een vakantie maar welke???

De rest was in het buitenland maar dat vind ik eigenlijk altijd zielig
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 15 Jun 2023 16:10

Allwetterzoo in Duitsland vonden wij mooi en ruim opgezet
Juli 2019

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd