Re: Regels buitenspelen
Saga schreef:Hier mocht zoon voor ons huis in het weiland spelen. Daar was een boerderij gesloopt en waren een aantal grote zandbulten waar ze hutten hebben gebouwd, een crossbaantje voor met de fietsen hadden gemaakt en ze voornamelijk gewoon lekker op de zandbulten aan het spelen waren. Maar sinds vorige week zijn ze begonnen met het bouwen van de nieuwe wijk, dus staan er bouwhekken omheen.
Nu mag hij alleen naar het speelveld achter ons huis. Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n leuk veld, maar hij hoeft er geen weg voor over te steken en het veld is omring door huizen. Hij mag maar 1 van de 3 toegangspaadjes gebruiken en dat doet hij ook netjes.
Ik kan het veld niet zien vanuit ons huis, maar ik kijk dan af en toe via een ander ander toegangspad even stiekem om het hoekje.
Zoon is nu 5 jaar dus in het donker komt hij niet buiten.
Sinds vorige week speelt zoon ook op het schoolplein en wat verder de wijk in. Ik moet er even aan wennen hoor, dat hij zoveel de hort op is. We willen graag een GPS horloge zodat we kunnen zijn waar hij is en om eventueel een signaal te geven als hij naar huis moet komen. Hebben jullie tips hiervoor? En zit je altijd met een simkaart en dus beltegoed?