21 Feb 2023 20:15 door Marin
Ik vond dat ook echt heel spannend en ik kon gewoon die laatste weken geen rust vinden met m'n zoon erbij. Maakte me ook echt druk van hoe dat moest als ik in de nacht weeen zou krijgen en wanneer bel je dan etc.
Hij was al een keer uit logeren geweest met 40 weken, maar toen kwam er toch niks op gang dus toch maar weer naar huis. Ik heb nog een foto van hem bovenop mij zittend, wachten tot de baby kwam. No time to relax met die eerste om je heen (ik had ook geen echt verlof/hij ging niet naar een kdv toen natuurlijk, dat hielp ook niet). Uiteindelijk hebben m'n schoonouders hem weer meegenomen toen ik 40+6 was en in die nacht zijn de weeen toch echt op gang gekomen. Ik denk dat het echt wel geholpen heeft (naast dat ik hartstikke overtijd was natuurlijk) dat hij er al niet was, ik voelde me veel vrijer om in de bevalling te komen, omdat ik niet meer hoefde te zorgen. Ik kon me volledig met m'n mama hart richten op deze baby en niet op de zorg van de oudste. Ik denk oprecht dat dat heeft geholpen.
Al hadden we m'n schoonouders gerust in de nacht mogen bellen natuurlijk.
Let's discover the world together.