Re: Kinderfiets
JustMeDaan schreef:Even een oud topic afstoffen. Onze zoon word volgend weekend 4. Nu draagt hij van broek maat 110/116. Nu dacht ik aan een 18 inch fiets maar man denkt dat een 16 inch ook kan met zadel enz omhoog. Ik vrees dat we dan over een half jaar of jaar alweer een nieuwe fiets kunnen aanschaffen. Hij kan nog niet fietsen. Moet het nog leren. Wat denken jullie?
Onze zoon kreeg voor z'n 4e een 16 inch (een Veloretti) en daarvan werd al gezegd dat dat vrij hoog was en wellicht lastiger was om te leren fietsen. Hoe lang hij zelf toen was weet ik niet meer. Nou is hij sowieso een lastige met leren fietsen maar dat eerste jaar kon hij inderdaad ook echt nog maar moeilijk bij de grond. Ik zou vanuit mijn ervaring met de hoogte dus zeker voor een 16 inch gaan. Dat is al best groot! Zei m'n moeder toevallig vanavond nog over de nieuwe fiets van m'n net vierjarige nichtje (die ook een 16 inch Veloretti heeft gekregen). Hij wordt over paar maanden 6 en kan daar voorlopig echt nog op fietsen.