Ysa schreef:Misschien ligt het aan mij, maar je kunt dan toch gewoon heel duidelijk zijn als je wil dat ze in bed blijft? Het lijkt mij dat als ze dan elke minuut aan je bed staat, ze ook de ruimte krijgt en voelt om dat te doen. Niets mis met heldere regels en afspraken, toch? Over het algemeen kun je die met een ‘doorsnee’ basisschool kind gewoon maken, lijkt mij. Even los van kinderen die vanwege onderliggende oorzaak moeilijkheden ervaren op dit vlak.
Het valt mij op dat sommige reacties zijn hier best ‘soft’ zijn, waardoor je als ouder veelvuldig aan het kortste eind trekt, denk ik.
Luisa schreef:Ysa schreef:Misschien ligt het aan mij, maar je kunt dan toch gewoon heel duidelijk zijn als je wil dat ze in bed blijft? Het lijkt mij dat als ze dan elke minuut aan je bed staat, ze ook de ruimte krijgt en voelt om dat te doen. Niets mis met heldere regels en afspraken, toch? Over het algemeen kun je die met een ‘doorsnee’ basisschool kind gewoon maken, lijkt mij. Even los van kinderen die vanwege onderliggende oorzaak moeilijkheden ervaren op dit vlak.
Het valt mij op dat sommige reacties zijn hier best ‘soft’ zijn, waardoor je als ouder veelvuldig aan het kortste eind trekt, denk ik.
Want jij denkt dat we dit nog niet geprobeerd hebben?
Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Jij hebt vast hele brave kinderen die vrolijk aan de hand meelopen, maar dat geldt niet voor die van mij kan ik je vertellen. En dat ook nog eens zonder onderliggende oorzaak. Gewoon een erg sterke wil.
Luisa schreef:Ysa schreef:Misschien ligt het aan mij, maar je kunt dan toch gewoon heel duidelijk zijn als je wil dat ze in bed blijft? Het lijkt mij dat als ze dan elke minuut aan je bed staat, ze ook de ruimte krijgt en voelt om dat te doen. Niets mis met heldere regels en afspraken, toch? Over het algemeen kun je die met een ‘doorsnee’ basisschool kind gewoon maken, lijkt mij. Even los van kinderen die vanwege onderliggende oorzaak moeilijkheden ervaren op dit vlak.
Want jij denkt dat we dit nog niet geprobeerd hebben?
Niet alle kinderen zijn hetzelfde. Jij hebt vast hele brave kinderen die vrolijk aan de hand meelopen, maar dat geldt niet voor die van mij kan ik je vertellen. En dat ook nog eens zonder onderliggende oorzaak. Gewoon een erg sterke wil.
Luisa schreef:Joh Ysa je maakt er zo wel een eigen verhaal van. Je concludeert veel op basis van mijn uitleg hoe het NU gaat de ochtenden. En ook gelijk met een oordeel. Nu heb je het over principes overboord gooien. Op welke principes doel je dan?
Ik trek dit soort reacties slecht. Ik zit er niet mee als mijn opvoeding bekritiseerd wordt in de zin dat je het niet eens bent met regels die ik (niet) stel. Echter doen alsof alles maar op elk kind van toepassing is slaat gewoon nergens op.
Mijn dochter weet heel goed dat ze pas om 7 uur uit bed mag. Ook heeft ze een klok en kan ze de tijd aflezen. Dat weerhoudt er echter niet van om al eerder te vragen of ze naar beneden mag. Keer op keer. Hoe vaak ze ook nee te horen krijgt. Spelen op haar kamer wil ze niet.
In de wintermaanden gaat het wel goed, maar in de zomer is ze vroeg wakker.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers