Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Peuter steeds diarree

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 17:35

Peuter steeds diarree

Goed, zoon is 19 mnd. Geboren met 32+5 en heeft nu al 4 weken diarree.

Ik ontdek een patroon, maar volgens de huisarts is dit nauwelijks mogelijk....ik ben zelf namelijk lactose intolerant, dus hier krijgt ie alleen lactosevrije melk. Op de opvang (ma t/m woe) krijgt ie 's middags een beker gewone melk.

Nou had ie vanmiddag dus wederom mega diarree, moest in bad op de opvang...en dat terwijl het voor mijn gevoel net een heel stuk beter ging.

Vorige week bij de huisarts geweest en ook dit 'patroon' besproken maar volgens haar is dit haast onmogelijk bij een dreumes/peuter. Ik moet ontlasting inleveren nog van hem, maar vanaf vrijdag heeft ie dan weer normale poep...en nu door een fikse griep aan mijn kant gewoon nog niet aan toegekomen.

Herkenbaar voor iemand wellicht? Miss tmi, maar ook de geur van zijn ontlasting komt overeen met de mijne als ik iets met melk gegeten heb...broertje van vriend is overigens ook lactose intolerant, dus van 2 kanten van de familie kan ie het hebben.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem335

Bericht 13 Dec 2022 18:37

Re: Peuter steeds diarree

Ik zou vragen of ze op de opvang voorlopig geen melk willen geven of zelf eigen melk meegeven.

Hier ook koemelk vrije melk bij onze net 1 jarige want daar functioneert ze gewoon beter op.

Nu wel ook al weken diaree. Ben nu aan het kijken of het door de mandarijnen komt want dat is het enige wat gewijzigd is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Dec 2022 19:27

Ik heb hier ook net over gepost in het Vragentopic. Misschien heb je daar ook wat aan.
Hier helpt het minderen van melk nog niet maar ben er niet volledig mee gestopt.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 20:01

Waarom is dit volgens de huisarts nauwelijks mogelijk dan? Er zijn toch zoveel mensen die niet goed reageren op melkproducten. Ik zou het gewoon uitproberen door even een tijdje niet die beker melk te laten geven.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 13 Dec 2022 20:17

Volgens mij omdat specifiek lactose intolerantie bijna niet voorkomt bij jonge kinderen. In tegenstelling tot Koemelk(eiwit)allergie. Dat komt juist wel heel veel voor.

Ik herken het overigens. Maar hier is diaree/dunne ontlasting eigenlijk standaard op normale koemelk producten. Sinds ik bv heb afgebouwd met 7/8mnd is het zoeken geweest. Alleen op pepti opvolgmelk (of nu ze 1 is geweest plantaardige melk) en geen koemelk in voeding, heeft ze geen dunne ontlasting. Wij gaan nu na 4 maanden zelf thuis klooien met allerlei voedingen en melkjes toch naar de huisarts. Ze lijkt er voor nu niet overheen te groeien en we willen toch dat het onderzocht gaat worden.
11.21
10.23
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 20:17

Lexi schreef:Waarom is dit volgens de huisarts nauwelijks mogelijk dan? Er zijn toch zoveel mensen die niet goed reageren op melkproducten. Ik zou het gewoon uitproberen door even een tijdje niet die beker melk te laten geven.

Op deze leeftijd is het behoorlijk zeldzaam als een kind al lactose intolerant is. Meestal is dit pas rond een jaar of 7/8 het geval.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 20:19

Kexter schreef:Ik zou vragen of ze op de opvang voorlopig geen melk willen geven of zelf eigen melk meegeven.

Hier ook koemelk vrije melk bij onze net 1 jarige want daar functioneert ze gewoon beter op.

Nu wel ook al weken diaree. Ben nu aan het kijken of het door de mandarijnen komt want dat is het enige wat gewijzigd is.

Hij krijgt hier als ontbijt havermout met lactosevrije melk, gewoon iedere dag. Vandaar dat ik specifiek aansla op de gewone melk op de opvang... omdat daar de diarree steeds weer lijkt te beginnen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 20:20

Een beetje out of the box maar hier heeft ons hele gezin ook zeker al vier weken telkens opnieuw last van onze buik met diarree. Mijn oudste zoon telt het en zei vorige week zuchtend dat het nu de zesde keer was deze herfst dat hij er last van heeft, telkens even weg en dan begint het weer. En vorige week mijn jongste huilend van de bso opgehaald met dezelfde klachten. Mijn man en ik doen overigens ook gezellig mee. We zijn allemaal niet zo ziek dat we niet werken/ naar school gaan maar ook echt niet helemaal lekker. Ik hoor het van veel mensen om me heen ook.

Wellicht kan je op de opvang navragen of meer kinderen hier last van hebben?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 20:24

minoessepoes schreef:Een beetje out of the box maar hier heeft ons hele gezin ook zeker al vier weken telkens opnieuw last van onze buik met diarree. Mijn oudste zoon telt het en zei vorige week zuchtend dat het nu de zesde keer was deze herfst dat hij er last van heeft, telkens even weg en dan begint het weer. En vorige week mijn jongste huilend van de bso opgehaald met dezelfde klachten. Mijn man en ik doen overigens ook gezellig mee. We zijn allemaal niet zo ziek dat we niet werken/ naar school gaan maar ook echt niet helemaal lekker. Ik hoor het van veel mensen om me heen ook.

Wellicht kan je op de opvang navragen of meer kinderen hier last van hebben?

Er heerst ook zeker wat op de opvang hoor, althans, 2 weken geleden. Vooralsnog heeft nu alleen hij er nog last van, aldus opvang.

En ook het giga verschil gewoon met thuis, pakweg van maandag t/m donderdag echt spuitluiers, echt ellende overal. Op vrijdag nog steeds diarree, maar minder. Op zondag bijna nergens last meer van en dan beginnen we op maandag weer opnieuw 😅
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 20:28

Dan zou ik gewoon vragen of ze een tijdje geen melk meer geven op de opvang, warm kopje thee of iets dergelijks als alternatief en dan kijken of het patroon veranderd.

Ik weet niet hoe het met andere melkproducten is qua reactie, maar hier geven ze op de opvang ook vaak zuivelspread ed op brood, dus wellicht ook vragen of ze dat dan ook niet willen doen?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 13 Dec 2022 20:55

Ja hier heerst ook echt diarree en daar heeft mijn dochter ook extreem last van, bovenop haar 'normale' (wat niet normaal is dus) diarree. Arm kind zit helemaal onder de rode billen en schreeuwt moord en brand als ik haar billen verschoon.

Ik ga misschien eens plantaardige melk proberen. Tips voor kleine kindjes welke? (geen poedermelk maar kant en klare, liefst niet gezoet). Had al Little Steps Planty grow als too gekregen van Archie.

Ik zou inderdaad vragen of ze alle melk dan willen elimineren, Leaf.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Dec 2022 16:55

Zoontje van vriendin kwam als peuter elke keer ziek terug van het KDV, hoesten, koorts, alles aan de hand. Dan was hij thuis en dan was er niets aan de hand, dan ging hij weer naar het KDV, zelfde liedje.
Op het KDV at hij dingen als yoghurt en dronk hij melk. Thuis kreeg hij dat eigenlijk niet.
Ze is met hem naar de huisarts gegaan, zelfde reactie als bij jou.
Na lang aandringen van mijn kant, heeft ze een doorverwijzing geëist en mocht ze met hem naar het ziekenhuis voor zo'n lactose-intolerantie test. Hij moest geloof ik 3 keer een lactose drankje drinken, dan in een apparaat blazen en dan zouden daar bepaalde waardes uitkomen. Dat moet 3 keer om een goed gemiddelde te krijgen.

Bij hem sloeg dat apparaat na 1 keer al ZO torenhoog uit dat alle artsen er van schrokken en het dus meteen duidelijk was dat hij lactose-intolerant was.
Hij was toen ook pas een jaar of 2.

Dus kortom: Doorverwijzing eisen, want het is ongebruikelijk, maar kan wel!
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 14 Dec 2022 17:52

Mijn dochter heeft ook vaak last van diarree. Toen kwam zoon en hij bleek een koemelkallergie te hebben. We dachten terug aan haar babytijd en alle klachten en toen hebben we besloten haar geen melk meer te geven. Er is sindsdien wel veel verbetering, dus ik zou het wel adviseren om te proberen. Je moet alleen wel alle verpakkingen lezen want in veel producten zit melk, ook in dingen waar je het totaal niet verwacht. R. drinkt sojamelk van Alpro, daar hebben ze ook chocolademelk en rode vruchtendrank van, dat vindt ze meestal lekker. De diarree is ook pas later gekomen bij dochter, als baby was ze altijd verstopt, net als zoon nu.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Dec 2022 20:41

Hier krijgt J. op advies van de diëtist soja groeimelk, daar zitten alle stoffen voldoende in volgens haar. Hij vindt het totaal niet lekker dus ik ben nog een voorraad pepti aan het aanleggen, krijgt hij in ieder geval wat binnen
⁠♡♡♡
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Dec 2022 21:09

Je hebt ook lactose-vrije melk van Arla of AH eigen merk.

Ik heb als volwassen inderdaad zo’n test gedaan en dat was niet leuk 😅.

Mijn kinderen eten en drinken ook mee met mijn melk en yoghurt etc. Ik weet eigenlijk niet of dat nu juist slim is of niet ☺️. Thuis krijgen ze dus eigenlijk geen lactose.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Dec 2022 21:28

Er is een verschil tussen koemelk en lactose dat is ook nog wel een belangrijke.

Door het niet aan te bieden kan intolerantie wel ontstaan volgens mij Lot. Bij zoon bieden we nu heel voorzichtig aan in de hoop dat zijn lichaam eraan went
⁠♡♡♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen