Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Lage weerstand als moeder

<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 24 Jan 2023 13:05

Lage weerstand als moeder

x
Laatst gewijzigd door Tove_ op 28 Apr 2024 19:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jan 2023 13:47

Re: Lage weerstand als moeder

Ja, vooral bij 1e vaak ziek geweest. Te weinig slapen en borstvoeding. Ik heb wel het idee dat Corona het nu allemaal nog erger heeft gemaakt, mijn kinderen zijn echt super veel ziek geweest het afgelopen jaar en nu heeft ook weer iedereen griep (en erger dan gemiddeld). Dus die pech heb je denk ik ook nog extra.

Je kunt er denk ik niet zo veel aan doen, eventueel vitaminepillen slikken en rust pakken waar je kan (optijd naar bed! Middagdutje doen, minder plannen). Het zijn jaren waarin veel van je gevraagd wordt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jan 2023 14:25

Yesss.. de tweede is nu net 2. Vorige winter ben ik naar mn idee de hele winter ziek geweest. Heel uitzichtloos. Deze winter tot nu toe nauwelijks.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jan 2023 16:41

Ik merk wel dat vermoeidheid door slechte nachten en constant aan staan op mijn lijf slaat. Spierpijn, hoofdpijn, last van mijn bekken... het ziek zijn valt mee, maar ik denk dat ik door mijn werk (docent) al best een goed afweersysteem heb 😄
december 2016
juli 2019
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jan 2023 20:20

Hou op, schei uit!
Voorheen was ik nooit ziek. Sinds zoon lijk ik continu ziek. Een keer fikse keelontsteking, 2x griep, 3x buikgriep. Continu verkouden. Nu ben ik als sinds de dagen voor kerst aan het hoesten. Niet een beetje maar echt continu. Mijn lijf is op.
Ben benieuwd hoe dat straks met baby erbij gaat. Pfff
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 24 Jan 2023 20:33

Ja joh ellende in de herfst, winter en lente!
Let's discover the world together.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Jan 2023 10:23

Toch wel fijn dat jullie het herkennen haha. Merk dat mensen om me heen zonder kinderen echt zoiets hebben van "huh, alweeeeer?"

@ Joey, goed om te horen dat het beter wordt!!
@ Bloom, mijn tweede is tot nu toe wel minder vaak ziek dan de eerste, dat scheelt. Maar alsnog moeten ze wel weer door al die kdv-virussen heen en zo :palm: Dus is het toch nog wel een beetje x 2 ;)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Jan 2023 14:59

Ow ik weet nog zo goed, mijn oudste is van eind november en de herfst/winter rond zijn eerste verjaardag ben ik toen 8 keer ziek geweest, ik durfde het op een gegeven moment bijna niet meer te zeggen. Ik denk ook een lage weerstand door een zware zwangerschap, slechte nachten en 9 maanden borstvoeding ed en dan alles hij meenam aan virussen van de opvang.

Maar, ook een positieve noot, de laatste keer dat ik me ziek gemeld heb op het werk was ruim voor Corona, denk wel vier jaar geleden. Echt nog weleens niet zo lekker geweest of in het weekend op de bank gelegen maar niet meer echt ziek geweest ( afkloppen). Inmiddels dus helemaal goed gekomen!

Afgelopen periode de vijfde ziekte in huis, verkoudheid en buikgriep maar ik ga tot nu toe nog goed 🤞🏻
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen