Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wanneer relatie beëindigen?

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Dec 2022 14:16

Re: Wanneer relatie beëindigen?

Autumnfall schreef:
Tom schreef:Maar wat wil je dan horen? Je wilt er niet aan werken, omdat het een gevoel is, je doet niets met wat er geopperd wordt. Je relatie nu opgeven wil je niet ‘omdat je niets met die gevoelens hoeft te doen’. Maar ondertussen ben je kennelijk diep ongelukkig want anders zou je er niet weken later nog eens op terug komen.

Dus vertel wat zou jij doen in deze situatie? Ik neem aan dat je er ooit weleens in hebt gezeten, misschien ook niet...

Nee ik heb nooit in zo’n situatie gezeten dus ervaringen kan ik niet met je delen.

Maar ik zou (ideaal gezien) het gesprek aangaan, de nadruk leggen op je gevoel en hem van de consequenties doordringen. En ja, ik zeg ideaal gezien want dat zou bij mij wel even duren.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jente

Kletskop

Bericht 15 Dec 2022 14:49

Ik zou het gesprek aangaan en er samen aan gaan werken, bijvoorbeeld door relatietherapie. Als de wil om er aan te werken er niet is (je geeft aan dat je vriend geen therapie wil, maar wat wil hij dan wél?), dan lijkt het me een dood spoor en zou ik uit elkaar gaan. Als je een slechte relatie hebt en niet actief een oplossing gaat zoeken, lijkt me niet dat het zichzelf automatisch oplost.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Dec 2022 14:58

Autumnfall schreef:Ik wil horen wat ik het beste met deze gevoelens kan/moet doen. Mensen die in een zelfde situatie zitten of hebben gezeten en hoe zij ermee omgaan/gingen. Wat je moet doen met de dagelijkse twijfelgevoelens.

Je zou ook in je eentje in therapie kunnen gaan, dat kan heel verhelderend werken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Dec 2022 14:59

Re: Heb er genoeg van ermee stoppen?

Gevoelens nemen altijd af, zeker als je verder geen leuke dingen doe samen.

Dus ik zou denken: ben ik content met deze situatie? Of wil ik dat er iets veranderd?

Indien het laatste: wil je het nog proberen met je vriend, kijk dan of je dat oorspronkelijke gevoel kan terugvinden. Ga bijvoorbeeld samen eens iets doen wat je voorheen leuk vond om samen te doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Dec 2022 15:00

Ik heb in je andere topic gereageerd. En verder zou ik vooral zeggen: denk vooral goed na hoe je de toekomst het liefst voor je ziet. Wat is je ideale situatie?
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Dec 2022 15:11

Autumnfall schreef:
Hugo schreef:Maar dan heb je je antwoord toch al?

Nee tuurlijk niet. Niet bij alle gevoelens die je hebt hoef je ernaar te handelen. Als je getrouwd bent en je wordt verliefd op een ander dan hoef je daar niet iets mee te doen alleen omdat je die gevoelens hebt.

Of als je het gevoel hebt zin om iemand in elkaar te slaan of te vermoorden. Dan geven de meesten ook niet toe aan die gevoelens.

Nogmaals ik vraag niet om deze reacties dus ik ga verder met mensen die inhoudelijk iets zinvols te melden hebben.

Als de liefde op is, is er toch ook geen relatie/huwelijk meer? Dus naar mijn idee heb je dan toch echt je antwoord al.
Stap 1 lijkt me sowieso dat je dit bespreekt met je man en dat je vanuit daar verder kijkt naar wat er nodig is om te scheiden.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Autumnfall

Noob

Bericht 15 Dec 2022 15:16

Tom schreef:
Autumnfall schreef:
Dus vertel wat zou jij doen in deze situatie? Ik neem aan dat je er ooit weleens in hebt gezeten, misschien ook niet...

Nee ik heb nooit in zo’n situatie gezeten dus ervaringen kan ik niet met je delen.

Maar ik zou (ideaal gezien) het gesprek aangaan, de nadruk leggen op je gevoel en hem van de consequenties doordringen. En ja, ik zeg ideaal gezien want dat zou bij mij wel even duren.

Dat is apart je hebt nooit een relatie gehad waarin je gevoel minder werd voor diegene en je twijfelde of je ermee door wou gaan?

Lijkt me dat iedereen daar toch wel een keertje te maken krijgt...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Dec 2022 18:46

Hopelijk had je wel iets aan mijn advies.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Dec 2022 19:53

Autumnfall schreef:
Tom schreef:

Dat is apart je hebt nooit een relatie gehad waarin je gevoel minder werd voor diegene en je twijfelde of je ermee door wou gaan?

Lijkt me dat iedereen daar toch wel een keertje te maken krijgt...

Er zijn altijd momenten van meer of minder gevoel, lijkt me ook normaal. Dus niet teveel mee doen en ‘wachten tot het beter wordt’ (al klinkt dat te zwaar voor wat ik bedoel.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Dec 2022 20:46

Topics zijn samengevoegd, aangezien het twee bijna identieke topics zijn.
TO, je kunt je topictitel eventueel zelf nog aanpassen door je openingspost te wijzigen.

Succes met de beslissing.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2022 08:25

Dat gevoelens weg zijn of veel minder zijn, betekent niet dat ze niet weer terug kunnen komen. Daar zul je dan moeten in investeren en relatietherapie kan daarbij helpen, maar wellicht therapie voor jou individueel ook. Ooit was hij voor jou de ideale man, waarom was dat? Wat zie je daar nu nog steeds van? Hoe krijg je die gevoelens weer terug? Ik zou er echt alles aan willen doen omdat er kinderen in het spel zijn.

Verder zeg je alleen dat je vriend geen heil ziet in relatietherapie. Maar de situatie lijkt me wel iets groter dan dat. Hoe reageer hij op de rest? Wil hij ook investeren?
december 2016
juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Dec 2022 16:37

Je ketst alle advies af dus wat wil je dat we nog meer zeggen dan? Als je tegen je man zegt dat je met de gedachte loopt dat je uit elkaar wilt en hij zegt dat hij dat niet wil dan zal er toch iets moeten gebeuren want anders houdt het wel een keer op natuurlijk. Ik zou proberen tijd en energie in jullie relatie te stoppen. Ga samen iets ondernemen, een cursus, workshop, sport, hobby, al ga je maar naar de bioscoop of uiteten whatever. Regelmatig. Praat weer met elkaar. Wie weet bloeit er weer wat op. Maar heel eerlijk, volgens mij wil jij er net zo weinig energie meer in stoppen als hij en ja, dan kun je beter stoppen. Als er niks veranderd dan blijft het zoals het is.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Danny

Kletskop

Bericht 16 Dec 2022 17:37

Lastig om hierop te reageren.
Wat ik beleef,voel,ervaar en al dan niet oplos,is waarschijnlijk heel verschillend met jou.
Heb je weleens alle voors en tegens op papier gezet voor jezelf?
Misschien helpt dat om de dingen voor jezelf goed op een rij te krijgen.
Vorige

Terug naar Persoonlijk