Re: Leuke uitjes voor december & kerstvakantie
Ik ga dit topic even verder doorspitten, ik wil volgende week graag iets leuks doen met de kinderen.
💙 5 juni 2015
Ginny schreef:Marin schreef:Mocht iemand nog iets lezen over iets leuks in de kerstvakantie in het hoge noorden (liefst Groningen, Drenthe en Friesland mag ook) voor volgend weekend 5/6/7/8 januari) dan hoor ik het graag. Voor met kinderen.
China Lights in Emmen misschien? En dan in combinatie met WildNights in the Wildlands.
Patsy schreef:Wat een leuke tips allemaal Rapa Nui!
Is het erg veel of ver lopen bij het artilleriemuseum? Klinkt echt heel interessant.
rapa nui schreef:
Van mijn FB:
Hoofdreden om vandaag naar Amsterdam te gaan was een bezoek aan Museum Vrolik, het anatomisch museum van de Universiteit van Amsterdam. Het is gevestigd op de Medische Faculteit van het AMC en is alleen doordeweeks geopend. Indrukwekkend en leerzaam. Het is een verzameling opgebouwd in de 19e eeuw en het eerste kwart van de 20e eeuw waarin het menselijk lichaam centraal staat. Je ziet de ontwikkeling van baby's in de baarmoeder, hoe de hersenontwikkeling gaat. Je ziet de ontwikkeling van het gebit dmv een serie kaken en schedels. Er zijn aangeboren misvormingen te zien als Siamese tweelingen en één-ogigheid (cyclopie). Heel veel lichaamsdelen ed op sterk water. Boeiend.
Van site:
Museum Vrolik heeft een van de meest unieke collecties van Amsterdam. De historische anatomische collectie van het Amsterdam UMC (locatie AMC) zal je verwonderen en ontroeren. Je wordt meegenomen naar de 18e en 19e eeuw, toen de geneeskunde totaal anders was dan wij nu gewend zijn. De collectie telt meer dan 10.000 preparaten die uiteenlopen van dierengeraamten tot hersenen op sterk water. Er valt voor iedereen wat te zien. Leer over je eigen lichaam of bestudeer alle dieren uit het dierenrijk.
Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers