Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Loopfiets

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Feb 2017 11:17

Re: Loopfiets

Hier de Puky met foambanden en de uitvoering met luchtbanden. Ik heb de uitvoering met de foambanden gekocht toen hij 1,5 was (tweedehands). Dat was op de laagste stand opstappen en gaan. Met zijn 2e verjaardag paste hij op de variant met luchtbanden. Sindsdien gebruikt hij die. Ik zou dan ook voor een 2e verjaardag niet meer voor de variant met de foambanden gaan (wanneer je kind een gemiddelde lengte heeft). Ze hoeven ook niet met de voeten plat op de grond te kunnen, alleen de voorvoet is voldoende.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 13:36

Wolfinschaapskleren schreef:Dank voor alle antwoorden!

Foambanden klinken een stuk fijner dan luchtbanden. Ik wil dat hij overal kan crossen zonder op te letten (en dat ik steeds banden kan plakken).

Het nadeel van Puky vind ik dat je al snel weer een grotere nodig hebt, het liefst heb ik er een voor langere tijd.
Kent iemand de Broozzer loopfiets?
Ik wist het eerst ook niet maar ze werken bij Puky met verschillende maten. Ik geloof dat je M, L of XL kunt kiezen. Zag het laatst ineens op de doos staan toen een vriendin van me zei dat die van mijn dochter echt groter was dan die van haar dochter.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Feb 2017 13:58

Wij hebben die van Bandits & Angels gehad en die beviel prima. Helaas was hij uiteindelijk kapot, maar dat kwam niet door de kwaliteit van de fiets. Dat kwam hier omdat er ze er een zooi van maken bij wegwerkzaamheden en er daardoor een of ander bizar draad tussen het wiel is gelopen en toen was er van alles vastgelopen. En repareren was mogelijk, maar een nieuwe fiets was goedkoper. Dus via marktplaats maar wat anders gekocht. Verder waren wij tevreden over de fiets, goed verstelbaar, zoon reed er zo op weg op zijn tweede verjaardag.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Feb 2017 20:01

Ik heb net de bandits en angels besteld..
<<

Anoniem197

Bericht 13 Mrt 2017 18:29

Ik wil denk ik een puky bestellen. Welke maat is verstandig? Zoon is nu 92 cm. De l is vanaf 90 en de xl 95. Zoon zit er dus tussenin. Hij heeft nu de laatste weken wel opeens een groeispurt maar het moet natuurlijk wel veilig zijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mrt 2017 20:19

bubble schreef:Voor de oudste hebben we destijds deze gekocht van 2cycle:
Afbeelding

Een relatief goedkope, maar dat was/is ook wel te merken.
Gelukkig heb ik een handige vader en kan ie nog gebruikt worden, maar eigenlijk was hij na een jaar al wel op..

Voor de jongste hebben we een Puky gekocht, deze kun je ook wel makkelijk weer verkopen!
Ik ben er ontzetten blij mee! Goede kwaliteit en fijne fiets.
Hij is nu 3.5 en heeft nog de kleinste loopfiets, daar redt hij zich nog prima mee!
Inmiddels kan hij ook al op een gewone fiets fietsen, dus hij hoeft ook niet over te stappen op een grotere Puky.

Wij hebben deze ook in het wit. Onze zoon is er niet voorzichtig mee, maar wij doen er inmiddels ruim een jaar mee. Natuurlijk zitten er de nodige krassen op, maar kwalitatief is het nog prima.
L2014 & H2017
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2023 07:39

Ik kwam dit topic tegen via Google en dacht ik up m ff ;)

Zoon wordt 2 en ben voor een loopfietsje aan het kijken. Hij is alleen aan de kleine kant voor een 2 jarige, ik schat een 83 cm. Heb nu de Puky LRM (kleinste) op het oog, daar kon ie goed op bij vrienden van ons. Alleen zijn de bandjes wel echt klein, dus vraag me af of ie hier wel lang plezier van heeft...

Aan de andere kant heeft ie gister ff eentje bij intertoys geprobeerd met 12" banden, maar die was echt nog wel wat te log voor m....

Zucht. Wat is wijsheid. Welke groeit echt een tijdje mee, maar kan ie nu wel gelijk op? En heeft een lage instap?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2023 07:46

Wij zijn van de Pukylino (die met 4 wielen) naar de ‘normale’ maat Puky gegaan, die met de massieve banden. Inmiddels rijdt hij al een tijdje op de Puky XL (maar mijn zoontje is met zo’n 108cm bij 3,5 ook groot, hij kan fietsen op een 16inch fiets🥸)

Anyway: wij hebben de fietsjes altijd tweedehands via Marktplaats etc, dan is het niet erg als hij valt/ermee ‘gegooid’ wordt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Apr 2023 08:06

Wij hebben die van angels en bandits. Die heeft zijn voor de eerste verjaardag gekregen.
Ik denk dat hij er sinds een halfjaar echt veel gebruik van gemaakt.
Voordeel is dat je hem in vier standen kan bouwen. We hebben momenteel de driewieler stand, maar wel met hoog zadel.
Heel blij mee!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Apr 2023 08:20

J had een wishbone en een veloretti. Beiden vond ik echt top dingen. De wishbone is nu weer omgebouwd naar 3 wiel in de lage stand zodat mijn nichtje daar straks op kan.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Apr 2023 08:24

Zoon heeft de puky lr 1l gekregen van schoonouders. Hij kan er net op met teentjes op de grond hij is ook klein. Hij kan er nu nog niet alleen op. Hij heeft ook de puky met 4 wielen die vind die geweldig. Als ik zelf 1 zou kopen zou ik ook die eerste doen. Heb je lang wat aan
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 21 Apr 2023 09:02

M'n dochter kreeg een Veloretti voor haar tweede verjaardag. Volgens mij kon ze er al redelijk snel op en ze was ook niet echt lang van stuk. Ze heeft er zo veel plezier van gehad! Nu wordt hij wel echt te klein, dus ik ga hem binnenkort te koop zetten. (Mocht je interesse hebben. 😉)
❤️ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Apr 2023 17:23

Ik heb altijd de wishbone gehad voor beide kinderen en zo tevreden! Jongste is nu 5 en hij gaat er nu zelfs nog weleens op.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Apr 2023 19:33

Ik zou in elk geval niet de Banwood kopen dan. Hele mooie loopfiets, maar ging echt pas goed vanaf 3 jaar. Dochter is nu 2.5 en past er nog niet lekker op en zoon ging ook pas vanaf 3 jaar een beetje erop, zelfs wat later.
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 22 Apr 2023 23:15

Bloom schreef:Wij hebben die van angels en bandits. Die heeft zijn voor de eerste verjaardag gekregen.
Ik denk dat hij er sinds een halfjaar echt veel gebruik van gemaakt.
Voordeel is dat je hem in vier standen kan bouwen. We hebben momenteel de driewieler stand, maar wel met hoog zadel.
Heel blij mee!

Hier ook idd.
Nu ze bijna 4 is gebruikt ze deze nog steeds graag, ondanks dat deze nu echt wel aan de kleine kant is. Maar ook het buurmeisje van bijna 5 vind het nog steeds leuk om daarop te zitten
Juli 2019
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 13:34

Thanks voor de reacties!

We zijn voor de Puky LRM gegaan, de kleinste dus. Ff getest bij een zaak in de buurt. Dit ging net, dus groter was niet slim geweest.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Apr 2023 13:37

Fijn fietsje is dat Leaf! En het zadel kan best hoog dus hij kan even vooruit.
Doordat ik het type op ging zoeken kwam ik erachter dat wij dus de L hebben en er ook nog een XL is. Geinig, wist ik niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Apr 2023 12:37

We hebben vrienden met een fietszaak, maar hadden geen idee dat die dus ook loopfietsjes hadden, wel dus ;). Mocht ie over een jaar een grotere nodig hebben, kunnen we deze altijd nog inruilen daar. Maar idd, sommige kindjes zitten er tot 4/5 jaar op. We hebben ook de draagband erbij, wel handig als ie geen zin meer heeft :P
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen