08 Jun 2023 20:10 door minoessepoes
Mijn jongste is echt flink allergisch, dikke ogen, plekken die op brandwonden lijken en het doet flink pijn. Dus hij heeft een eigen tube zonnebrandcreme in zijn tas met zijn naam er op die hij ook op de bso gebruikt en zijn juf is op de hoogte dat hij echt geen andere zonnebrandcreme mag. Ook elkaar helpen met insmeren en wellicht andere zonnebrandcreme nog aan de handjes is niet handig.
Wij hebben beneden een emmertje staan met gel/ haarlak/ tandenborstels/ tandpasta en zonnebrandcreme en nu hoort bij de ochtendroutine inderdaad ook insmeren. Mijn zoons doen dat beide zelf en wij checken het nog even. Vorig jaar, rond zijn vijfde verjaardag kon mijn jongste zoon dat al prima zelf.
Hij draagt ook een bril, en heeft dan ook een zonnebril op sterkte die hij in de bakfiets bijvoorbeeld graag op heeft. Maar ik geef die bril en een pet eigenlijk nooit mee naar school omdat dat soort dingen toch vaak kwijt raken of er minder voorzichtig mee om gegaan wordt.
Er staan hier genoeg bomen op het schoolplein waardoor er genoeg schaduw is en mijn jongens hebben beide een Dopper mee naar school die ze gewoon opnieuw kunnen vullen.
25-11-2014 & 09-06-2017