10 Mei 2023 16:53 door minoessepoes
Ik heb dat gekke ding besteld Marin! Ben benieuwd, mijn jongste eet ook geen eigeel en kan die calorieën heel goed gebruiken, hij werd heel enthousiast van het filmpje dus we gaan het proberen.
Verder heb ik hier al vaak verteld hoe wij het aanpakken. Ik kan me heel erg vinden in de basis wat Ysa zegt, aan tafel is het gezellig. We nemen de dag door, kletsen en de focus ligt niet op het eten.
Ik bied altijd alles aan, even ruiken en proeven met de pink moet hij sinds hij 5 is wel, maar daar blijft het bij, wij bepalen wat er op tafel komt, hij wat hij eet. We eten wat de pot schaft, maar de pot schaft ook regelmatig wat hij lekker vind. Zo vraag ik wekelijks als ik boodschappen ga bestellen wat ze als avondeten willen ( en dat mag niet alleen ongezond zijn) en toen zaten we laatst opeens stokbrood met verse worst te eten. Een combinatie die ik nooit bedacht zou hebben, maar hij vond het heerlijk en doordat het zo’n succes was wilde hij van de week ook een slavink proberen ( en op eten).
Vanavond eten we andijviesalade, mijn beide jongens houden niet van sla ( andijvie in dit geval), dus zij krijgen de salade deconstructed. En ik weet al dat de jongste de spekjes en aardappel gaat laten liggen, maar de blokjes kaas, ei en komkommer zal hij wel van eten. Ik vul het aan met wat stokbrood voor iedereen, maar eigenlijk is dat voornamelijk voor hem want de rest van het gezin eet wel aardappel, maar zo ligt de nadruk daar niet op.
Hier ook wekelijks wel een avond met diverse bakjes op tafel waarbij iedereen zelf kan kiezen. En er is meestal wel iets van rauwkost extra op tafel.
De oudste at toen hij klein was heel goed en veel smaken. Toen was hij een tijd peuter/ kleuter dwars en was het gezeur maar inmiddels eet hij weer heel goed en lust hij heel veel.
De jongste heeft vanaf dag 1 al moeilijk gedaan met eten ( de eerste dag dat ik ging werken na mijn verlof heeft hij geen slok gedronken). Het zit hem ook heel erg in structuur. Zo vind hij vla en chocola lekker, maar vla met chocolade bolletjes gaat er niet in. Hij proeft, het is gezellig aan tafel en langzaam aan gaat het wel steeds iets beter.
25-11-2014 & 09-06-2017