Re: Een Huis Vol
In een huis vol werkt dit precies zo. Zet er 5 families in die op elkaar lijken en het wordt bestempeld als saai. Zet er contrasterende gezinnen in en het levert kijkcijfers op.
In (een equivalent van) Ik vertrek wil je m.i. de kijker boeien met de perikelen rondom de emigratie. Persoonlijk vind ik het gezin (naast liefde- en warmtevol) ontwetend en naïef. En dat zijn naar mijn idee dus de perfecte ingrediënten voor een (voor de tv kijker) vermakelijke emigratie. Hopelijk neemt de producent ook de verantwoordelijkheid om waakzaam op te zijn op het welbevinden van het gezin en niet louter te focussen op de kijkcijfers.
Of het daadwerkelijk de vader was die de zak geld niet kon afwijzen weet ik niet, dat is inderdaad een aanname op basis van hoe het gezin zichzelf heeft geprofileerd in EHV. Dus dat is wellicht wel veroordelend vanuit mij.
Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik gun een ieder die dat wil een fijne en geslaagde emigratie. Maar de basis waar dit op gebaseerd is lijkt mij niet juist.
Zelfde als de andere familie uit EHV, die naar Luxemburg vertrekt met de cameraploeg, om een camping te runnen. Hadden zij dat zonder cameraploeg en financiële vergoeding ook gedaan?
Persoonlijk denk ik van niet. Maar dat is een aanname, dat klopt.