Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Trainings/joggingbroek naar school

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2023 20:01

Re: Trainings/joggingbroek naar school

Mijn eindexamenleerlingen komen bijna allemaal in jogginbroek naar school om hun examens te maken. Lekker comfortabel als zo ze lang moeten zitten en werken!
december 2016
juli 2019
<<

Saji

Kletskop

Bericht 14 Mei 2023 08:45

Ze zijn hier 8,5 jaar, maar lopen niet in joggingbroek etc. Ze hebben het wel, maar trekken ze niet aan. Alleen als ze buiten spelen willen ze die nog wel eens aantrekken.
Persoonlijk vind ik joggingbroek/trainingsbroek ook slonzig staan. Vooral die wijd uitvallen.
In de linkjes die hier geplaatst zijn, zie ik wel leuke voorbij komen trouwens.
Zie hier op school weinig kinderen met joggingbroek/trainingsbroek lopen.

Als ik met de meiden aan het shoppen ben, lopen ze die broeken ook altijd standaard voorbij. Verder zoeken zij uit wat ze leuk vinden.
9 van de 10 keer zoeken ze dan hetzelfde uit en vaak is dat ook op schooldagen zo. Of ze zoeken iets wat opelkaar lijkt, wat ze beide leuk vinden, en vragen aan elkaar wie welke dan doet. Daar is nooit een misverstand over. Ze wisselen het dan ook niet om. (Zelfde maat etc.) Zelf weet ik dan vaak niet meer wie welk kledingstuk heeft.

Haren los naar school mogen ze niet van mij. Nu willen ze het trouwens ook nog niet los dragen.
Make-up naar school mogen ze echt nog niet van mij, in hun klas (groep 4) zitten alwel meisjes die opgemaakt naar school gaan. Thuis hebben ze wel eens een oogpotlood, oogschaduw en lippenstift op. En nee, dat is geen kinder make-up.
<<

ChiQ

Bericht 14 Mei 2023 10:14

Mijn kind draagt al 2-3j niets anders dan Four joggingpakken. Snap het probleem niet. Ik heb liever dat hij lekker zit ipv kutkleding dat knelt omdat je ma bedacht heeft dat jij een jeans aan moet op je 5e tot je 14e ofzo. Wat een gezeik🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 moeilijke mensen jullie.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2023 21:40

Er zit iets tussen joggingbroek en een broek die knelt, ik vind het een slonzig gezicht en vind zo’n broek niet voor naar school maar voor sporten of een dagje thuis, snap niet wat daar moeilijk aan is of gezeik, omdat jij het anders ziet, prima dat jouw kind het wel draagt.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Mei 2023 22:37

Ik kan me nog wel voorstellen dat je me een zeur/moeilijk vindt. Maar ik begrijp niet dat het alleen een lekkerzittende joggingbroek kan zijn of een knellende spijkerbroek. Volgens mij zit er nog heel veel tussen een joggingbroek en spijkerbroek in. Geen joggingbroeken dragen betekent niet spijkerbroeken dragen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2023 08:50

Net als dat mijn zoon niet zonder gel in zijn haren naar school (of waar dan ook naartoe) mag. Ik vind ook dat slonzig en onverzorgd staan bij hem.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Mei 2023 09:14

Ik snap de haat niet voor spijkerbroeken. Als ik mijn kind laat kiezen, dan wil hij liever een spijkerbroek aan dan een legging of joggingbroek. Een spijkerbroek is geen kindermishandeling ofzo. En niet alle kinderen haten spijkerbroeken.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Mei 2023 09:25

Natuurlijk is er niks mis met spijkerbroeken. Jarenlang was de spijkerbroek, de broek die je moest dragen. Als toen de vraag gesteld werd aan een vrouw waarom een spijkerbroek in plaats van een jurk dan zou ongetwijfeld het argument aangedragen worden dat een spijkerbroek lekkerder zit. De joggingpakken gaan ook weer een keer uit en wordt er weer iets anders gedragen. Het is nu een argument dat het lekker zit (ongetwijfeld waar), maar de grootste reden dat er nu heel veel joggingpakken gedragen worden, is omdat het in is en anderen het ook dragen. Er zijn echt nog wel andere kledingstukken die lekker zitten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2023 10:13

Er is, voor mij, wel een verschil tussen trainingsbroek en een jogginsbroek.
Je hebt echt wel van de pakken die zo een joggingsstof hebben die er verzorgd uit zien en die netjes zijn. Zoals bijv die van Black Banana's. Die pakken zien er echt wel netjes en verzorgd uit.
Een trainingspak is voor mij echt meer iets voor het sporten.

Ik sta zelf voor de klas en ik sta er soms echt van de kijken hoeveel leerlingen in een trainingspak van bijv barca rondlopen op school. Als deze leerlingen dan ineens 'normale' kleren aan hebben herken ik ze niet altijd. Ze zien er dan gelijk een stuk verzorgder uit. Leerlingen in de derde en vierde moeten een week op stage en dan geven wij ook echt aan dat de kleding zie ze naar school aan hebben niet gedragen kunnen worden. Wij begeleiden de leerlingen al richting het werkende leven en daar kunnen ze niet altijd aantrekken wat ze willen.

Aan de andere kant. Leerlingen die met een spijkerbroek naar school komen hebben vaak een 'kapotte' spijkerbroek aan. Ook niet echt iets wat richting het werkende leven niet kan, maar nu is het dat wat wordt verkocht en dus wordt gedragen.

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Mei 2023 16:29

Ik moest vandaag een nieuwe medewerker uitleggen hoe groot cq. klein de gaten in de spijkerbroek mogen zijn om het te dragen naar kantoor 😂 Ook veel jonge meiden komen geregeld in joggingbroek of flaired broek met enorme sweater 😆 Is dus ook gewoon mode om geen (hele) spijkerbroek te dragen.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Max

Yipyapper

Bericht 15 Mei 2023 17:42

Ik ben geen jonge meid, maar ik draag die items ook. Ook naar werk. Geen joggingbroek overigens, maar wel flared broeken met oversized trui en spijkerbroeken met gaten erin.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Mei 2023 17:59

Max schreef:Ik ben geen jonge meid, maar ik draag die items ook. Ook naar werk. Geen joggingbroek overigens, maar wel flared broeken met oversized trui en spijkerbroeken met gaten erin.

Ik ook, sta ook gewoon zo voor de klas.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Mei 2023 18:07

Ginny schreef:
Max schreef:Ik ben geen jonge meid, maar ik draag die items ook. Ook naar werk. Geen joggingbroek overigens, maar wel flared broeken met oversized trui en spijkerbroeken met gaten erin.

Ik ook, sta ook gewoon zo voor de klas.

Hier nog iemand die zo voor de klas staat, volgens mij zie ik er altijd heel verzorgd uit.
2011 2012 2017
<<

Saji

Kletskop

Bericht 16 Mei 2023 21:22

Draag ook flaired broeken naar werk.
Broeken met gaten draag ik dan weer niet, maar het kan en mag met mijn werk, wel tot zover, geen gaten bij de billen.
Joggingbroeken heb ik niet, want die vind ik niet fijn zitten. Op mijn werk zie ik ook geen collega's die dat dragen. Is ook minder representatief dan een broek met gaten of een flaired broek.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Mei 2023 21:25

Als we allemaal met zachte broeken aan het werk zijn, hoeven die kinderen ook geen spijkerbroeken aan 😅
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Saji

Kletskop

Bericht 17 Mei 2023 05:24

Spencer schreef:Als we allemaal met zachte broeken aan het werk zijn, hoeven die kinderen ook geen spijkerbroeken aan 😅

Maar flaired heb je ook in spijkerbroek.
En broeken met gaten zijn ook vaak denim.
Die van mij gaan dus niet in jogging naar school.
<<

Moesje

Kwebbel

Bericht 17 Mei 2023 09:06

Ik vind broeken met gaten echt zooo not done. Mijn kinderen moeten in de winkels wel eens lachen, waarom wordt er iets verkocht wat kapot is. 🙈

Mijn baby heeft wel alleen maar zachte broekjes, maar vanaf een jaar of 2 denk ik alleen nog maar spijkerbroeken. Eerst jog jeans maar de 4jarige heeft gewoon al harde. En ze willen niet anders, zelfs geen chino oid.
Maar er is hier op school ook maar 1 jongetje die in felle bonte joggingbroeken naar school komt, dus dat zal ook vast wat uitmaken.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Mei 2023 09:50

Dat zegt m’n moeder (75) ook altijd, maar ik vind dat een stomme redenatie. Je draagt wat je mooi vindt. En vaak willen mensen er modern/volgens de mode bijlopen. Dat is wat de meerderheid van de mensen op dat moment als mooi zien. Om dan te zeggen dat je andermans kleding raar vindt… wat schiet je daarmee op?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Mei 2023 09:59

Daar gaat dit topic toch over? Wat je wel/niet vindt kunnen?
<<

Max

Yipyapper

Bericht 17 Mei 2023 10:08

Joey schreef:Daar gaat dit topic toch over? Wat je wel/niet vindt kunnen?

Het topic gaat over wat je naar school aan mag. Dit laatste gaat over wat volwassenen dragen. Zit wel een verschil in vind ik.
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 18 Mei 2023 19:21

Ala ze in een leuke.joggingbroek naar school zou willen zou dat best mogen hoor.
Ze wil ze zelf niet aan maar draagt wel vooral zachte broeken, van de flared broeken, legging en ze heeft wat denim treggings. Spijkerbroeken met knopen wil ze heel graag, maar ik denk dat ik er ondertussen al 20 bij haar heb geprobeerd en ze vind niks fijn zitten dus heb het opgegeven. Ik vind er ook niks van als andere kinderen in trainingspak/joggingsbroek/voetbalpakje naar school gaan., moeten ze lekker zelf weten.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Mei 2023 13:47

Leuk hoor die spijkerbroeken maar ik heb nog geen fatsoenlijke kunnen vinden die mijn dochter past. Al die broeken zijn zo smal... Met zwemles moest ze er eentje. Dat heeft me weken gekost om er eentje te vinden waarmee ze een uurtje kon zwemmen. Een hele dag was hij echt te strak voor. Nu heeft ze er laatst eentje gekocht en ze was er zo gelukkig mee. Ik vind hem eigenlijk net iets te lang maar zij vindt hem helemaal SLAY. Zij ging vroeger dus ook vaak gewoon in joggings naar school aangezien ze kruipend over het schoolplein ging en leggings daar iets minder goed op gingen. Ze was gewoon niet meer waard op dat moment :haha:. Van mij mag ze ze nu nog steeds aan maar ze draagt nu vooral leggings en flares van leggingstof. Het zal me echt een worst wezen wat andere ouders daar van vinden.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2023 06:30

Wat is slay nu weer? Al die termen, dat is hier nog niet aan de orde.

Een smalle broek haalde ik bij de takko.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Mei 2023 09:36

Lexi schreef:Mijn kinderen gaan nooit in joggingbroek naar school. Ze zijn van kleins af aan ook gewend dat dit niet de bedoeling is. Overigens hebben ze korte broeken wel ook van zachte stof, maar ook daarbij vind ik niet alle broeken goed. Eigenlijk vooral omdat ik het gewoon niet echt netjes uit vind zien om zo op school te lopen. Ik zou het zelf ook niet aantrekken naar werk (ook al heb ik genoeg collega's die dat wel doen).
Ze mogen zelf hun kleding uitkiezen en ik vind ook heel veel goed, maar bij sommige dingen stel ik wel voorwaarden. Jogging broeken zijn dan bijvoorbeeld ook voor thuis, sport of in het weekend als we alleen even snel naar de supermarkt gaan ofzo.

Mijn kinderen vinden dit overigens prima. Mochten ze het er echt niet mee eens zijn dan zou er vast ook wel een oplossing komen.

Mijn zoon gaat inmiddels al een week in joggingbroeken naar school 🙈 omdat hij zijn gewone broeken momenteel niet zelf aan en uit kan doen door een ongeluk. Ik heb nieuwe gekocht en geprobeerd een beetje nette te kopen maar ik vind het nog steeds niks.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen