Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderfiets

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Jan 2023 21:44

Re: Kinderfiets

JustMeDaan schreef:Even een oud topic afstoffen. Onze zoon word volgend weekend 4. Nu draagt hij van broek maat 110/116. Nu dacht ik aan een 18 inch fiets maar man denkt dat een 16 inch ook kan met zadel enz omhoog. Ik vrees dat we dan over een half jaar of jaar alweer een nieuwe fiets kunnen aanschaffen. Hij kan nog niet fietsen. Moet het nog leren. Wat denken jullie?

Onze zoon kreeg voor z'n 4e een 16 inch (een Veloretti) en daarvan werd al gezegd dat dat vrij hoog was en wellicht lastiger was om te leren fietsen. Hoe lang hij zelf toen was weet ik niet meer. Nou is hij sowieso een lastige met leren fietsen maar dat eerste jaar kon hij inderdaad ook echt nog maar moeilijk bij de grond. Ik zou vanuit mijn ervaring met de hoogte dus zeker voor een 16 inch gaan. Dat is al best groot! Zei m'n moeder toevallig vanavond nog over de nieuwe fiets van m'n net vierjarige nichtje (die ook een 16 inch Veloretti heeft gekregen). Hij wordt over paar maanden 6 en kan daar voorlopig echt nog op fietsen.
Let's discover the world together.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Jan 2023 21:52

Hier 2 jongens: de oudste is 6 jaar, broek maat 116-122 en heeft een alpina trial maat 20. De andere is 4,5 jaar oud, broek maat 104-110 en heeft een alpina trial 18 inch. Beide fietsen zijn aan de grote kant, ze kunnen met een voet aan de grond. We fietsen vaker langere afstanden en dat gaat (vind ik) op een grotere fiets beter.

Voor jou zoon zou ik voor een 18 inch gaan, maar de maat hangt ook wel van het model af, dus ik zou toch gaan passen ergens.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2023 22:17

JustMeDaan schreef:Even een oud topic afstoffen. Onze zoon word volgend weekend 4. Nu draagt hij van broek maat 110/116. Nu dacht ik aan een 18 inch fiets maar man denkt dat een 16 inch ook kan met zadel enz omhoog. Ik vrees dat we dan over een half jaar of jaar alweer een nieuwe fiets kunnen aanschaffen. Hij kan nog niet fietsen. Moet het nog leren. Wat denken jullie?

Ja ingewikkeld wel.
Mijn dochter is iets jonger dan jouw zoon en maat 104/110. Zij heeft leren fietsen op een 14inch en daar fietst ze nu goed op. Maar zadel al wel stuk omhoog en in denk nu ze na een tijd goed kan fietsen, dat 16inch misschien beter zou zijn. Vooral idd voor langere afstanden, maar dat doet mijn dochter nog niet.
Ik ken meerdere mensen die een 16inch kochten (idd veloretti) met 3/4 jaar waar hun kind nog lang niet op kon, laat staan op kon leren fietsen. Als hij het nog moet leren zou ik daarom toch 16inch doen omdat ik het zonde zou vinden als hij de fiets nog een tijd niet gaat gebruiken omdat leren fietsen moeilijker is.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2023 07:21

Onze zoon van 3,5 draagt 110 en heeft nu net een 14 inch fiets met zijwielen gekregen. Met het zadel helemaal omlaag is de fiets nog best hoog voor hem. Ik zou dus kiezen voor de 16 inch in jouw geval.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2023 07:45

Ik zou echt langs de fietsenmaker gaan en passen. Ik zou altijd fout gezeten hebben als ik J er niet bij had gehad.
2015 💙
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2023 07:58

Minx schreef:Ik zou echt langs de fietsenmaker gaan en passen. Ik zou altijd fout gezeten hebben als ik J er niet bij had gehad.

Dit inderdaad! Ga samen naar een fietsenwinkel en krijg goed advies.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2023 15:13

Mijn dochter heeft ook 110/116 en past nu fatsoenlijk op haar 16 inch fiets. En beter een fiets waarbij ze goed met de voeten aan de grond kunnen dan een fiets die te groot is.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2023 17:06

Top. We hebben toch naar aanleiding van de meeste antwoorden hier een 16 inch besteld. Online omdat daar voor ons een mooi betaalbare stond.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen