10 Nov 2022 19:14 door minoessepoes
Toen mijn jongste nog klein was hielp ik ook niet vaak omdat broertjes en zusjes hier ook niet echt welkom zijn. Ik heb wel elk jaar de klas gepoetst.
Nu kan ik wat vaker helpen maar ik ben niet heel flexibel met werk. Toen er niemand aanbood om klassenouder te worden bij mijn jongste heb ik het aangeboden maar daarbij wel aangegeven dat als iemand anders flexibeler was qua werk ( hier zijn de klassenouders eigenlijk altijd aanwezig met activiteiten) en het leuk vond het vooral mocht doen, toen meldde iemand zich. Maar nu hebben ze twee klassenouders met kinderen in groep 1, ene kind is de oudste thuis, de andere enigs kind dus die ouders hebben geen idee hoe het werkt en er wordt 0 gecommuniceerd. Maar goed, ik heb mijn best gedaan.
Ik heb begin van het schooljaar een schilderij geknutseld toen de juf ging trouwen ( kinderen hadden allemaal een hartje versierd en ik heb ze op een schilderij geplakt). En met het bosuitje moest ik werken, dus toen heb ik het bakken van iets lekkers voor tijdens het uitje op me genomen en voor de hele klas kaneelbroodjes gebakken.
Lampions knutselen ed doen ze hier allemaal met de creajuf en worden geen ouders voor gevraagd. Ik verwacht binnenkort wel een vraag om te helpen met pepernoten bakken.
Bij de oudste, die in groep 5 zit, wordt niet meer zo vaak om hulp van ouders gevraagd. Tot nu toe alleen luizenpluizen en dat doe ik niet want dat vind ik vies en eigenlijk ook gewoon eigen verantwoordelijkheid.
25-11-2014 & 09-06-2017