Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Extra vroeg opstaan

<<

Kira

Yipyapper

Bericht 11 Apr 2023 20:28

Re: Extra vroeg opstaan

Ik weet niet meer precies hoe het ging toen zoon klein was maar ik sta sowieso zo'n 2,5 uur op voordat ik de deur uit moet. Dus bijvoorbeeld 9u de deur uit sta ik 6.30 op, dan kan ik rustig koffie drinken, een klein uurtje wandelen en me klaar maken om te vertrekken. Soms nog ff snel stofzuigen of afwassen.
Als ik vrij heb vind ik het het fijnste om om 7u op te staan, ik zet niet speciaal de wekker, maar merk wel dat ik het daar het beste op doe. Vooral nu het al licht is rond die tijd.
Toen zoon klein was stond ik op als hij wakker werd, en als ik moest werken stond ik niet eerder op om nog even alleen te zijn. Was al lang blij als ik een paar uur kon slapen met zijn nachtelijke escapades (toen hij echt klein was).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Apr 2023 21:36

Mijn man staat altijd om kwart voor zeven op en doet dan ademhalingsoefeningen op zo'n spijkermat. Om 7u maakt hij de kinderen wakker, om 7.15 ontbijt en om 7.30 gaan ze alledrie douchen en klaarmaken (man en kinderen)

Ik sta rond half zes op en ga iets na zessen de deur uit dus heb veel respect voor zijn routine en structuur!
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2023 06:48

Opstaan gaat bij mij nooit erg soepeltjes maar is de laatste weken is helemaal lastig. Ik ben dan nog zo moe en slaperig.

Ik word vaak wakker van de kinderen. Tijd voor mezelf zou me wel goed doen. Anders sta je meteen aan. Miracle morning lijkt me veel te vroeg (5.00u) maar al heb je maar een half uur of 45 minuten voor jezelf in alle rust. Ik denk dat dat heel gezond is.

Toen ik nog geen kinderen had heb ik een tijdje heel rustig aangekleed, heerlijk en gezond ontbijtje gemaakt, naar buiten gestaard en zelfs gemediteerd voor werk en dat brengt wel écht een andere dag. Ik weet dus wel dat het effect heeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Apr 2023 07:07

Ja ik vind dat heel fijn klinken inderdaad Lot.

Ik vind het ook heel fijn om een soort stilte voor de storm te hebben, juist met kinderen. Het wordt daarna zo'n gehaast en gesjor om ze op tijd de deur uit te krijgen (ongeacht hoe laat ze opstaan, altijd die laatste minuten haha) dat het lekker is en een beetje self care voor mij om even een moment voor mezelf te hebben en zo rustig de dag te beginnen met m'n eigen gedachten. Ik heb nooit (oké zelden) moeite met wakker worden, sta altijd direct op zonder te snoozen. Dat deed ik vroeger en had dan zo'n moeite met uit bed komen. Dus merk dat dit wel een positief effect op de start van m'n dag heeft. En als ik ga haasten na het douchen krijg ik 't altijd bloedheet en daar heb ik toch wel zo'n hekel aan.

En ik merk dat nu ik werk ik wat vaker 'tussendoor huishouden' doe zoals ik 't maar genoemd heb. Voorheen had ik natuurlijk alle tijd voor de was en afwas etc en nu doe ik 't gewoon even gauw in de ochtend, dan sta ik voor m'n gevoel niet met 1-0 achter als ik 's avonds thuis kom en de beddenplaswas nog moet doen enzo. Dus die zat er vanochtend vroeg alweer in, dan red ik de droger misschien ook nog net. Dat soort kleine dingen helpen me wel.

Ik ben vanochtend niet extra vroeg opgestaan (dus gewoon 6 ipv 5.30) en maar goed ook want het giet van de regen, dus hardlopen was sowieso niet zo fijn geweest. Daar zit dus wel een puntje, even goed de avond van te voren kijken! Heb wel zo'n arm lichtje besteld.
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2023 07:16

Ik sta altijd lekker vroeg op om 6 uur. Ben meestal al net iets voor de wekker wakker. Ben een ochtendmens!
Lees dan eerst even het nieuws op mijn telefoon met een kop koffie. Heerlijk alleen in alle rust.
Dan ga ik de vaatwasser leeghalen en ontbijt/lunch maken voor ons allemaal.
Daarna kan ik meestal nog even alleen ontbijten en komt dochter rond 6.45/7.00 uur beneden.
Dan kom ik in actie en ga douchen en aankleden.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 12 Apr 2023 08:36

Haha, heb nog aan je gedacht vanmorgen, Marin. Was aan het hardlopen door de stromende regen en met fikse tegenwind en dacht 'waarom zou ze hier zin in hebben' :smile:

Halverwege de dag omvallen herken ik niet, ik krijg er echt mee energie van. Ik heb juist 's avonds na een lange werkdag veel moeite mezelf naar de sportschool te slepen. Dat zal toch het verschil in ritme zijn. Dus je moet een ochtendmens zijn, en een partner hebben die de kinderen doet, anders wordt het lastig.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Apr 2023 08:48

Haha bikkel. Maar ik ga waarschijnlijk vanavond, als 't dan droog is. Ik bouw 'm rustig op haha.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2023 09:06

Ik ben een avondmens dus word zo ongelukkig van vroeg opstaan. 7 uur als ik naar kantoor moet is vroeg genoeg. Ik sta ook altijd tegelijk op met mijn man, delen we het leed haha.
Staat jouw man ook zo vroeg op Marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Apr 2023 09:08

Scandic schreef:Staat jouw man ook zo vroeg op Marin?

Een kwartier later dan ik, dus 6.15. Kletsen we ook altijd even terwijl hij doucht, net even gezellig.
Degene die de kinderen niet brengt, is dan om 7.30 de deur uit, degene die de kinderen wel brengt gaat rond 7.45 a 8.00 de deur uit.

Vroeger was ik ook echt een avondmens. In m'n studententijd kon ik het beste 's avonds werken. Nu ben ik het helderst 's ochtends. Als ik uitpluiswerk moet doen op m'n werk moet ik dat echt voor de lunch doen, daarna kan ik de concentratie niet meer vinden.
<<

Jolieke

Noob

Bericht 12 Apr 2023 09:33

Ik heb besloten dat ik zorg dat de kinderen om 20:30 uur boven zijn en dat ik daarna nog even naar buiten ga, wandelen of tuinieren. En dan rond 21 uur nog even wat tv kijk, terwijl ik een was opvouw. De kinderen zijn allemaal op school, dus ik heb tijd voor mezelf overdag.
<<

Jolieke

Noob

Bericht 12 Apr 2023 09:34

Marin, snoozen schijnt ook echt niet goed te zijn, dus chapeau dat je dat niet doet!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Apr 2023 09:42

Dat is ook lekker Jolieke. In de zomer vind ik het ook heerlijk om 's avonds nog even in de tuin te scharrelen of te zitten. Kijk ik ook echt naar uit!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Apr 2023 11:19

Ik ga altijd 6.30 uit bed. Vaak is zoon dan al wakker soms leg ik hem slapend weer in zijn bed. Hij word vaak wakker als mijn man zijn wekker gaat om 5 uur en dan legt man hem naast mij.
Ik zou niet buiten kunnen sporten of iets want man is al weg dan.

Vind het altijd wel lekker als zoon nog slaapt dan maak ik mijn lunch vast klaar ruim de vaatwasser op. En maak mezelf klaar en dan haal ik hem eruit. We vertrekken vaak tussen 8 en 8.15
Afbeelding
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Apr 2023 11:29

Oh nee dat zou niets voor mij zijn. Mijn slaap is me heilig haha. Ik ben ook echt een avondmens, geen ochtendmens.

Nu werk ik niet door m'n chronische ziekte en heb geen kinderen of partner waar ik mee samen woon. Dat maakt natuurlijk uit.

Als ik in de ochtend ga zwemmen, gaat m'n wekker half 8. Ga ik niet zwemmen, dan slaap ik het liefst tot 9:15. 🙈 Maar ik slaap ook zelden voor 00:30.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Apr 2023 15:06

Knap dat je dit kan! Ik lig altijd het liefst zo lang mogelijk in bed in de ochtend. Blijf moeite hebben met opstarten.

Ik ga wel vaak in de avond nog iets voor mezelf doen. Sporten, wandelen, lekker mezelf terugtrekken met een boek. Daar geniet ik ook van en mijn man doet dit ook geregeld. Even afschakelen van de dag.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 12 Apr 2023 16:09

Vroeger deed ik het heel vaak, echt fijn. Rondje hardlopen om 5 uur, douchen en om 7 of 8 uur op kantoor.
Nu we een dochter hebben, gaat het niet meer. De gebroken nachten maken me te moe om zo vroeg op te staan, maar dochter wordt ook wakker als ik opsta. Vriend staat om 6.15 op, omdat hij vroeg begint met werken. Hopelijk ben ik ooit weer fit genoeg om weer vroeg op te staan, want ik vind het heerlijk en ik was echt een ochtendmens. Nu nog steeds geloof ik, in de avond ben ik nog vermoeider dan in de ochtend.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Apr 2023 20:18

Ik ben jarenlang op werkdagen heel vroeg opgestaan ( rond 04:30uur) zodat ik lange dagen kon werken en ik dan twee dagen in de week thuis was bij de kinderen ( en 32uur werken daarnaast). Dat ging wel echt ten koste van slaap.

Inmiddels de kinderen op school en een andere baan maar ik sta nog altijd wel makkelijk vroeg op, al doe ik het niet meer zo extreem vroeg. Mijn man en ik brengen nu om de beurt de jongens naar school en op de dagen dat ik het niet doe ga ik alsnog vrij vroeg naar het werk. Dan begin ik op tijd en fiets ik om 16:30uur weer naar huis en pik de kinderen om 17:00uur op de bso op en vijf minuten later zijn we thuis. Dat vind ik ook echt een cadeau aan mijzelf, in de ochtend doe ik alles snel snel, maar wel in rust zonder man en kinderen beneden en dan ben ik ‘s avonds op tijd thuis en heb ik alle tijd om nog even wat te drinken met de jongens, de dag door te nemen en rustig te koken. Door vroeg op te staan, geef ik mezelf de middag dus cadeau en dat bevalt goed!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Apr 2023 19:17

Mijn wekker gaat om 7 uur en ga er max. kwart over 7 uit. Ik ga er eigenlijk nooit eerder uit, tenzij ik enorm goed geslapen heb. Dan wil ik nog wel eens gelijk met mijn man opstaan. Maar ik ga er niet eerder uit om bijv. wat in het huishouden te doen of te sporten.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Apr 2023 20:42

Ik ben een avondmens, dus ik zou het vreselijk vinden. Voor half 8 moet je sowieso niet bij me aankomen. Ik snap dat Miracle Morning ook niet zo. Die uurtjes 'voordeel' heb ik als avondmens gewoon 's avonds.
Vorige

Terug naar Persoonlijk