Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Regels buitenspelen

<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 06 Mrt 2023 16:08

Re: Regels buitenspelen

Saga schreef:Hier mocht zoon voor ons huis in het weiland spelen. Daar was een boerderij gesloopt en waren een aantal grote zandbulten waar ze hutten hebben gebouwd, een crossbaantje voor met de fietsen hadden gemaakt en ze voornamelijk gewoon lekker op de zandbulten aan het spelen waren. Maar sinds vorige week zijn ze begonnen met het bouwen van de nieuwe wijk, dus staan er bouwhekken omheen.
Nu mag hij alleen naar het speelveld achter ons huis. Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n leuk veld, maar hij hoeft er geen weg voor over te steken en het veld is omring door huizen. Hij mag maar 1 van de 3 toegangspaadjes gebruiken en dat doet hij ook netjes.
Ik kan het veld niet zien vanuit ons huis, maar ik kijk dan af en toe via een ander ander toegangspad even stiekem om het hoekje.
Zoon is nu 5 jaar dus in het donker komt hij niet buiten.

Sinds vorige week speelt zoon ook op het schoolplein en wat verder de wijk in. Ik moet er even aan wennen hoor, dat hij zoveel de hort op is. We willen graag een GPS horloge zodat we kunnen zijn waar hij is en om eventueel een signaal te geven als hij naar huis moet komen. Hebben jullie tips hiervoor? En zit je altijd met een simkaart en dus beltegoed?
10.04.17
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Mrt 2023 16:29

Mijn kinderen (8 en 7 jaar), mogen voor het huis spelen bij de paarden en naar het speeltuintje lopen om daar te spelen en ze mogen zelfstandig naar mijn ouders lopen/fietsen/ skeeleren. Dan bel ik altijd of ze goed zijn aangekomen en bij het speeltuintje ga ik ook kijken. Ik vind het heel spannend. Vooral elektrische auto's, die ze niet horen aankomen. Ik heb een grote tuin waar ze ook fijn kunnen spelen. Maar ze willen er ook op uit :)
<<

Lies

Noob

Bericht 07 Mrt 2023 01:42

Saga schreef:
Saga schreef:Hier mocht zoon voor ons huis in het weiland spelen. Daar was een boerderij gesloopt en waren een aantal grote zandbulten waar ze hutten hebben gebouwd, een crossbaantje voor met de fietsen hadden gemaakt en ze voornamelijk gewoon lekker op de zandbulten aan het spelen waren. Maar sinds vorige week zijn ze begonnen met het bouwen van de nieuwe wijk, dus staan er bouwhekken omheen.
Nu mag hij alleen naar het speelveld achter ons huis. Dat is eigenlijk helemaal niet zo'n leuk veld, maar hij hoeft er geen weg voor over te steken en het veld is omring door huizen. Hij mag maar 1 van de 3 toegangspaadjes gebruiken en dat doet hij ook netjes.
Ik kan het veld niet zien vanuit ons huis, maar ik kijk dan af en toe via een ander ander toegangspad even stiekem om het hoekje.
Zoon is nu 5 jaar dus in het donker komt hij niet buiten.

Sinds vorige week speelt zoon ook op het schoolplein en wat verder de wijk in. Ik moet er even aan wennen hoor, dat hij zoveel de hort op is. We willen graag een GPS horloge zodat we kunnen zijn waar hij is en om eventueel een signaal te geven als hij naar huis moet komen. Hebben jullie tips hiervoor? En zit je altijd met een simkaart en dus beltegoed?

Wij hebben verschillende gehad die zo kapot waren, nu een wonlex gps horloge en deze bevalt nu alweer een tijdje goed.
We hebben van k.pn een simkaartje met onbeperkt tegoed voor 10 e per maand.
Voorheen een kaartje gehad met bijvoorbeeld 10 euro maar dit was er zo doorheen.
Elke keer als je de locatie bekijkt kostte het geld.
Dus ik zou voor onbeperkt gaan
<<

Lies

Noob

Bericht 07 Mrt 2023 01:49

Zoon van ( bijna) 9 mag in de wijk rond naar zijn vriendjes, komen ook allemaal bij ons aan de deur om hem op te halen. Vaak spelen ze in de voetbalkooi hier zo'n 300 meter vandaan.
Dochter van 5,5 mag in de straten rondom, tot aan een wat een drukkere weg, ze weet dat ze die niet alleen over mag, en doet dat ook niet.
Dochter heeft een gps horloge om.
We wonen in een rustig dorp waar veel kinderen buiten spelen.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2023 05:40

@saga als je in de zoekbalk kijkt, is er een topic over. One2track kwam veel naar voren. Wij willen die ook voor zoon aanschaffen maar ik vind het voor nu even een te dure uitgave. Hij speelt niet alleen buiten maar loopt wel alleen naar huis vanuit school dus ik heb een oude mobiel in zijn tas gedaan.
<<

Sublimo

Bericht 07 Mrt 2023 06:53

Siesa schreef:@saga als je in de zoekbalk kijkt, is er een topic over. One2track kwam veel naar voren. Wij willen die ook voor zoon aanschaffen maar ik vind het voor nu even een te dure uitgave. Hij speelt niet alleen buiten maar loopt wel alleen naar huis vanuit school dus ik heb een oude mobiel in zijn tas gedaan.

Wij hebben nog 2 oude one2tracks liggen die we niet meer gebruiken en dus weg doen. Als je er een wilt overnemen voor een klein prijsje, kan dat! Er zaten wel ook nog kosten verbonden aan een nieuwe Sim oid, moet even uitzoeken hoe dat ook alweer zat als je interesse hebt.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 07 Mrt 2023 11:11

Ow ja ik heb wel interesse. Kan je mij laten weten hoeveel het dan kost?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Mrt 2023 09:32

Saga en Siesa, wij hebben een One2Track horloge en het is inderdaad wel een flinke prijs. Ze gaan wel lang mee in ieder geval en hij werkt erg fijn. Ik vind het de investering waard.
De oudste heeft het horloge nu 3 jaar en het werkt nog prima.
Ik zie dat Sublimo hem aanbiedt. Dat is natuurlijk helemaal fijn :-).
Ze kunnen jou bellen en jij kan hun bellen of een voicebericht sturen. Daarnaast kun je natuurlijk als je wilt kijken op de locatie waar ze zijn. Als ouder kun je ook een kort tekstbericht sturen.

Je kan zelf opwaarderen als het nodig is. Het tegoed gaat niet onwijs snel vind ik en je kunt hem uitzetten als hij niet gebruikt wordt. Dan verbruikt hij ook geen geld.
En in het buitenland werkt hij ook gewoon. Vorige week waren onze kinderen in Disney vooruit gerend in het doolhof en toen belde mijn dochter op om te vertellen waar ze waren omdat ze ons niet meer zag. Toch wel fijn in een druk park in een vreemd land.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem334

Bericht 08 Mrt 2023 20:50

Mijn oudste is 3,5. Die mag niet alleen buiten in onze tuin aangezien we een vijver hebben. Onze tuin is wel helemaal omheind (we hebben een grote tuin, 3000m2) en hij mag wel zelfstandig in de tuin overal spelen als ik met zicht op de vijver ga zitten. Dan kan ik hem ook niet overal continu zien, maar weet dat hij nergens heen kan en er is geen unsupervised water.
Als we bij opa en oma zijn mag hij wel zelf in de tuin spelen. Die is omheind en er is geen water (bij beide opa's en oma's).
De jongste is net 1, dus dat is sowieso nog niet aan de orde.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen