Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Jongste houdt de oudste wakker

<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 23 Apr 2023 18:20

Jongste houdt de oudste wakker

*weg
Laatst gewijzigd door Tove_ op 01 Jun 2023 19:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Apr 2023 18:54

Re: Jongste houdt de oudste wakker

Ah wat sneu zeg, dat je jongste zo moeilijk slaapt en de oudste er niet van kan slapen. Is het reëel om de oudste eerst naar bed te doen? Dat ze er misschien doorslaapt?
Hier slapen ook in de kamers naast elkaar. Maar de oudste is er nog nooit wakker van geworden of gebleven. Dus hoe doen andere ouders dat: in ons geval mazzel hebben.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Apr 2023 19:01

Hier gebeurt dat ook. Bij ons helpt het wanneer we bij de oudste rustige muziek opzetten of een luisterboek, zodat hij zich daarop kan focussen. De middelste heeft er geen last van, die slaapt al voor zijn deur dicht is.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Apr 2023 19:08

Wij leggen de makkelijke slaper ook eerder op bed dan de moeilijke.
In het begin werd hij er overigens amper wakker van (de oudste), maar in de ochtend is hij er tegenwoordig direct uit als de jongste wakker wordt. Dat is ook echt a relaxed voor hem, want hij slaapt daardoor echt korter.
Maar als hij eenmaal slaapt kan de wereld vergaan en hij merkt echt niets.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 23 Apr 2023 20:09

Mijn dochter huilt en schreeuwt ook soms in de avond. Zoon slaapt dan vaak al en wordt er niet wakker van. Dus dat zou mijn advies ook zijn. En slaaptraining inderdaad.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 24 Apr 2023 00:16

Dat is wel een idee inderdaad, de oudste eerst! Rustige muziek is ook zeker een idee. Gaan we proberen (en ondertussen ff moed verzamelen voor die slaaptraining 🫠).
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 05:55

Ik weet niet hoe oud de oudste is maar zoiets raad ik aan in de vakantie 🙈
De jongste slaapt overdag neem ik aan, kan het zijn dat hij in de avond niet moe is?
En ook bij hem een luisterverhaal aan, kan ook helpend zijn.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 24 Apr 2023 06:45

*weg
Laatst gewijzigd door Tove_ op 01 Jun 2023 19:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Apr 2023 06:50

Ja ik zou ook eerst de oudste naar bed brengen. Voelt misschien onlogisch maar qua hoeveelheid slaap 's nachts dat ze nodig hebben zal 't niet zoveel schelen op die leeftijd dus als hij iets eerder op bed ligt zal 't niet zo erg zijn. Dan slaapt ie misschien net diep genoeg tegen de tijd dat de jongste naar bed gaat, en is die ook weer wat meer moe doordat hij wat later gaat.

Rustig muziekje doen we bij O ook altijd. M heeft er niet zo'n behoefte aan maar O wordt er rustig van.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 07:48

Onze jongste heeft de eerste twee jaar van zijn leven ongeveer slecht geslapen, heel veel wakker en schreeuwen in de nacht, de oudste is daar eigenlijk nooit wakker van geworden. Wij zorgden dus ook dat zij sliep als de jongste naar bed ging. De jongste heeft ook een periode gehad dat hij in de vroege avond juist goed sliep, dus dan ging hij eerst en zodra hij sliep ging de oudste. Als dan het drama van de jongste begon, sliep de oudste dus ook al vast genoeg.
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Apr 2023 10:00

Mijn dochter van 1 slaapt ook pas rond half 8. Dus kan prima. En ik zou ook kijken naar de dutjes overdag. Dat die niet te lang zijn eventueel.

Ik ben benieuwd!

Terug naar Zwangerschap & kinderen