Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat nu aan in de wagen? (19mnd)

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2022 21:34

Wat nu aan in de wagen? (19mnd)

Zoonlief is 19 mnd en heeft het op zich snel warm. Nu kan ik tot op heden die stomme voetenzak nergens vinden en verder kan die ook niet meer helemaal opengeritst worden, want de rits is stuk.

Hij zit nu in de wagen in een tussenjas (ok, heb m vandaag geswitcht voor een winterjas, maar echt, hij had het zo warm) en vaak een extra gevoerd broekje, gevoerde laarsjes. En een omslagdoek van Jollein over zijn benen.

Maar goed, wel behoorlijk koude beentjes...en heel warm bovenlijf dus in die winterjas. Tussenjas lijkt me alleen gewoon weer te koud??

En dan die voetenzak...wel of niet? We hebben een Joolz, ding is echt megawarm, en kan dus niet meer helemaal open...

Skipak zie ik niet zitten, mn vriend ziet me aankomen 🙈 nadat ik onlangs dus alsnog een winterjas heb aangeschaft probeer ik de kosten een beetje te drukken...
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2022 21:40

Re: Wat nu aan in de wagen? (19mnd)

Ik doe dochter een winterjas aan muts, sjaal, wantjes en dan in de voetenzak van Joolz. Ze zitten stil dus snel koud.

Van de week had ik een Jollein dekentje over haar beentjes (maillot) en dat vond ik voor even goed (blokje om) maar eigenlijk te koud.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Dec 2022 21:45

Ik kan niet echt oordelen over jouw kind z'n temperatuur natuurlijk maar het was vanochtend wel - 1 dus echt behoorlijk koud dus ik zou zelf wel echt minstens een winterjas aan willen trekken. Check ook z'n handjes. Wantjes zijn ook wel fijn misschien?

Wat ik mijn dochter aantrek in de kinderwagen (en ze dus stil zit, vergeet dat niet he, als jij loopt zit hij stil) is natuurlijk gewoon kleren, een winterjas, een sjaal, sinds vandaag een muts (met Dino stekels 🦕🎉) en wantjes. Een gewone broek en gewone schoenen maar vandaag wel een dekentje over haar heen. Ik heb eigenlijk nooit een voetenzak gebruikt maar gebruik dan dus een dekentje.
Vorige week vrijdag ging ik met haar wandelen en toen had ze t zo koud zonder dekentje en wantjes en toen viel steeds beetje in slaap en vond ik 't zo zielig voelen dat ik om ben gelopen langs huis om toch dat dekentje even te halen.

Als z'n beentjes koud zijn zou een soort ski pak of IELM pak ofzo best chill zijn misschien? Ze zijn ook prima tweedehands te krijgen. En een winterjas is gewoon essentieel, zou daar niet schuldig om voelen hoor. Een kind heeft dat gewoon nodig.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Dec 2022 22:13

Ik doe hem z'n gewone kleren aan. Daarover winterjas met wanten al doet hij die binnen een minuut uit. Is huilen om aan te doen en huilen bij koude handen zo vervelend. En hebben een dikke voetenzak toevallig deze week dikke gedeelte er in gedaan. Zoon heeft het vrij snel koud
Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Dec 2022 22:18

Ik heb een voetenzak van Koeka en dan met de winterjas aan erin. Evt. nog sjaal en muts. Ze zit stil, dat is best wel koud nu.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2022 22:21

Dochter heeft voetenzak en een gewone jas aan; heeft het ook snel warm. Denk nu met komende week en kou wel sjaal en handschoenen erbij, die doet ze nu nog af steeds haha.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Dec 2022 22:22

Gympie schreef:Ik heb een voetenzak van Koeka en dan met de winterjas aan erin. Evt. nog sjaal en muts. Ze zit stil, dat is best wel koud nu.

Hier ook. Winterjas, sjaal, wandjes. En voetenzak tot onder haar kin dicht. Alleen een muts wil ze echt niet op.

Ik zat een paar dagen geleden op de fiets met haar voorop. Ineens begon ze keihard te krijsen na 10 minuten. Snel naar huis. En toen ik haar beentjes voelde, zo koud. Ze had gewoon witte voeten. Ik let er nu echt op dat ik haar heel goed inpak. Helemaal niet zoveel nagedacht bij dat zij natuurlijk stil zit en vol de wind ook nog heeft. (Zonder windscherm).
11.21
10.23
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2022 22:23

Mijn zoon paste heel snel niet meer in de voetenzak eind vorige winter al. Met winterjas en al kon hij gewoon niet meer dicht dan (Joolz).
Ik deed dan korte stukjes wel in de kinderwagen, zonder voetenzak. En met langer wandelen in de draagzak onder mijn jas.
Nu hebben we alleen nog de buggy en ook geen voetenzak dus. En eigenlijk hetzelfde als eind vorige winter. Nu wel wat langere stukken ook in de buggy, maar als ik echt wel wandelen doe ik hem in de draagzak onder mijn jas. Dat stil zitten blijft toch heel koud. Mijn jas dan alleen dicht tot onder de draagzak, is voor mij wel warm genoeg.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Dec 2022 23:11

Hier gewone kleding, winterjas en sjaal. Ze heeft ook wantjes maar die redden het niet langer dan een minuut.
Voetenzak heb ik er niet op, en eigenlijk was ik dat ook niet van plan want ik vind dat altijd een vreselijk onding. Tot nu toe ook nog niet het idee gehad dat het nodig was eigenlijk.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2022 07:14

Oh ik voel mij ontaard. Hier geen voetenzak en geen moment aan gedacht.
Wel een dikke winterjas. En dat is het.
Wanten trekt hij uit. Jas is te dik voor een sjaal en de jas heeft een muts, indien nodig.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Dec 2022 09:27

Winterjas en soms een sjaal, bovenop de gewone kleding. Sjaal is soms drama en wanten trekt ze voor we buiten zijn al uit. Muts hetzelfde, maar die zit aan haar jas dus gaat op als het koud is, dat vindt ze wel prima.

Voetenzak hebben wij er nog wel op, past ze nog in van vorig jaar.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2022 10:04

Ik heb nooit een voetenzak gehad en gebruikt. Bij geen van mijn kinderen. Leek mij inderdaad teveel gedoe. Een dekentje volstaat ook.
Maar qua aankleden denk ik dat het ook afhankelijk is van hoelang hij in de wagen zit.
Mijn jongste is ook 19 maanden. Ze wil niet meer in de wagen, maar op haar step, loopfiets of zelf lopen. Als ik boodschappen doe neem ik de wagen wel mee zodat ze in de winkel en de terugweg erin kan. Ik kleed haar dan vergelijkbaar met mijzelf. Winterjas, sjaal evt. muts en daaronder normale kleding.
Maar als jij lange wandelingen maakt met zoon in de wagen zou ik in elk geval een winterjas + accessoires aandoen en dekentje meenemen. Als het te warm wordt slaat hij deken wel weg toch en doet hij muts/handschoenen af.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Dec 2022 20:55

Ik gebruikte een deken maar is natuurlijk afhankelijk van hoe rustig je kind kan zitten. Aangezien je zegt dat vooral zn benen koud zijn zou ik dus kiezen voor een warm dekentje en hem dan lekker instoppen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fantine

Bericht 11 Dec 2022 12:20

Hier gewone kleding, schoenen, winterjas, sjaal en voetenzak. Wanten trekt hij uit en een muts trekt hij af, we doen nu vaak zijn capuchon over zijn hoofd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 12 Dec 2022 14:46

Ik had zoon vanochtend in de koeka voetenzak, winterjas, sjaal, wantjes en muts.
⁠♡♡♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen