Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Bandjes, puddle jumper of zwemvest?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Apr 2023 19:15

Re: Bandjes, puddle jumper of zwemvest?

SophieZMY schreef:Maar ik zou in ieder geval continu alert zijn op wie ‘kinderdienst’ heeft. En net als hierboven staat even bewust benoemen als iemand het anders het over moet nemen.

Ja dit inderdaad. Doen we achter bij de steiger ook. Maar met extra veel mensen eigenlijk extra spannend.
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 19:29

Joey schreef:Ja die snap ik ook niet helemaal. Mn zoon van net 2 springt zo het water in, drijft weer omhoog en 'zwemt' zelf een stukje naar de kant met zijn bandjes om.

Wat naar Marin, lijkt me vrij traumatisch om mee te maken.

Hm, mijn kinderen zijn blijkbaar niet zo vaardig. Dat kosten hun echt teveel moeite.
<<

Pluis

Kletskop

Bericht 24 Apr 2023 20:00

Marin schreef:Dochter had de puddle jumper vorig jaar als 1 jarige van 12 kg al aan. Nu met 15 kg zit ie wel beter. Er was wel één incident waarbij de puddle jumper haar juist naar onder trok, doordat ze op haar rug van de glijbaan ging en op haar rug onder water terecht kwam en door de puddle jumper kwam ze niet omhoog. Dat was heel eng (ondanks dat ik er gewoon vlakbij was zag ik 't toch heel snel gebeuren).

Voor zoon ben ik ook nog beetje zoekende. Hij heeft nu van die bandjes/vleugeltjes. Hij is met zijn A bezig en dus mag hij echt nog niet zonder, maar met zwemmen is 't ook wel fijn als hij niet enorm blijft drijven (met zwemles zwemmen ze überhaupt zonder bandjes). Maar goed veiligheid boven alles dus denk toch die vleugeltjes of misschien zo'n easyswim vest idd.

Onze dochter is bijna verdronken door zo’n easyswim vest. Ook omdat ze op haar rug in het water lag en niet meer overeind kon komen. In het peuterbadje nota bene. Daarna zijn we hard hollend om bandjes gegaan. Later hebben we zwemkurk gehaald
Laatst gewijzigd door Pluis op 24 Apr 2023 20:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2023 20:00

De oudste had een puddle jumper maar die heeft de jongste nooit gepast, die had eerder z'n A diploma dan dat hij 15 kilo was. Hij had een zwemvestje van de Decathlon, daar was ik ook erg tevreden over.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 24 Apr 2023 20:04

Hier bij alle 3 een puddle jumper vanaf dat ze kunnen lopen. Ze zijn dan nog lang geen 15 kilo, maar hebben altijd prima gezeten.

Vanaf dat ze op zwemles zitten een easyswim vestje, maar volgens mij is dat zwem ondersteunend en blijven ze daar niet mee drijven. Ik zou dit dus even bekijken voor jou kids.

Ik zie nu ook vaker deze van de decathlon, ziet er ook wel fijn uit

https://www.decathlon.nl/p/zwemvest-voo ... n-15-25-kg
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Apr 2023 05:21

Pluis, even voor mijn weten hoor. Maar als je op je rug ligt in het water, dan is je hoofd toch naar boven gericht? Hoe verdrinkt iemand dan bijna?

Verder is het voor iedereen belangrijk om te onthouden dat alles hier benoemd drijfondersteunend is en geen reddingsmiddel is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Apr 2023 05:48

Als het hoofd onder water wordt getrokken en het onder het oppervlakte ligt en kind niet maar boven kan komen en op de rug ligt. Vorig jaar bij dochter gezien met haar puddle jumper, keek ze me zo met open ogen onder water aan. Doodeng.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Apr 2023 06:02

Maar dan is de rug toch naar boven ? Dan liggen ze toch niet op de rug?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Apr 2023 06:12

Dat kan dus met een puddle jumper en blijkbaar zwemvest gebeuren. Ik denk dat je het zelf al goed zegt; omdat het drijf ondersteund is en geen reddingsmiddel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Apr 2023 06:20

Tabbie schreef:Maar dan is de rug toch naar boven ? Dan liggen ze toch niet op de rug?

Nee op haar rug liggend met het gezicht naar boven maar wel onder water. Dus recht in haar oogjes kijkend die angstig net onder water lagen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Apr 2023 06:39

Poeh, gelukkig zelf nooit gezien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Apr 2023 07:30

Siesa schreef:
Joey schreef:Ja die snap ik ook niet helemaal. Mn zoon van net 2 springt zo het water in, drijft weer omhoog en 'zwemt' zelf een stukje naar de kant met zijn bandjes om.

Hm, mijn kinderen zijn blijkbaar niet zo vaardig. Dat kosten hun echt teveel moeite.

Dit ligt toch gewoon aan het drijfvermogen van de bandjes? Als het goed is moet je kind niks te hoeven doen om vanzelf te blijven drijven.

Beide kinderen hebben altijd alleen bandjes gehad. Ik heb nooit zo goed het voordeel begrepen van al die andere opties.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Apr 2023 07:32

Je hebt ook van die ronde bandjes ipv die driehoekige. Hebben die nog een voordeel?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Apr 2023 07:33

Was ze toen al 15kg? Want die 15kg is niet voor niets dat heeft te maken met het drijfvermogen dat met minder gewicht te veel is.

Ik was zelf fan van de puddle. Te veel filmpjes gezien van bandjes die afschoten bij het in het water springen. J bleef altijd netjes drijven zoals het moest en zijn hoofd is nooit onder water gedrukt.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Apr 2023 07:51

Nee ze zal toen zo'n 11 of 12 kg geweest zijn. Ongeveer precies een jaar geleden (meivakantie). Dus kan kloppen dat dat niet goed ging inderdaad. Gelukkig stond ik er vlakbij. Laatst op Texel kon ze echt heel goed zwemmen zelf erin, maar de glijbaan doen we maar niet meer.
<<

Maan

Kletskop

Bericht 25 Apr 2023 08:16

Ik heb altijd bandjes gebruikt voor de kinderen. Daar blijven ze prima mee drijven. Inderdaad wel even kijken naar het drijfvermogen. Bij grotere kindjes heb je ook grotere bandjes nodig. Kwam ik ook pas achter toen 1 van de kinderen echt dieper in het water kwam te liggen.

Een puddle jumper hebben we wel, maar daar was ik gauw klaar mee. Mijn zoon kreeg het erg makkelijk voor elkaar om zijn armpjes eruit te wurmen en dan kon hij die puddle jumper zo uittrekken. Bandjes krijgen ze bij ons niet zo gemakkelijk af.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 25 Apr 2023 09:25

Bij de oudste twee altijd bandjes gebruikt, was prima. Van de decathlon hadden een zachte binnenkant, voelde wat vriendelijker met uittrekken.
De jongste had vorig jaar een puddle jumper van de decathlon, prima ding betreft drijven en veiligheid, alleen kreeg ze er enorme striemen van. Sindskort zit ze op survival zwemles en daar gebruiken ze vestjes, denk zelfde soort als easy swim. Alleen die voorkomen niet dat ze kopje onder gaan, kinderen moeten wat doen om boven te blijven. Goed om te realiseren.
We zullen aankomende zomer het vestje en de jumper gebruiken, alleen nog iets bedenken tegen die striemen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Apr 2023 10:01

Bedankt voor alle reacties! Wisselende ervaringen dus.

De bandjes hebben wij altijd gehad, dat werkt op zich prima. Mijn oudste wil eigenlijk geen bandjes meer, daar voelt hij zich te groot voor. Ik snap zijn gevoel daarin, maar zwemles schiet helaas niet zo op, dus zonder iets mag niet. Hij heeft voor de zwemles een zwemvest, dat vindt hij prima. De tweede wil graag alles hetzelfde als zijn broer, dus ik denk dat we voor hem ook een zwemvest aanschaffen. Na de zomer gaat hij ook op zwemles, dan heeft hij hem toch nodig. Hij kan zich redden in rustig water met een drijfmiddel, hij springt graag in het diepe en trappelt zich naar de kant toe.

Bij de jongste vind ik het lastig. Ze is nog een klein ding, dus zwembandjes aan haar armen zitten in de weg en ik verwacht dat ze voor de puddle jumper ook te klein is. Met de jongens gingen we op deze leeftijd nooit zo lang en vaak naar het zwembad. Dan was het af en toe die bandjes opblazen, prima. Nu de jongens niets liever doen dan zwemmen op vakantie, verwacht ik dat we dus veel vaker en langer bij het zwembad zitten. Dat maakt de zwembandjes een minder goede optie voor mij.

We gaan volgende week weg, daar zullen we ook zwemmen. Dan kijk ik even hoe het gaat met de bandjes. De puddle jumper klinkt voor dit jaar nog niet als een goed alternatief, maar misschien een zwemvest voor alledrie. En ik weet dat het hulpmiddelen zijn, dus we blijven uiteraard opletten :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Apr 2023 12:18

Kan je jongste niet in zo'n band waar haar beentjes door twee gaten gaat of zo'n band die om haar middel gaat met schouderbandjes en ze wat naar voren ligt. Een swimtrainer heet die laatste volgens mij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Apr 2023 13:21

Die hebben we allebei, de swimtrainer vind ik fijn. Er is op de camping ook een ondiep zwembad, daar is het niet handig.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Apr 2023 13:47

Ohja nee dan is het niet handig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Apr 2023 15:03

De oudste zit op zwemles, gaat richting A-diploma en heeft een zwemvest dat we ook bij het gewone zwemmen gebruiken.

De jongste zit nog in zo'n swimtrainer, de rode. Eerder al een keer een Puddle jumper geprobeerd, maar dat vond ze niet fijn. Misschien nu ze wat groter en zwaarder is misschien wel.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Apr 2023 06:23

Siesa schreef:

Mijn oudste kon dat ook niet, ook een puddle jumper voor hem gekocht toen om die reden en die vind ik echt heel fijn, makkelijk aan te doen en drijft heel makkelijk.
Maar mijn jongste kan het echt super goed met vleugeltjes heeft meestal de puddle jumper om omdat die makkelijker aan te doen is, maar voor hem maakt het niet uit, hij is even behendig met beide.
Nog even en dan heeft ook de jongste zijn A diploma en dan hebben we ze niet meer nodig 👍🏻
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen