Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Moeder & snel overprikkeld

<<

Fantine

Bericht 08 Dec 2022 19:22

Re: Moeder & snel overprikkeld

Ik kan ook enorm overprikkeld raken. Mijn zoon is bijna 2 en ik plan vaak pyjama dagen in op mijn vrije dagen. We doen dan lekker niks en hangen in onze pyjama rond de hele dag. Wanneer hij slaapt, hang ik lekker op de bank. Ik voel me hier niet schuldig over richting mijn zoon. Waarom moet ik elke week met hem op pad op mijn vrije dag? Het huishouden doe ik vaak ergens tussendoor. Gelukkig slaapt hij heel goed waardoor we vanaf 18 uur s avonds de avond voor onszelf hebben en hij slaapt in het weekend uit. Ik ga dan zelf al naar beneden om rustig de dag op te starten met een kopje koffie en de iPad. Ik ben een leukere moeder wanneer ik tijd voor mezelf in plan. Ik ben regelmatig alleen met hem, laatst ook 2 volle dagen omdat mijn vriend in het buitenland was voor zijn werk. Ik hou energie over omdat ik mezelf niet verplicht tot iets. Ik heb veel tijd voor mezelf nodig, dit heb ik nog steeds. Als ik dit niet doe, raak ik van de kook en kost het me veel energie. Ik laat mijn zoon dan lekker wat aanrommelen en ik lees ondertussen een boek of kijk wat op tv.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Dec 2022 19:42

Klinkt heerlijk. Hij vermaakt zichzelf op dat soort dagen dus goed? Dat lijkt me inderdaad wel lekker rustgevend dan voor jezelf ook. Ik vind pyjama dagen in de basis heel lekker maar vaak bouwt het dan toch frustratie op door het dicht op elkaar zitten en de langdradige dag.
Ik merk dat soms er even uit gaat het ook even doorbreekt, anders vragen ze juist thuis de hele tijd aandacht. Gisteren was ik vrij chagrijnig aan het worden en had geen zin om de deur uit gaan met ze, en toch gedaan, en dat was eigenlijk de juiste zet. Daardoor doorbraken we het even.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Bericht 08 Dec 2022 21:08

Ja hij vermaakt zich prima gelukkig. Ik geef soms de aanzet voor iets en dan gaat hij zelf aan de gang. Sowieso is het een rustig kind die zichzelf makkelijk kan entertainen met zijn speelgoed of keukentje. Of we kleuren een poosje samen of even een boekje lezen. Wat dat betreft lijkt hij echt op mijn vriend, die was ook heel rustig en makkelijk als kind. Maar ik vind het ook belangrijk dat hij leert dat ik niet de hele dag aan sta voor hem of op alles reageer, ik trek dat zelf niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Dec 2022 21:14

Wat fijn, lekker dat je die ruimte ook krijgt die je zelf nodig hebt.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Dec 2022 21:57

Haha ik slaap ook echt altijd nog als hij ook slaapt. Dus ook 's middags. Heerlijk.

En voor het avondeten is bij mij idd ook de koek op, dan ben ik zo blij dat mn vriend hem ff weet te vermaken in de keuken en eten kookt. Ik hang dan echt ff doelloos op de bank.

Ik ga er gewoon t beste van maken dit weekend. Heb een hoop lekkere dingen voor mezelf gehaald, doe makkelijk met avondeten en als het goed is, komt mijn zusje ook nog een nachtje slapen. Superfijn, want ik ben niet fit maar die kleine ook niet. Onwijs ontstoken oogjes, enorm verkouden en benauwd...echt heel zielig. Dus ook voor hem lekkere dingen gehaald, want eten gaat vrij moeizaam en er moet gewoon wel eten in. Dan maar eierkoeken, appelmoes en vla...ook al 3 wkn diarree. Nou ja, lekkere timing dus 😅.

Gelukkig kan ie wel goed zelf spelen, al speel ik ook heel vaak mee. Ik vind zijn speelgoed ook superleuk, zeker al zijn duplo sets (hij heeft nu net met de sint weer een nieuwe set gehad), lekker bouwen en hij sloopt het weer. Hij kan ook echt eindeloos van die kermismunten in de laadbakken van zn auto's doen en er weer uit halen etc...

We gaan er gewoon een feestje van maken!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Dec 2022 22:41

Ja zo zielig dat ie ziek is. Zag er zo zielig uit!
Lust hij van die fruitzakjes? Die krijg ik er vaak ook nog wel in als ze ziek zijn.

Weet je wat ik ook doe als m'n man weg is... M'n zoon bij me in bed leggen. Vind ik stiekem zo knus en gezellig. En hij is zo lief rustig als ie slaapt... 😂
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2022 19:59

Minx schreef:Ik ben ook echt snel overprikkeld, ik probeer dan vooral lief voor mezelf te zijn. Ik heb een kind dat best veel prikkels zoekt en dus de hele dag door aan het tikken klikken en fluiten is. Ik heb voor mezelf nu de loop earplugs gekocht. Zowel de quit als de engage. Dat haalt met het scherpe randje er af. Verder is het vooral niet ertegen strijden dat geeft alleen maar extra prikkels. Een dagje extra naar oma kan soms ook fijn zijn. Zelf even wat meer uit kunnen staan omdat er een extra volwassene is.

Verder alles goed bij jullie? Leuk om je weer eens op het forum te zien!

Zag toevallig net een fb ad voorbij komen van die Loop earplugs. Dat zijn wel aanraders dus?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Dec 2022 20:03

Marin schreef:Ja zo zielig dat ie ziek is. Zag er zo zielig uit!
Lust hij van die fruitzakjes? Die krijg ik er vaak ook nog wel in als ze ziek zijn.

Weet je wat ik ook doe als m'n man weg is... M'n zoon bij me in bed leggen. Vind ik stiekem zo knus en gezellig. En hij is zo lief rustig als ie slaapt... 😂

Die knijpfruitzakjes zijn idd ook een goeie. Heb er nog een paar liggen van mamadeli dacht ik.

Haha hij wil niet bij ons in bed slapen....hij wil echt gewoon in zijn eigen bed. Al vanuit de couveuse was dat zo, hij werd dan onrustig en wilde terug in zijn coconnetje om te slapen. Dit is altijd zo gebleven (en de hang naar het cocon-idee ook lange tijd, slapen in nestjes, deryan tentje, etc). Echt jammer want het lijkt me zo gezellig inderdaad 🤣
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Dec 2022 20:08

Leaf schreef:
Minx schreef:Ik ben ook echt snel overprikkeld, ik probeer dan vooral lief voor mezelf te zijn. Ik heb een kind dat best veel prikkels zoekt en dus de hele dag door aan het tikken klikken en fluiten is. Ik heb voor mezelf nu de loop earplugs gekocht. Zowel de quit als de engage. Dat haalt met het scherpe randje er af. Verder is het vooral niet ertegen strijden dat geeft alleen maar extra prikkels. Een dagje extra naar oma kan soms ook fijn zijn. Zelf even wat meer uit kunnen staan omdat er een extra volwassene is.

Verder alles goed bij jullie? Leuk om je weer eens op het forum te zien!

Zag toevallig net een fb ad voorbij komen van die Loop earplugs. Dat zijn wel aanraders dus?

Ja ik vind ze fijn, ik kan nu ook doseren hoeveel nodig is. Gister had ik bijvoorbeeld de engage in en mijn vriend was helemaal verbaasd dat ik wel gewoon een gesprek kon volgen en voeren maar dat ik wel de oordopjes in had.
2015 💙
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Dec 2022 17:29

Haha nou ik heb het overleefd, maar vraag me niet hoe. Lekker bijna 40 graden koorts op zaterdag en flinke griep. Blij dat mn zusje kwam helpen (en logeren) maar man wat een kuttiming. Kind ook nog 2 ontstoken ogen en benauwd...

Maarrrr we hebben het overleefd!
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Dec 2022 21:14

Wat fijn dat je het overleefd hebt maar balen dat je ziek was Leaf :(
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen