Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zonbescherming op school

Zonbescherming

Eens
7
50%
Oneens
6
43%
Weet ik niet
1
7%

Aantal stemmen : 14
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 08 Jun 2023 13:30

Re: Zonbescherming op school

Huh geen tanden poetsen in de ochtend?

Hier smeer ik mijn dochter in voor ze naar school gaat en geef zonnebrand mee naar school. Ze is allergisch en weet dat ze alleen haar eigen zonnebrand mag gebruiken, als andere kinderen m willen gebruiken mag dat wel.
Ik vind het de verantwoording voor ouders om te zorgen dat de kinderen ingesmeerd zijn/zichzelf kunnen insmeren door wat mee te geven, en evt een pet/bril mee geven.
Een extra drink moment is wel fijn. Ik weet eigenlijk niet of ze dat nu hebben op school, ik zal het eens aan m'n dochter vragen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jun 2023 13:52

Ik smeer thuis in, de jongste heeft een pet in haar tas. Maar ik denk niet dat deze op gaat. Ze hebben beide ook nog een tube in hun tas, maar ook daarbij verwacht ik dat ze zichzelf niet zullen insmeren.

School ligt in een hoek, dus ze kunnen zowel in de zon als schaduw spelen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 14:04

Het zou fijn zijn als scholen de kinderen zouden helpen herinneren dat het tijd is om even in te smeren. Als ouders dan zorgen dat de kinderen zonnebrand mee hebben, leren kinderen waarschijnlijk snel dat ze dat prima zelf kunnen. Mijn kinderen hadden altijd zo'n roller mee. Dochter vond dat super interessant en stond volop te smeren samen met vriendinnetjes. Zoon smeerde met moeite zijn gezicht een beetje in.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jun 2023 14:24

Over het zelf insmeren wat moeilijk is: hier helpen de kinderen elkaar dan even. Want bijna iedereen smeert als ik aangeef dat het kan.
<<

Jolieke

Noob

Bericht 08 Jun 2023 15:41

Ik verbaas me ook over het feit dat er veel kinderen geen tanden poetsen voor ze naar school gaan. Dit is natuurlijk een enorm oordeel, ik wil je ook zeker niet aanvallen Marin. Je bent echt niet de enige, ik had het laatst ook met buren erover en zij poetsen ook nooit in de ochtend. Vond ik ook wel bijzonder. (ze zijn ook elke ochtend standaard 5 minuten te laat op school, ook zo gek)
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Jun 2023 15:45

Ik smeer ze altijd in voordat ze naar school gaan. De oudste doet het nu zelf en de jongste smeer ik voor school goed is. Ze heeft rood haar en verbrand zelf. Nu kan ze zichzelf (eventueel met hulp van een ander kindje) redelijk insmeren en heb met de juf de afspraak dat ze anders even helpt. Toen ze bij de kleuters zat deed de juf haar in de tweede pauze altijd insmeren. Maar dit kon ze inderdaad niet voor iedereen doen
08-03-2010
08-02-2016
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 16:00

Dit gaat niet over tanden poetsen, daar is een ander topic over geweest. Maar als ik over onszelf mag spreken, wij poetsen ook in de ochtend geen tanden want dat is iedere keer zo'n strijd, dat ik ervoor kies dat ze nog een beetje vrolijk naar school gaan. Anders drukt dat meteen een stempel op de hele dag. Dus niet te snel oordelen alsjeblieft.
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 08 Jun 2023 16:47

Nou ja, je moet dat zelf weten, jouw kinderen jouw opvoeding.

Maar ik vind het wel bijzonder. Die van mij vind het ook niet leuk maar dat is dan pech voor haar, ze moet want het is belangrijk.

Maar goed, het topic ging hier inderdaad niet over :)

Hier net even na gevraagd hoe ze dat op school doen, maar zij zegt dat er geen moment word aangegeven dat ze kunnen insmeren (ze wilde net gaan smeren maar toen moesten ze al naar binnen, zegt ze) Wel iets om even aan te geven bij de juffen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 17:09

“Je moet dat zelf weten, maar ik vind het bijzonder” 🤣. Hier doen we het wel, op advies van tandarts.

Ik ben ook wel een insmeerkoningin (zelf ook lichte huid). Dus ik kan me er weer niks bij voorstellen dat je je kinderen zou vergeten in te smeren in de ochtend ☺️. Voor hun vind ik het nog belangrijker dan voor mezelf.

Zo’n roller is ook wel goed idee!! Voor extra dan en altijd schouders bedekken.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 17:45

Jolieke schreef:Ik verbaas me ook over het feit dat er veel kinderen geen tanden poetsen voor ze naar school gaan. Dit is natuurlijk een enorm oordeel, ik wil je ook zeker niet aanvallen Marin. Je bent echt niet de enige, ik had het laatst ook met buren erover en zij poetsen ook nooit in de ochtend. Vond ik ook wel bijzonder. (ze zijn ook elke ochtend standaard 5 minuten te laat op school, ook zo gek)

Dat vind ik eigenlijk ook echt vies. Zo’n ochtendadem dan. Beter dan avond overslaan.

Zonnebrand vind ik wel verantwoordelijk ouders. Maar ik moet zeggen dat dit dus echt niet in mijn systeem zit. Ik smeer kind dus niet in s’ochtends. Ga proberen dit wel te doen. En ook maar gelijk een in de tas.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 17:47

Siesa schreef:Dit gaat niet over tanden poetsen, daar is een ander topic over geweest. Maar als ik over onszelf mag spreken, wij poetsen ook in de ochtend geen tanden want dat is iedere keer zo'n strijd, dat ik ervoor kies dat ze nog een beetje vrolijk naar school gaan. Anders drukt dat meteen een stempel op de hele dag. Dus niet te snel oordelen alsjeblieft.

Nou dit snap ik eigenlijk wel. Je hebt gelijk.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 17:58

Hier smeren we standaard elke ochtend in tijdens het aankleden van maart t/m oktober. Ook als de zon niet schijnt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jun 2023 18:07

Ik poets al bijna 40 jaar m'n tanden alleen in de avond. Ik heb nooit anders gedaan eigenlijk dus doe dat uit gewoonte ook zo bij m'n kinderen.

Maar ik ga wel even kijken of ik idd het insmeren beetje in de routine kan krijgen bij 't goede weer!
Let's discover the world together.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jun 2023 19:03

We smeren ze elke ochtend in met de hoogste factor. Ze hebben voor het buiten gymmen een petje en ze hebben alle ruimte om hun waterfles gedurende de dag bij te vullen.

Op onze school zijn schaduwplekken. Ik vind dat school niet verantwoordelijk is voor het insmeren. Wel voor het eraan herinneren tijdens school.

Hier poetsen ze tussen de middag (met de hand) hun tanden en in de avond (electrisch). 's Ochtends krijgen ze al vrij snel op school hun tussendoortje en na de lunch hebben de tanden een paar uur rust, dus vind ik dat logischer.

Ook smeren we tussen de middag bij met Zonnebrandcrème indien nodig.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 19:39

Elke ochtend zelf insmeren en een flesje in de tas. Ik kan me niet herinneren dat school of mijn ouders voor school hier vroeger veel aandacht aan besteedden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 20:10

Mijn jongste is echt flink allergisch, dikke ogen, plekken die op brandwonden lijken en het doet flink pijn. Dus hij heeft een eigen tube zonnebrandcreme in zijn tas met zijn naam er op die hij ook op de bso gebruikt en zijn juf is op de hoogte dat hij echt geen andere zonnebrandcreme mag. Ook elkaar helpen met insmeren en wellicht andere zonnebrandcreme nog aan de handjes is niet handig.

Wij hebben beneden een emmertje staan met gel/ haarlak/ tandenborstels/ tandpasta en zonnebrandcreme en nu hoort bij de ochtendroutine inderdaad ook insmeren. Mijn zoons doen dat beide zelf en wij checken het nog even. Vorig jaar, rond zijn vijfde verjaardag kon mijn jongste zoon dat al prima zelf.

Hij draagt ook een bril, en heeft dan ook een zonnebril op sterkte die hij in de bakfiets bijvoorbeeld graag op heeft. Maar ik geef die bril en een pet eigenlijk nooit mee naar school omdat dat soort dingen toch vaak kwijt raken of er minder voorzichtig mee om gegaan wordt.

Er staan hier genoeg bomen op het schoolplein waardoor er genoeg schaduw is en mijn jongens hebben beide een Dopper mee naar school die ze gewoon opnieuw kunnen vullen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jun 2023 22:15

Het zit nooit zo in m’n ritme, maar we smeren nu elke ochtend in, op school weet ik eigenlijk niet wat er gebeurd, ze spelen wel veel buiten, en bij de bso wordt er altijd eerst ingesmeerd voordat er buiten gespeeld wordt, dat regelen zij altijd.

Wij hebben altijd tijd over haha, dus genoeg tijd om te smeren😂
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jun 2023 22:32

Hier heeft de bso een samenwerking met een zonnebrand fabrikant. In het gebouw hangen dispensers. Alle kinderen worden voor elk buitenspeelmoment ingesmeerd.
Een mooi initiatief, maar die vlekken in de kleding…🙈 Heb soms het idee dat er meer op de kleding zit dan op de kinderen. Daar stoor ik mij dan wel aan. Het moet snel is het argument.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Jun 2023 06:48

Ik zeg net tegen dochter dat ik zonnebrand in haar tas heb gestopt. Zegt ze, dat hoeft niet wat dat staat gewoon op school. Voor het buitenspelen kunnen ze zelf pakken en insmeren!
Best goed geregeld! Nu snap ik ook waarom ze zich elke keer zelf wil insmeren..
08/2018
05/2021
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Jun 2023 16:28

Hier is er geen schaduw op school, en kinderen kunnen zich niet herinneren of ze ooit tijd hebben gekregen om zich in te smeren. Wel op de bso, daar worden ze gelijk ingesmeerd.

Ik vind niet dat kinderen door de juf of meester moet worden ingesmeerd, maar wel dat er een moment voor wordt genomen dat kinderen het zelf kunnen doen.
R. 2013💙
D. 2016💜
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen