Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Een Huis Vol

<<

Anoniem336

Bericht 22 Feb 2023 07:35

Re: Een Huis Vol

Tv is gericht op vermaak, het moet de kijker boeien.
In een huis vol werkt dit precies zo. Zet er 5 families in die op elkaar lijken en het wordt bestempeld als saai. Zet er contrasterende gezinnen in en het levert kijkcijfers op.
In (een equivalent van) Ik vertrek wil je m.i. de kijker boeien met de perikelen rondom de emigratie. Persoonlijk vind ik het gezin (naast liefde- en warmtevol) ontwetend en naïef. En dat zijn naar mijn idee dus de perfecte ingrediënten voor een (voor de tv kijker) vermakelijke emigratie. Hopelijk neemt de producent ook de verantwoordelijkheid om waakzaam op te zijn op het welbevinden van het gezin en niet louter te focussen op de kijkcijfers.

Of het daadwerkelijk de vader was die de zak geld niet kon afwijzen weet ik niet, dat is inderdaad een aanname op basis van hoe het gezin zichzelf heeft geprofileerd in EHV. Dus dat is wellicht wel veroordelend vanuit mij.

Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik gun een ieder die dat wil een fijne en geslaagde emigratie. Maar de basis waar dit op gebaseerd is lijkt mij niet juist.
Zelfde als de andere familie uit EHV, die naar Luxemburg vertrekt met de cameraploeg, om een camping te runnen. Hadden zij dat zonder cameraploeg en financiële vergoeding ook gedaan?
Persoonlijk denk ik van niet. Maar dat is een aanname, dat klopt.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 22 Feb 2023 08:26

Ik denk dat de kraantjes wel gegaan waren. Had Ivan geen hartaanval gehad of iets anders medisch? Hij zit onder de stress door zijn werk. Ik denk echt dat ze het doen voor meer tijd samen.

De jelies zijn inderdaad onwetend maar wel eerlijk en oprecht. Ik denk echt niet dat ze het voor het geld doen.
Ik hoop voor hun dat dit een succes wordt.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Feb 2023 09:06

Ze hadden die droom al heel lang, dus als er ineens geld wordt geboden waardoor je die droom waar kunt maken, snap ik best dat je het dan ook gaat doen. Johan is superhandig, dus die zie ik wel een camping of vakantiepark opknappen en met hoe goed Janneke kan poetsen, kun je daar van de vloer eten straks. Wie weet zien die oudsten het ook wel zitten om daar mee te gaan helpen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Feb 2023 09:40

Precies dat. Als je gaat emigreren krijg je zo vaak zulke zure reacties, ik snap dat nooit zo. Ik snap dat bepaalde programma’s bepaalde dingen versterken maar het gros gaat echt niet zomaar alles opgeven om vervolgens in 7 sloten tegelijk te lopen. Dat is vaak een heel proces. Ik gun ze het allerbeste, ik vind het echt een gezin ervoor zoiets te doen, precies zoals Derby omschrijft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Feb 2023 10:14

Als ze inderdaad voor een camping of vakantiepark gaan, zal het beter zijn dan bij gillis!
En ik zie Jennie en Aïda wel de snackbar runnen of de winkel.
Dat gezin kan samen heel veel en zullen ook veel bereiken. En als het tegenvalt, dan zullen ze dat ook gewoon erkennen, hun spullen pakken en teruggaan.
Ze hebben geen ego die hun in de weg gaat zitten wat dat betreft.

Soms zou ik wel meer als Janneke willen zijn. Ze straalt zoveel rust en liefde uit maar heeft ook het huis goed op orde. Daarbij nog hele lieve kinderen en ze doet alles met een lach op haar gezicht. En dat met zoveel kinderen! Ik heb respect voor haar.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Feb 2023 18:41

Siesa schreef:En als het tegenvalt, dan zullen ze dat ook gewoon erkennen, hun spullen pakken en teruggaan.

Dat ook ja, dan zie ik ze er wel voor aan om dat dan gewoon te accepteren.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2023 15:09

Ik zat eens te kijken bij de jelies. Blijkbaar zitten ze nu in spanje zonder kinderen. Er is nog geen huis gekocht maar over 2 maanden verhuizen ze al.
Ik zou het Spaans benauwd krijgen!
Wij hebben dat programma gezien op rtl, waar ze een huis voor 1 euro kochten. Die bureaucratie duurt daar erg lang. Nou ben ik er nog nooit geweest maar als dat andere programma klopt, dan gaan ze dat toch nooit redden?
Benieuwd hoe dat afloopt!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2023 22:10

Ik snap dat jij dat zo ziet hoor Siesa, maar niet elk mens springt zomaar in 7 sloten tegelijk, ze hebben hier vast over nagedacht. Wij zijn ook zo’n gezin die impulsief dingen lijkt te doen maar die volledig uitgedacht zijn en altijd goed komen. Beetje avontuur in het leven zeg maar. Ik vind het superleuk voor ze, het komt vast goed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2023 05:21

Klopt en ik sta niet in hun schoenen dus ik weet niet hoe ver ze in het traject staan en wat we al geregeld is. Maar van de info die wij krijgen, daar zou ik onrustig en gestrest van raken. Daarom zou zoiets ook niet voor mij zijn! Ben echt benieuwd hoe het gaat lopen en ik gun ze echt een succeservaring.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Mei 2023 07:26

Ik zou er ook volledig van in de stress schieten en ik ben er van overtuigd dat zij dat af en toe ook hebben. Maar wat ik al wel een beetje begrepen heb is dat ze daar al veel contacten hebben vanuit hun geloofsovertuiging en dat ze denk ik wat dat betreft heel goed opgevangen en geholpen worden daar. Ze staan er zeker niet alleen voor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2023 07:30

Ja ik zag al dat ze bij vrienden op bezoek waren. Wist niet dat het van de kerk was, dacht mensen uit Urk? Ik vind het knap als je zo'n stap met je gezin durft te maken. Ik zou mijn familie teveel missen. Nu moet ik een half uur fietsen en dat vind ik al te ver 🙈 (10 minuten met de auto maar die wil ik minder gebruiken)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2023 20:07

Bij de jelies las ik afgelopen week ook dat ze uit moesten zoeken hoe het zit met rijbewijzen. En wat voor sporten er gedaan worden in Spanje. Janneke heeft het altijd snel warm laatst op vakantie ook klaagde ze daar over en dan wil ze in Spanje wonen.

Ze schijnen mee te doen aan een nieuw tv programma. Denk dat alles al geregeld is in Spanje maar vanwege programma niks mogen zeggen
Afbeelding
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 17 Mei 2023 10:41

Dit keer zien we de familie Nagelkerke, Cudogham en 2 nieuwe families. Ik ben benieuwd!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Mei 2023 11:27

Wel gek de nagelkerdie vloggen al. Een tijd geleden zijn ze even gestopt waarschijnlijk toen opnames geweest
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Mei 2023 14:47

Hieronder het stukje wat op de site staat.

Familie Blom
Een drukke boel bij de familie Blom. Vader Maarten en moeder Gerdien hebben samen acht kinderen en zijn ook nog weekendpleegouders van een tienerdochter. Maarten werkt als pastor bij de internationale kerk en Gerdien wil na haar zwangerschapsverlof weer verder met haar werk als psycholoog. In 2018 heeft de familie tot hun grote verdriet afscheid moeten nemen van hun zesjarige dochtertje en zusje Miriam.

Familie Wildeman
In de komende serie maken we ook kennis met de samengestelde familie Wildeman uit Rotterdam. Priscilla is de moeder van alle zeven kinderen en vader Lukas van de jongste twee. Maar inmiddels is hij al zo lang bij het gezin dat ze zich één grote familie voelen en het liefst krijgen ze er nog een achtste kindje bij. Omdat het leven steeds duurder wordt, is het noodzaak dat het grote gezin bewustere keuzes maakt. Lukas draait nachtdiensten als extra bijverdienste en ook Priscilla wil graag weer aan het werk.

Familie Nagelkerke
Vijf jaar geleden maakten we kennis met de familie Nagelkerke uit Oudenbosch. Toen bestond het gezin voornamelijk uit kleintjes, maar inmiddels zijn het pubers geworden. De dynamiek is dus compleet veranderd bij de Brabantse bakkersfamilie. Oudste dochter Merel studeert in Amerika en jongste zoon Junior gaat al naar de basisschool. Naast een groot gezin hebben vader Jan en moeder Sofie ook een eigen bakkersimperium. De kinderen helpen vaak een handje mee in de bakkerij, de lunchroom of in de chocoladewinkel.

Familie Cudogham
De familie Cudogham is ook dit seizoen weer van de partij. Moeder Cynthia besluit na twaalf jaar weer te gaan studeren en dit betekent dat er meer verantwoordelijkheid bij vader Iven en de kinderen komt te liggen. Ook maken ze hun strandhuisje in IJmuiden weer klaar voor de zomer.
2015 💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2023 17:23

De Kraantjes en familie Jelies krijgen samen een nieuwe programma. Vanaf begin volgend jaar te zien lees ik op hun Insta.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Mei 2023 17:41

Wanneer begint EHV weer?

Kajaka schreef:De Kraantjes en familie Jelies krijgen samen een nieuwe programma. Vanaf begin volgend jaar te zien lees ik op hun Insta.

Leuk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mei 2023 17:51

Mmm, ik weet niet of ik dit nieuwe seizoen nog ga kijken. Vind de Nagelkerkjes niet zo geweldig (zacht uitgedrukt) 🙈.

Dat programma met de familie Jelies en de Kraantjes lijkt me dan wel weer leuk.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 23 Mei 2023 11:46

In juli of augustus.

Ik vind de Nagelkerkjes ook niet leuk. Ben ze een keer tegengekomen maar ze zijn heel nep. Ga toch wel kijken, hopelijk zijn de 2 andere gezinnen leuk!

Leuk een serie met de jelies en de kraantjes. Die ga ik kijken!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2023 08:14

Wat vond je nep dan toen je ze tegenkwam?

Ik ga ook weer kijken, leuk!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2023 09:30

Heel overdreven vond ik. Ze zette een nep lach op en je merkte aan alles dat ze heel ongemakkelijk/onzeker was. Ze hadden ook 1 van de kinderen bij (sowieso was dat raar in die setting) maar kind was gevallen en moest huilen. Deed haar helemaal niets en ze wist niet hoe ze moest handelen. Ik weet niet hoeveel kinderen ze heeft maar ze zou nu toch wel weten hoe je een kind troost.
En hij was heel verwaand, deed zo uit de hoogte. Hoe hij tegen haar sprak, vond ik ook niet bepaald vriendelijk. Je zag haar letterlijk klein worden. Misschien dat zij daarom onzeker is, continu zoeken naar goedkeuring/bevestiging van haar man.
Nou ja, gewoon niet mijn type mensen.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2023 09:33

Janneke heeft trouwens iets gedeeld over hun plannen op fb. Ze hebben een finka gevonden, ze zijn helemaal verliefd op de boerderij. Dus een finka is een boerderij? En op de foto lijkt het te zien alsof ze getekend hebben.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2023 09:46

Ik heb er vooral respect voor, ik weet niet wie ik zou zijn als ik de hele dag een camera op m’n smoel zou hebben. Denk niet dat ik uit mijn tenen tegen mijn zoon zou schreeuwen ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mei 2023 12:38

Lijkt me ook heeeel moeilijk om altijd in de plooi te zijn. Mij kun je ook in 10 verschillende stemmingen treffen en ik hoop niet dat iedereen daar meteen conclusies aan verbindt. Maar als je kiest voor zoiets dan houd je wel van in de belangstelling staan. Zou ik dus nooit doen 🤣.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 29 Aug 2023 19:02

Oh jongens, ik heb toch moeten huilen over het overleden kindje.
Wat verschrikkelijk! En maar een korte tijd ziek, is toch onmenselijk.
Alleen maar respect voor die familie!
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd