Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Slaaptrainer

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Nov 2022 11:45

Re: Slaaptrainer

Hier geen slaaptrainer, maar wel de oudste geleerd dat ze in bed moet blijven liggen tot we haar eruit halen. En dat doet ze ook. Tenzij ze moet plassen, dan gaat ze eruit en is de regel dat ze daarna weer naar bed gaat, maar komt bijna nooit voor.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Nov 2022 11:59

Interessant om te lezen. Dat werkt totaal niet bij onze zoon. Die gaat dan de boel bij elkaar gillen dus iedereen wakker en boos. Dus als hij vroeg wakker wordt nemen we 'm bij ons of hij gaat maar naar beneden. Dan is hij in elk geval stil. Hoop dat onze dochter dat wel goed gaat doen tzt dan! Die pinguin ga ik onthouden. Wij hadden de uil maar die oogjes hoorde je ook best wel.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Nov 2022 12:03

Oh de onze heeft ook staan gillen hoor, dat negeerden we gewoon en brachten hem terug. Duurde niet lang voordat hij snapte dat dat dus niet ging helpen. Maar ik weet dat O soms een andere aanpak nodig heeft. Maar hoe doen jullie dat dan met andere regels in huis?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Nov 2022 12:09

Marsy31 schreef:Oh de onze heeft ook staan gillen hoor! Maar ik weet dat O soms een andere aanpak nodig heeft. Maar hoe doen jullie dat dan met andere regels in huis?

Ja dat is de grote moeilijke vraag waar we zelf ook geen antwoord op hebben. Regels werken alleen als hij het zelf oké vindt eigenlijk. Anders werkt het niet. Maar goed dat is het grotere geheel inderdaad. Ik kan dan echt met verbazing en interesse (bedoel het niet verkeerd hoor, helemaal niet) lezen hoe andere kinderen dat doen. Lijkt me heerlijk als je kind gewoon zoiets accepteert als een slaaptrainer en dan dus gewoon echt zelf in bed blijft of met name gewoon weer terug naar bed gaat als je dat zegt dat dat moet. Dus hoop dat te ervaren met dochter haha. Maar voorlopig ligt die nog lekker in een ledikant. En scheelt dat we in de praktijk de kinderen wakker moeten maken juist. Meestal slapen zij langer dan wij.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Nov 2022 12:44

Ja moeilijk Marin! Onze kinderen zijn gewoon van zichzelf echt heel braaf ofzo. Heb niet het idee dat dat volledig te danken is aan onze opvoedskills. We zijn wel heel consequent en kunnen ook best streng zijn maar dat doe jij beide volgens mij ook gewoon dus dat zegt gewoon lang niet altijd wat.

M is wel iets meer de grenzen aan het opzoeken. Met T hebben we altijd gewoon goed kunnen praten en dan accepteerde hij dingen altijd snel. Als je er maar de tijd voor nam. T voedt daarin M ook een beetje op 🤪
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Nov 2022 16:20

Ik snap je hoor Marin. Ik kan soms ook met bewondering naar andere kinderen kijken die ineens goed luisteren als er iets strenger wordt gesproken. Maar dingen die wij écht willen, die lukken wel, maar daar is heel veel uitleg, geduld en doorzettingsvermogen voor nodig.

Bijvoorbeeld tanden poetsen. Dat gaat zelden echt lekker. Dat moet elke dag. Maar is elke dag lastig. Soms wel vermoeiend.

Ik ga naar Luvion en Pinguïn kijken. Zetten jullie hem elke dag op dezelfde tijd?

Is dat ding op batterijen trouwens? Wij hebben ook een Zazu walvis (slaapmuziekje en lampje) en die batterijen moeten we wel geregeld vervangen.

Recensies zijn niet top zie ik 🙈.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Nov 2022 17:11

Ik heb een pinguïn van luvion hoor😆 weet niet of de rest een andere bedoeld.

Dat onze dochter er goed op gaat, zie ik ook niet als onze verdienste. Ze vindt het bij tijd en wijle heerlijk om nog rustig op haar kamer te spelen als ze wakker is, ook als de pinguïn al groen is. Ik ga er meestal wel een stuk eerder uit en dan blijft ze vaak ook rustig als ze al wakker is. Wekker helpt daar wel bij, omdat het haar houvast geeft. Maar verder gewoon mazzel voor ons.
Andere dagen gaat ze eruit voor de pinguïn groen is, omdat ze doorgelekt is met haar luier. Ja, dan hoeft ze van mij ook niet meer terug natuurlijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Nov 2022 17:28

Heb hem toch besteld, ik ga het zien #yolo😀👍🏻
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Nov 2022 17:30

Ben benieuwd Lot! Hoor graag tzt je ervaringen voor onze dochter.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 12 Nov 2022 17:40

Luvion herken ik niet. Volgens mij is ie van Zazu kids. Ik zet m 1x op de goeie tijd en dan staat ie elke nacht goed. Kan best een tijd op batterijen maar thuis hebben we m gewoon altijd aan de stroom.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Nov 2022 18:26

Wij hebben nu na bijna 4 jaar afscheid van de slaaptrainer genomen.
Begonnen met een peuter/kleuter die de dag om 5u wenste te beginnen naar een kind van bijna 8 dat op zaterdag en zondag gerust tot half 9 ‘uitslaapt’ (momenteel slaapt hij ook echt wel tot zo laat.
Hier was het wel doorzetten en consequent zijn want bij zijn moeder blijkt het niet te werken en is hij 6u gewoon beneden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Dec 2022 06:33

Ik zoek een nieuwe slaaptrainer voor de jongste. Hij heeft de Philips buddy. Hij heeft ontdekt dat als je op zijn hoofd duwt, het hele ding licht geeft en dan zie je maantje/zonnetje niet meer. En bovendien is ie dan veel te fel. En dan is ie om 4.30 wakker 🙄

Ik heb reviews gelezen van de pinguïns van zowel zazu als luvion, maar ik lees daar veel slechte ervaringen over lastig instellen, willekeurig aan gaan, te felle lampjes en erg snel kapot. De betere reviews zijn van slaaptrainers met maar twee standen, slapen/wakker, maar ik wil er eentje met een 'bijna wakker' stand ertussen. Ik wil niet tig functies en tig kleuren licht, gewoon drie kleuren, geen geluiden en geen (fel) nachtlampje dat de wekker onbruikbaar maakt. Tips?
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Dec 2022 06:40

Ik heb de pinguïn nu een paar weken en het werkt echt top. Ik heb hem 1x in gesteld (even boekje gelezen, niet moeilijk) en nu elke avond een kleur kiezen en klaar. Hij geeft wel wat licht maar hier vindt kind dat juist fijn.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Dec 2022 06:46

Lot schreef:Ik heb de pinguïn nu een paar weken en het werkt echt top. Ik heb hem 1x in gesteld (even boekje gelezen, niet moeilijk) en nu elke avond een kleur kiezen en klaar. Hij geeft wel wat licht maar hier vindt kind dat juist fijn.

Heb je die van Zazu of Luvion?
december 2016
juli 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Dec 2022 07:11

Zazu
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Dec 2022 07:37

Ben ik weer 🙃 wij hebben al 6 jaar de Zazu en echt nog nooit problemen mee gehad.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen