Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Slaappatroon wisselend bij andere ouder

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Mrt 2023 13:44

Slaappatroon wisselend bij andere ouder

Zoals jullie (de meeste dan :razz: ) wel weten, vorm ik een samengesteld gezin met mijn man, zijn drie zoons en mijn dochter.
Zijn jongste zoon van 8 kan flink slaapwandelen, heeft vaak nachtmerries etc.
Het vreemde is, dat hij dit vrijwel altijd heeft in de dagen dat hij bij zijn moeder is.
Hier gebeurt het echt een hele enkele keer..
Heeft iemand tips ofzo? Of überhaupt herkenning, dat het slaappatroon zo verschilt bij de ene of andere ouder? Want z'n moeder loopt langzamerhand ook op haar tandvlees, omdat ze gerust 3/4x per nacht wakker wordt van hem.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2023 15:52

Re: Slaappatroon wisselend bij andere ouder

Is het niet zo dat slaapwandelen verergerd door vermoeidheid en stress?
Wellicht hanteert moeder een latere bedtijd of vindt hij het minder prettig bij moeder thuis. Hoe oud is hij? Wat zegt hij er zelf over?

Oh sorry zie nu dat hij 8 is. Dan zou ik aan hem vragen hoe zijn bedritueel is bij moeder, hoe laat ie gaat slapen etc. Minder fijne kamer? Bepaalde geluiden? Deelt hij een kamer bij vader of moeder? Huisdieren?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Mrt 2023 16:48

Re: Slaappatroon wisselend bij andere ouder

Daar gaan ze allemaal (hij, broer van 10 en broer van 12 (wel met beperking) om 19u naar bed..
Hier tussen 19.30 en 20.00.

Hij heeft zijn eigen kamer, met een schuin plafond. Heeft ook een periode aangegeven dat elke keer als hij ging liggen hij het dak zag draaien (hier normaal plafond en hier heeft hij het nooit gehad).

Dagen bij moeder zijn vaak wel drukker, worden veel op sleeptouw genomen.

Er staat bij moeder wel een verhuizing op de planning, over 2 weken is dat zover. Hiervoor is hij ook gewisseld van school.
Dus er zou nu spanning kunnen zijn, al is dit iets wat al langer speelt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen