Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hobby gezocht

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 25 Mrt 2023 17:10

Re: Hobby gezocht

Morrisey schreef:Leuk dat jij dat ook doet Bliss, ik hou er ook van. Met iemand anders naar de bios gaan komt niet eens in me op 😅

Ja ik vind het heerlijk, maar ik wil dan het liefst ook echt bij niemand in de buurt zitten. Dus ik kies m'n plek heel strategisch uit zodat ik geen last heb van pratende, etende of anderszins irritante mensen.
❤️ 7 juni 2018
<<

Max

Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2023 17:21

Gezien je laatste reactie hier wat dingen die ik toen heb geprobeerd:
Taarten (e.d.) bakken
Vrijwilligerswerk in een asiel
Vrijwilligerswerk in mijn vakgebied
Tuinieren (ben een moestuin begonnen)
Verschillende soorten yoga
Training mindfulness
Wim hof workshop
Via hondjeuitlaten.nl in contact gekomen met een buurhond en die wekelijks uitlaten/mee de hort op
Puzzelen (had ik geen geduld voor)
Naai cursus (was ik heel slecht in haha)
Creatief schrijven workshop
Meditatie
Schilderen & kleuren (zo'n kleurboek voor volwassenen)
Zangles (dit kan dus ook als je heel vals zingt, maar het wel leuk vind om te zingen)

Heb toen ook de standaard dingen uitgeprobeerd zoals een half uur in bad liggen met een kaarsje en muziekje, een serie kijken op de bank, een boek lezen etc. Je kunt als boeken lezen bevalt je aansluiten bij een boekenclub die 1x in de zoveel tijd bij elkaar komt om een boek te bespreken.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 26 Mrt 2023 11:02

Als je wandelen leuk vind kan je je eventueel ook gaan verdiepen in paddenstoelen en daarnaar op zoek gaan. Of ga eens mee met een gids die daar verstand van heeft. Het is heel leuk om je vondsten te determineren en eventueel te eten. Voor veel mensen klinkt dat gevaarlijk, maar er zijn best wel een aantal soorten die veilig zijn en goed te determineren zijn. Zelf ben ik begonnen met enkel boleten te zoeken omdat deze makkelijk te herkennen zijn en ze bijna allemaal eetbaar zijn. En ieder seizoen heeft ook weer zijn eigen paddenstoelen dus het is niet zo dat je dit enkel in de herst kan doen.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mrt 2023 17:25

Als je schilderen leuk vind, kun je altijd eens eens en ander bij de action kopen en wat dingen gaan uitproberen. Ik volg studio cremers op insta, daar staan enkele korte workshops waterverven. Ze heeft ook betaald online cursussen, maar via insta kun je eerst een kijken of het iets voor je is. Ik vind haar cursussen heel leuk en duidelijk.

Voor inspiratie voor tekenen kun je op insta ook vanalles vinden. Ik volg bijvoorbeeld paperfuel, gouden lijntjes en merken als tombow, edding en myartbook.

Qua sporten doe ik aan bootcamp bij mom in balance. Die hebben workouts voor zwangeren en voor net na de bevalling, maar ook een gewone zeg maar. Sporten in de buitenlucht, maar ook gezelligheid met de andere dames. En het is echt gericht op wat er kan en niet op tot het uiterste gaan. Blessures, kwaaltjes, of andere dingen zoals bekkenklachten is allemaal geen probleem want de trainsters hebben overal een alternatief voor, dus je kan echt op je eigen manier sporten. En tussendoor een beetje kletsen 😉
december 2016
juli 2019
<<

Jente

Kletskop

Bericht 26 Mrt 2023 20:37

Buitenshuis doe ik aan volleybal, daar ben ik 1-2 avonden per week aan kwijt. Dat is echt mijn favoriete hobby; lekker bezig zijn en ook heel sociaal. Binnenkort ga ik een aantal weken op naailes. Dat zie ik niet echt een hobby worden, maar ik wil de basics gewoon kunnen.
Als ik thuis ben kijk ik toch meestal tv. Ik ben ook een trui aan het breien en ik speel vaak bordspelletjes online.
Koken vind ik ook echt heerlijk om te doen, maar daar heb ik al een hele tijd te weinig rust/tijd voor. En het 'dagelijkse' koken vind ik minder leuk.

Als ik tijd zou hebben voor een nieuwe hobby, dan zou ik nog wel een houtbewerkingscursus willen volgen. Ik vind het heerlijk om van die meubel-opknap filmpjes op Youtube te kijken en het lijkt me leuk om zoiets te gaan doen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2023 10:42

Ik hou van puzzelen, schrijven, genealogie en bakken (cake, taarten etc). Maar ik ben niet sociaal en heb die behoefte ook niet. Sporten heb ik geen verstand van :haha:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2023 11:01

Voor de meiden die broekjes naaien, hebben jullie daar les voor gevolgd of zelf aan geleerd?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2023 12:29

Broekjes heb ik nooit op bestelling genaaid, maar verder geen les in gehad. Ik heb later wel naailessen gevolgd, maar broekjes van tricot zijn echt perfect voor een beginner. Even belangrijk dat je een stretchsteek gebruikt en verder instructies volgen. Dan gewoon maken. De eerste zal niet perfect zijn, de tiende waarschijnlijk wel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Mrt 2023 13:31

Ik heb enkel filmpjes gekeken 😄
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 28 Mrt 2023 15:42

Ik ook zonder les. Ik vind de patronen van sofilantjes en fab4you heel fijn. Duidelijke instructies, patronen kan je in lagen printen (dus alleen de maat die je nodig hebt) en passen mooi. Je moet wel goed lezen over het opmeten en patroon aanpassen. Maar dat is echt niet moeilijk.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 07 Apr 2023 11:55

Ik mag graag puzzelen, vanaf 500 stukjes tot 1000 stukjes.
Verder doe ik graag handlettering en sindskort hout branden.
Verder kijk ik graag op pinterest, hier haal ik inspiratie vandaan voor handlettering en houtbranden.
Diamond painting doe ik ook, maar is iets wat ik de laatste tijd minder graag doe.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2023 13:13

Naaien lijkt me ook zo leuk maar de laatste naaimachine die ik in huis had (geleend) kreeg ik de draad niet eens in. Wat zou een makkelijke naaimachine zijn om mee te beginnen?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2023 15:58

Je zou hiervoor advies kunnen vragen in een naaimachinewinkel. Veel modernere naaimachines rijgen heel makkelijk in. Ik kan het binnen een seconde of 5 met de mijne. Hulp vragen kan ook, heb er anderen weleens mee geholpen is zo gepiept en als je het trucje doorhebt kun je het zelf ook.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Apr 2023 17:47

Bliss schreef:
Morrisey schreef:Leuk dat jij dat ook doet Bliss, ik hou er ook van. Met iemand anders naar de bios gaan komt niet eens in me op 😅

Ja ik vind het heerlijk, maar ik wil dan het liefst ook echt bij niemand in de buurt zitten. Dus ik kies m'n plek heel strategisch uit zodat ik geen last heb van pratende, etende of anderszins irritante mensen.

Haha zo herkenbaar dit. Zo vervelend ook als er toch ineens mensen achter je komen zitten, terwijl het leeg was toen je boekte. Ik ga ook vaak niet als de zaal heel vol is. Vond wat dat betreft de coronatijd heerlijk, vrijwel lege zalen en de stoelen om je heen sowieso niet bezet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 07 Apr 2023 19:20

Haha ik heb nu een nieuwe tactiek bij ons in de bios. De zalen bestaan uit drie delen, dus met twee looppaden. De achterste rij in het midden is standaard gereserveerd voor begeleiders van invaliden. Nu zijn die er bijna nooit, dus die rij is bijna altijd leeg. Ik reserveer dus een stoel en bij binnenkomst in de zaal staat er al een plattegrond op een scherm waarbij je precies ziet welke stoelen gereserveerd zijn. Als er niemand op de achterste rij zit, regel ik direct met iemand van het personeel dat ik daar ga zitten. Ik kan namelijk tijdens de film ook eten of drinken bestellen online en dat is gekoppeld aan je stoelnummer, dus ze veranderen het dan en dan komen ze het bij de juiste stoel brengen. :D
❤️ 7 juni 2018
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Apr 2023 06:46

Wow Bliss sterke bioscoop game! Nice.
Ik ga gewoon naar een klein filmhuis en daarbinnen ook nog eens naar de wat kleinere films. Heel rustig. Eten en drinken bestellen kan daar dan weer niet natuurlijk, wat een luxe.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 08 Apr 2023 15:35

Ow dat klinkt goed Bliss! Jij woont in een grote stad? Hier wordt overdag amper een goede film gedraaid. Alles is meteen zo laat en ik wil wel eens om 10 uur naar de film.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 08 Apr 2023 16:56

Nee ik woon niet in een grote stad en helaas draaien er hier overdag ook bijna geen films. Maar dan kies ik het liefst wel een minder gangbare tijd om te gaan.
❤️ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Apr 2023 07:26

Omg eten bestellen in de bios? Wat fantastisch!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2023 08:05

Ja hier in de stad zit ook een servicebiosscoop. Met ligstoelen! Ideaal!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Apr 2023 12:13

https://www.bol.com/nl/nl/p/schattige-d ... 120189394/

Ik kocht dit boek voor J vanochtend omdat hij een studiedag heeft. Ondertussen heb ik een beer, een varken, een wild zwijn, een muis, een schaatsende pinguïn, een egel en een eenhoorn getekend haha. Leuke simpele manier om wellicht met tekenen te beginnen. Wat vond je vroeger leuk als kind om te doen?
2015 💙
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Apr 2023 16:11

Siesa, heb je nog ideeën op gedaan of inmiddels al wat geprobeerd? :)
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 14 Apr 2023 16:57

Ja ik ben bezig met mijn hobbykamer op te ruimen, dan heb ik weer ruimte om te naaien. Tot die tijd heb ik een diamant painting en een borduurwerk gemaakt.
Dat boek van Minx gaat op mijn verlanglijstje.
Heb ook nog een mozaïek pakketje gekregen van iemand en voor porselein stippen.
Dus dat ga ik ook nog uitproberen.

Ow en ik ben weer aan het experimenteren in de keuken.
En nu met het zonnetje ben ik gaan tuinieren 🙈 en ben bezig met een project voor mijn dochter.

Het zijn allemaal losse projecten maar even kijken wat ik leuk vind om te doen. Doe ook alles door elkaar.
Heb iig weer zin om iets te doen dus dat scheelt alweer.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Apr 2023 21:45

Dat klinkt leuk allemaal! Fijn 😄
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd