Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dierentuin Amersfoort of Rhenen en andere uitjes

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Feb 2023 15:48

Dierentuin Amersfoort of Rhenen en andere uitjes

In de voorjaarsvakantie zitten wij een weekje op de Utrechtse Heuvelrug. We hebben bedacht om een dagje naar een dierenpark te gaan (we hebben een abonnement op Wildlands, dus iets anders is leuk). Welk dierenpark vinden jullie leuker/meer de moeite waard?

En hebben jullie nog andere tips met kinderen (7,9)?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Feb 2023 16:10

Re: Dierentuin Amersfoort of Rhenen en andere uitjes

Allebei leuk en veel te doen!

Met slecht weer zou ik sneller voor Rhenen kiezen, daar is een grote overdekte speeltuin.

In Amersfoort vind ik het leuk dat ze de verblijven van dieren vaak hebben gecombineerd met klimmen en glijden. En daar is een groot dino-bos bij voor als je kinderen daar van houden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Feb 2023 16:12

Andere tips: militair museum in Soesterberg, daar is ook veel te doen en te zien en er is vorig jaar een nieuwe binnenspeeltuin geopend. En het spoorwegmuseum in Utrecht is ook heel leuk.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Feb 2023 21:23

Dankjewel voor je reactie! Het militair museum lijkt iedereen hier ook erg leuk, dus dat gaan we ook doen! Dan laat ik de keuze voor de dierentuin een beetje van het weer afhangen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 12 Feb 2023 21:28

Wij zijn gisteren toevallig nog in Dierenpark Amersfoort geweest en hebben nu een jaarabonnement genomen, wil dat eens uitproberen. Het is 25 minuten rijden voor ons, kijken of we er vaak genoeg heen gaan. Het handige vind ik dat we dan ook gewoon voor twee uurtjes even kunnen gaan bijvoorbeeld. Anyways, ik vind het een leuk park en ik was nog nooit in het dinobos geweest en dat vond ik superleuk! Cool om te zien hoe gigantisch die dingen waren. En inderdaad leuke glijbanen etc. geïntegreerd in de dierenverblijven, en wat losse speeltuinen. Voor een paar euro extra kun je hier en daar nog een treintje, draaimolen of waterfiets erbij doen.

In Rhenen ben ik ook geweest en vond ik ook prima overigens!
❤️ 7 juni 2018
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Feb 2023 11:18

Wij hebben een grote voorkeur voor ouwehands in Rhenen, hele leuke dierentuin, ravot Apia is een leuke overdekte speeltuin die erbij zit, je kan daar ook wat te eten/drinken bestellen. (er zijn meer eetgelegenheden op het park). Onze jongste is helemaal fan van panda's en die heb je daar ook. Ook de zeeleeuwenshow blijft favoriet. We wonen dichterbij Amersfoort dierenpark maar deze vinden wij zelf minder leuk, al kan ik mij voorstellen dat als je een Dino fan hebt, je eerder naar Amersfoort zou gaan.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Feb 2023 21:25

Teun schreef:Andere tips: militair museum in Soesterberg, daar is ook veel te doen en te zien en er is vorig jaar een nieuwe binnenspeeltuin geopend. En het spoorwegmuseum in Utrecht is ook heel leuk.

We zijn vandaag naar het militair museum geweest! Hartstikke leuk, mooi en ruim opgezet. De kinderen vonden het ook echt heel erg leuk en leerzaam. De binnenspeeltuin waren ze snel op uitgekeken (voor jonge kinderen echt heel leun!), maar buiten hebben ze een hele tijd gespeeld.

De horeca vond ik echter bizar slecht. Eigenlijk maar twee punten waar je een kop koffie kan krijgen. We waren rond lunchtijd bij de koffiecorner, dus besloten door te lopen naar het restaurant. Daar was amper een broodje te krijgen en al helemaal geen vers broodje. Een broodje gezond kostte er 8,75. Vond ik ook schrikbarend trouwens. Maargoed. Ook bij de speeltuin binnen eigenlijk geen plek voor ouders om even te zitten of wat te drinken. Daar lopen ze vast omzet mis. Je mocht geen eigen rugtas mee met een flesje water, dus die twee uiterste punten in het pand voor wat te drinken was echt te weinig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 25 Feb 2023 21:45

Spoorwegmuseum inderdaad, maar ook de Dom toren in Utrecht beklimmen. Destijds met schoolkamp fietste we op de basisschool naar Utrecht en deden we beiden op een dag. Het uitzicht op de Dom is echt de moeite waard, maar ik weet niet of je kinderen op deze leeftijd de klim aankunnen. Volgens mij was ik destijds 10 jaar of zo... Ik vond het destijds wel indrukwekkend waardoor ik er nu nog herinneringen aan heb.

De piramide van Austerlitz. Leuk voor een korte stop en ook interessant qua historie. Ook die heb ik tijdens dat kamp beklommen, maar destijds was die totaal verwaarloosd en moest je je echt een weg banen door de begroeiing.
Nu is het echter prachtig opgeknapt. Ligt volgens mij ook een paar attracties bij en uiteraard kun je er ook wandelen in het bos.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Feb 2023 22:23

Ja alleen zijn die attracties (soort kermis dingen) in de winter gesloten bij de piramide van austerlitz, maar er zit wel een speeltuin bij.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd