Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Berg bij peuter/kleuter

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2022 22:19

Berg bij peuter/kleuter

Mijn 3,5-jarige heeft nog steeds regelmatig berg. En flink. Echt wel dikke plakkaten. Hij zit dan ook continu aan zijn hoofd te frutten en heeft er last van. Ik smeer het dan in met de bergzalf van dr leenarts en dan kam ik het eruit, maar ik krijg het nooit allemaal. Ik was zijn haren nog steeds met babyshampoo. Ik lees op internet dat het allemaal geen kwaad kan, maar ook dat het na de 1e verjaardag wel over is. Iemand hier ervaring mee? Tips voor een middel dat het langer wegblijft?
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2022 22:40

Re: Berg bij peuter/kleuter

Geen eigen ervaring alleen beetje bij kleine baby dat verwijderd en nooit meer terug gekomen.

Kun je het dan helemaal verwijderen? En komt het dan dus in plakkaten weer terug? Gebruik je wel een speciale kam zodat je het goed weg krijgt?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2022 22:52

Het zijn plakkaten van schilfers denk ik 😅 als ik die zalf erop smeer, komt het los in schilfers. Die zitten dan overal in zijn haar. Ik gebruik het speciale kammetje dat bij de bergzalf zit, lijkt op een luizenkam. Maar die schilfers zijn hardnekkig en zoon heeft veel haar, ook een beetje langer. Dan was ik zijn haren en spoel ze flink uit, maar uiteindelijk zie ik dat ik dan toch enkele plekjes gemist heb met de zalf of er blijven schilfers in zijn haar zitten... we blijven aan de gang zeg maar. En hij vindt het allemaal vreselijk, de zalf alleen al, maar het kammen helemaal. Ik vind het zo sneu, hoop dat hij versnel echt vanaf is.
december 2016
juli 2019
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2022 22:56

Ik zou naar de huisarts gaan en checken of het niet iets anders is waar je een ander middeltje voor nodig hebt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Dec 2022 22:59

Hier deed ik er babyolie (meerdere lagen) in en dan wel echt even goed laten intrekken (lees: uren met een vet hoofd rondlopen). En dan met precisie verwijderen of herhalen. In babyhaar gaat het ook wat makkelijker denk ik.

En anders idd even naar de dokter, als het echt snel terug lijkt te komen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Dec 2022 06:38

De kapper adviseerde hier om met gewone shampoo te wassen ipv baby shampoo.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Dec 2022 09:22

Wij hebben dit ook bij de jongste. Ik haalde het maar 1x in zoveel tijd weer weg en dan was het wachten op nieuwe berg.
Een half jaartje geleden hebben we resdan gebruikt(soort kuur, moet vijf minuten in je haar blijven en ongeveer maand elke twee dagen doen) en sinds die kuur klaar is wassen we met anti roos shampoo. Tot nu toe gaat het goed!
Door de resdan verdwijnt de berg ook, en hoef je dus niet uit te kammen(duurt wel tijdje) wat erg fijn is want mn dochter had vaak veel pijn bij dat uitkamen van de berg (na de leenarts zalf)
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Dec 2022 10:39

Ik zou shampoo wisselen, zoon (5) krijgt ook plekjes als ik het met bepaalde shampoos was. Sinds ik met hem de curly hair method doe (dat zijn speciale producten die veel ‘rotzooi’ van andere shampoos niet heeft en daardoor is de krul mooier) heeft hij het niet meer. En babyshampoo hangt er ook vanaf. Zwitsal ruikt heeeerlijk maar zit vol met ‘rotzooi’.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Dec 2022 12:16

Niekske schreef:Het zijn plakkaten van schilfers denk ik 😅 als ik die zalf erop smeer, komt het los in schilfers. Die zitten dan overal in zijn haar. Ik gebruik het speciale kammetje dat bij de bergzalf zit, lijkt op een luizenkam. Maar die schilfers zijn hardnekkig en zoon heeft veel haar, ook een beetje langer. Dan was ik zijn haren en spoel ze flink uit, maar uiteindelijk zie ik dat ik dan toch enkele plekjes gemist heb met de zalf of er blijven schilfers in zijn haar zitten... we blijven aan de gang zeg maar. En hij vindt het allemaal vreselijk, de zalf alleen al, maar het kammen helemaal. Ik vind het zo sneu, hoop dat hij versnel echt vanaf is.

Volgens mij is berg een vorm van eczeem, ik zou er mee naar de huisarts gaan, voor eczeem in het haar heb je ook speciale shampoo.

Overigens heeft mijn dochter van 10 dit ook nog steeds een beetje, maar wij doen er niks aan omdat het niet zo opvalt en ze er geen last van heeft.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Dec 2022 17:51

Ik vond anti-bergspray van Zarqa goed helpen. Kammen, wassen zodat alle vette zalf eruit is en dan die spray. Kammen zonder die zalf met die spray gaat ook wel en vond ik eigenlijk effectiever, maar het gaat wel minder makkelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Dec 2022 21:52

Dankjewel voor jullie tips! Ik twijfelde ook over de huisarts, omdat ik overal lees dat het vanzelf over moet gaan en onschuldig is.. maar ik ga eens kijken voor die resdan of die spray. Kunnen daarna altijd nog naar de huisarts.
december 2016
juli 2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen