Bedankt voor alle reacties! Wisselende ervaringen dus.
De bandjes hebben wij altijd gehad, dat werkt op zich prima. Mijn oudste wil eigenlijk geen bandjes meer, daar voelt hij zich te groot voor. Ik snap zijn gevoel daarin, maar zwemles schiet helaas niet zo op, dus zonder iets mag niet. Hij heeft voor de zwemles een zwemvest, dat vindt hij prima. De tweede wil graag alles hetzelfde als zijn broer, dus ik denk dat we voor hem ook een zwemvest aanschaffen. Na de zomer gaat hij ook op zwemles, dan heeft hij hem toch nodig. Hij kan zich redden in rustig water met een drijfmiddel, hij springt graag in het diepe en trappelt zich naar de kant toe.
Bij de jongste vind ik het lastig. Ze is nog een klein ding, dus zwembandjes aan haar armen zitten in de weg en ik verwacht dat ze voor de puddle jumper ook te klein is. Met de jongens gingen we op deze leeftijd nooit zo lang en vaak naar het zwembad. Dan was het af en toe die bandjes opblazen, prima. Nu de jongens niets liever doen dan zwemmen op vakantie, verwacht ik dat we dus veel vaker en langer bij het zwembad zitten. Dat maakt de zwembandjes een minder goede optie voor mij.
We gaan volgende week weg, daar zullen we ook zwemmen. Dan kijk ik even hoe het gaat met de bandjes. De puddle jumper klinkt voor dit jaar nog niet als een goed alternatief, maar misschien een zwemvest voor alledrie. En ik weet dat het hulpmiddelen zijn, dus we blijven uiteraard opletten