Fred schreef:Tabbie schreef:Bliss, tja soms moet hij binnen een kwartier al weg (Hij werkt soms vroeg) en dan kleed hij zichzelf aan, doet zijn haar, doet wat de meeste mannen doen op de wc en moet uiteraard koffie zetten en drinken haha.
Wat doen de meeste mannen dan op de wc s'ochtends? Wellicht is dat lang niet bij alle mannen hetzelfde dan.
Lot schreef:Klopt, maar als je het deelt heb je wel maar de helft van de taken en de helft van de stress 😅. Vanmorgen hier ook samen gedaan omdat we vrij waren en dan gaat het ook sneller (en we hadden geen tijdsdruk want bso vandaag).
Sublimo schreef:Waarom meteen zo’n oordeel? Als het voor hun allebei prima is, waarom zouden wij daar dan wat van vinden?
En ik snap de opmerking van Tabbie wel. Het topic ging over hoe de ochtendspits gaat en ineens wordt er weer zo’n man/vrouw-ding van gemaakt waarbij je al van tevoren weet dat je commentaar krijgt als je als vrouw meer doet.
Max schreef:Het ging me niet om de man/vrouw verdeling, maar om de verdeling onder de partners. Het valt gewoon op dat de meeste forummers aangeven de ochtendspits alleen te doen. Dan mag je toch wel vragen naar de reden daarachter?
Het is letterlijk een forum.
Het lijkt mij dus ook sneller/makkelijker gaan om het met 2 mensen te doen zoals iemand hierboven ook zegt, maar blijkbaar geldt dat dus niet voor iedereen.
Bliss schreef:Maar die doet dan niks terwijl jij je uit de naad rent om alles voor elkaar te krijgen?
Max schreef:Het valt me op dat bij bijna alle forummers de moeder de ochtendspits (bijna) helemaal alleen doet. Of is deze ochtendspits vanuit jezelf beschreven maar wisselen jullie af? Dus ene dag doet vader het en de andere dag moeder?
(Is een vraag voor mensen die nog samen zijn/wonen met hun partner)
Max schreef:Alle forummers die gereageerd hadden zijn vrouw en dus moeder. Van bijna al deze forumleden weet ik dat ze in een hetero relatie zitten.
Heb er zelfs nog bij gezet dat die vraag niet is voor mensen die niet meer in een relatie zitten.
Tsja… als jij dat opvat als man/vrouw rolverdeling dan is dat iets wat jij ervan maakt (en jij dus blijkbaar mee bezig bent?). Ik was oprecht benieuwd naar de verdeling en waarom daar voor gekozen is. Soms leer je daar nog eens wat van.

Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Minx