Coeliakie
Er werd eigenlijk door iedereen gezegd, ach het is de bouw van zijn vader... maar dan vergaten ze even dat papa wél alles en veel eet maar gewoon niet aankomt..
We zagen onze Daan steeds meer afvallen in zijn gezicht, hij werd heel erg bleek en áltijd moe. Of hij nou een schooldag had gehad of gewoon weekend waarin wij niks deden en hem de rust gaven.
Voor mijn gevoel duurde de uitslagen heel erg lang.. maar toen kwam het telefoontje, Daan heeft het coeliakie gen, nou hoeft dit voor nu nog geen problemen te geven, maar dit kan over bijv een x aantal maanden/jaren wel gaan 'opspelen'..
Voor mijn gevoel was dit het, dit zorgde er voor dat hij hulp kreeg waardoor hij wel zou gaan eten! Maar nee hoor.. de huisarts vind dat het zolang het nog niet in zijn bloed zit, we er niks mee hoeven...
Het enige wat we nu moeten is naar de dietiste....
Ik was zooo overtuigd dat hij dit 'gewoon' had, de reden waarom hij zijn boterhammen volledig mee naar huis neemt na een schooldag, de reden waarom hij geen spaghetti, macaroni, etc wilt, de reden waarom hij liever friet heeft dan pizza.
Waarom hij geen taart wilt maar alleen nibbit chipjes.... voor mij was dit het antwoord...
Nu wordt hij dus door de huisarts als 'een kieskeurige eter' bestempeld, terwijl ik dat eigenlijk niet terecht vind, want wat als hij wel echt last van zijn buik krijgt na deze dingen te eten? zijn we dan niet te streng met 'je eet het op!'
Waarom ik dit wilde typen? geen idee, even van mij af typen... misschien zijn er moeders met kinderen die zich hierin herkennen? Is er iemand met coeliakie? helpt het glutenvrije dieet? want ik ben heel erg geneigd om daar gewoon mee te starten...
Yinthe 20-05-2022
Zo dol gelukkig en compleet ♡