Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Oudere kindjes tijdens bevalling

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Feb 2023 23:18

Re: Oudere kindjes tijdens bevalling

Ik had een verwendag met vriendinnen in het Hilton waar ik, achteraf gezien, al de hele dag weeën had. Man moest tot 22 uur werken dus we hadden een babysitter bij ons thuis want ik zou bij vriendin overnachten. Maar rond 19 uur vonden vriendin en ik toch wel dat ik naar het ziekenhuis moest, en bij aankomst om 20.30 bleek ik 6cm ontsluiting te hebben (we waren nogal ver weg van ziekenhuis). Dus babysitter geappt of ze alsjeblieft spontaan wilde blijven slapen (ze is in de 50) en man gesmst dat hij na werk niet naar huis moest komen maar naar ziekenhuis. Hij mag telefoon niet op het werk en zijn werk bellen vond ik nog niet nodig. Dus hij komt uit zijn werk om 22 uur, ziet berichtje en is 10 min later bij me. Zoon was wel wat verbaasd dat babysitter er volgende ochtend weer was maar het was echt perfecte oplossing. Qua timing had niet beter gekund haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maan

Kletskop

Bericht 22 Feb 2023 23:35

Hier kon ik me ook best wel druk om maken. Toen de tweede werd geboren, hadden we toch nog wat gedoe met het wegbrengen van de oudste, want het kwam ineens niet uit waar ze opgevangen zou worden. Moesten we meerdere mensen gaan bellen. Dat vond ik erg vervelend. En vanaf dat moment kreeg ik ook appjes hoe ver het vorderde, en toen zoon was geboren, hebben ze dat gelijk (met naam) aan mijn dochter verteld, terwijl ik dat graag zelf had willen doen.

Bij de geboorte van de derde en de vierde hebben we afgesproken dat mijn man bij de kinderen zou blijven als ik ineens naar het ziekenhuis zou moeten. De derde is gelukkig ‘s nachts geboren. De (toen) jongste werd wel wakker, en de oudste hebben we gelijk wakker gemaakt na de geboorte van de derde. Dat was heel fijn om zo vlak na de geboorte midden in de nacht de kinderen hun zusje te laten zien. Ze weten het allebei nog en vonden het zelf ook heel mooi. Toen de nageboorte moest komen lagen ze gezellig een kamertje verder te kletsen.

Bij de geboorte van de vierde hebben we de kinderen keuze gegeven. De jongste 2 kozen ervoor om ergens te gaan spelen. De oudste is bij de bevalling gebleven, en dan vond ik wederom heel erg mooi. Zij heeft de navelstreng doorgeknipt en haar broertje ook na de bevalling als eerste aangekleed.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 10:34

Bij ons waren mijn ouders degene die op de oudste zouden passen wanneer ik naar het ziekenhuis zou gaan.
De weëen begonnen om 2 uur 's nachts dus heb mijn ouders wakker moeten bellen. Ze wonen op ruim een uur rijden dus bij de eerste wee al gebeld. Echter hadden ze nogal moeite met wakker worden...
Uiteindelijk waren ze tegen half 5 's ochtends bij ons. Wij moesten binnen een kwartier vertrekken dus ze waren er precies op tijd.
Onze buurvrouw was de backup, die hadden we 10 minuten voordat mn ouders kwamen wakker gebeld.

Uiteindelijk wel fijn dat mijn ouders er waren, onze oudste was namelijk behoorlijk in de war dat ze door Pake en Beppe uit bed gehaald werd ipv door ons.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Feb 2023 10:42

Bij ons was een nichtje, van toen bijna 14, al in huis. We hebben dochter zelf op bed gelegd en zijn toen naar het ziekenhuis gegaan. Moest daar blijven, dus nichtje is blijven slapen en heeft de dag daarna ook nog voor oudste gezorgd tot we tegen etenstijd terugkwamen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Feb 2023 12:36

Mijn oudste (toen bijna 3) was toen net een dagje bij oma, we hebben hem toen daar laten logeren. Was gelijk de eerste keer voor hem, maar ging goed gelukkig. Als ik ooit nog een derde zou krijgen zou ik ze z.s.m. laten ophalen als ik zeker weet dat het begonnen is, ik heb echt behoefte aan een rustige omgeving als ik aan het bevallen ben en je weet nooit van tevoren hoe heftig het wordt.
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 24 Feb 2023 16:30

Mijn schoonouders zouden komen. Ik ging om 8 uur douchen en had toen het idee dat de weeën begonnen, schoonouders gebeld zo van lijkt vandaag te gebeuren dus houdt er rekening mee. Om half 9 verloskundige gebeld omdat de weeën gelijk snel kwamen en die kwam eraan. Schoonouder gebeld om ook te komen en die kwamen vlak achter de verloskundige binnen om 9 uur. Direct naar het ziekenhuis vertrokken en om 10:05 is hij al geboren. Alles ging dus heel snel maar de planning klopte :) Anders hadden we de oudste even bij de buren gebracht tot opa en oma er waren.
💙 2016
💙 2020
<<

Sunshine01

Noob

Bericht 24 Feb 2023 17:19

Mara schreef:Mijn schoonouders zouden komen. Ik ging om 8 uur douchen en had toen het idee dat de weeën begonnen, schoonouders gebeld zo van lijkt vandaag te gebeuren dus houdt er rekening mee. Om half 9 verloskundige gebeld omdat de weeën gelijk snel kwamen en die kwam eraan. Schoonouder gebeld om ook te komen en die kwamen vlak achter de verloskundige binnen om 9 uur. Direct naar het ziekenhuis vertrokken en om 10:05 is hij al geboren. Alles ging dus heel snel maar de planning klopte :) Anders hadden we de oudste even bij de buren gebracht tot opa en oma er waren.

Dat klinkt als een fijne bevalling, wat snel! Waren jullie ook weer snel thuis? Dat lijkt mij echt het meest ideale.. gewoon overdag en dan voor het avondeten weer thuis haha.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Feb 2023 07:51

Ik kreeg bij onze 2e een geplande keizersnede ivm te grote complicaties bij de bevalling van de 1e, dus onze oudste konden wij zelf naar school brengen en vervolgens door naar het ziekenhuis. Opa en oma hebben haar vervolgens uit school opgehaald en daar heeft ze gelogeerd totdat wij weer naar huis mochten.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Feb 2023 13:47

Leuk om jullie ervaringen hiermee te lezen. Mijn moeder komt bij ons logeren als ik tussen 37 en 38 weken ben en blijft dan bij ons tot kort na de geboorte. Zij kan dus mooi op M. passen als we naar het ziekenhuis moeten.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Feb 2023 20:39

Wat mooi die ervaringen van en voor je oudere kinderen Maan!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 26 Feb 2023 18:43

Sunshine01 schreef:
Mara schreef:Mijn schoonouders zouden komen. Ik ging om 8 uur douchen en had toen het idee dat de weeën begonnen, schoonouders gebeld zo van lijkt vandaag te gebeuren dus houdt er rekening mee. Om half 9 verloskundige gebeld omdat de weeën gelijk snel kwamen en die kwam eraan. Schoonouder gebeld om ook te komen en die kwamen vlak achter de verloskundige binnen om 9 uur. Direct naar het ziekenhuis vertrokken en om 10:05 is hij al geboren. Alles ging dus heel snel maar de planning klopte :) Anders hadden we de oudste even bij de buren gebracht tot opa en oma er waren.

Dat klinkt als een fijne bevalling, wat snel! Waren jullie ook weer snel thuis? Dat lijkt mij echt het meest ideale.. gewoon overdag en dan voor het avondeten weer thuis haha.

Ja om 13 uur mocht ik al naar huis. Het is dat er geen derde komt anders zou ik thuisblijven ☺️
💙 2016
💙 2020
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Mrt 2023 20:35

Mijn vliezen braken midden in de nacht en ik moest gelijk naar het ziekenhuis. Mijn schoonvader is direct gekomen en heeft bij ons geslapen. De bevalling kwam alleen niet op gang dus de volgende nacht heeft mijn vriend gewoon thuis geslapen (en ik in het ziekenhuis). De nacht daarna ben ik bevallen en is mijn schoonvader weer bij ons thuis geweest voor de oudste. De nachten daarna ben ik alleen met de jongste in het ziekenhuis gebleven en mijn vriend thuis.

Ik vond het heel moeilijk weg te zijn van m’n oudste en zo plotseling ook (en ze was ook nog eens jarig). Niet ideaal, maar het loopt zoals het loopt.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Apr 2023 12:28

Fijn topic dit, ik maak me er nu ook al druk om haha! Ik moet in het ziekenhuis bevallen dus ben benieuwd hoe het gaat lopen. Nu wonen mijn ouders en schoonouders allebei op 10 minuten rijden dus dat is geen probleem. En het ziekenhuis is ook 10 min.
Voorkeur gaat uit naar mijn eigen ouders maar mijn mijn moeder is nogal een stresskip. We hebben geen logeerbed maar dit is ook niet nodig want mijn moeder doet toch geen oog dicht als ze weet dat ik aan het bevallen ben. :laughcry:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen