Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ik ben zo onzeker, wat kan ik doen?!

<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 04 Jun 2023 20:12

Ik ben zo onzeker, wat kan ik doen?!

Ik merk dat mijn onzekerheid me parten gaat spelen bij m’n studie.
Ik doe de opleiding onderwijsassistent en loop 2 dagen stage.
Voor de opleiding heb ik volgende week m’n eerste proeve van bekwaamheid (dus ik word in de praktijk getoetst)..

En sinds de afspraak staat slaap ik slecht, soms maar enkele uren per nacht. Ik ben er zo verschrikkelijk veel mee bezig. Ik ben gewoon bang dat ik dichtklap van de spanning en het juist verkeerd gaat doen.

Ook moet ik ooit mondeling Engels examen gaan plannen maar ik blijf het maar uitstellen omdat ik dichtklap als ik voor een vreemde sta. (En ik ben er gewoon niet zo goed in).

Ik heb faalangst en ben onzeker over mezelf en dat speelt nu dus parten.
Ik wil hier iets mee maar wat kan ik doen?

Uiteindelijk doe ik het allemaal wel en denk ik achteraf ‘ow valt wel mee’. Maar het moment ernaar toe is gewoon niet leuk.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jun 2023 21:54

Re: Ik ben zo onzeker, wat kan ik doen?!

Wat naar Shally. Ik herken het deel van faalangst hebben. Is het mogelijk om met diegene die het examen hiervoor afneemt te bespreken wat dit met je doet of met de school zelf? Misschien geeft dat je wat meer rust als zij weten hoe erg je ermee zit en kunnen zij je gerust stellen/er rekening mee houden?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jun 2023 09:41

Wat rot dat je hier zo'n last van hebt. Zou je dit met de desbetreffende docent kunnen bespreken? Mss heb je dan de ergste druk er al afgehaald voor jezelf. Ik heb van jongs af aan geleerd te relativeren en dat helpt me vaak wel in dit soort situaties. Inderdaad ook blijven beseffen dat je je vaak zo voelt aan het einde (dat het allemaal wel meeviel).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jun 2023 09:42

Kan je via je opleiding niet iets van een bijeenkomst volgen over faalangst? Ik heb dat gedaan toen ik op de HAN zat en het heeft mij wel inzichten gegeven in mijn eigen handelen rondom het iedere keer 'falen' en welk proces daarbij vooraf ging. Niet dat ik gelijk van mijn onzekerheid af was. Het heeft mij wel geholpen met het laatste stukje van mijn studie.

Ik zal het ook aangeven bij je studiebegeleider, zodat deze persoon met jou kan gaan meedenken wat jij kan doen, maar ook wat de opleiding kan doen in jou begeleiding op deze onderwerpen. Misschien weet je studiebegeleider wel wegen naar ondersteuning om jou zekerder te maken over je studie etc.

Terug naar Persoonlijk