Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Helpen op school

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2022 14:16

Re: Helpen op school

Sinds dit schooljaar wordt de Social Schools app gebruikt. Zijn ouders nodig voor een uitje, activiteit in de klas o.i.d. dan komt dat in de app te staan.
Toevallig heb ik me opgegeven voor een spelletjesmiddag. Wel onder werktijd, maar dan haal ik dat uurtje in de avond wel in.

Vorig jaar ook geholpen bij een spelletjesmiddag, m'n man bij een techniekmiddag en eind van het jaar kreeg iedereen spul mee om thuis te poetsen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2022 19:14

Toen mijn jongste nog klein was hielp ik ook niet vaak omdat broertjes en zusjes hier ook niet echt welkom zijn. Ik heb wel elk jaar de klas gepoetst.

Nu kan ik wat vaker helpen maar ik ben niet heel flexibel met werk. Toen er niemand aanbood om klassenouder te worden bij mijn jongste heb ik het aangeboden maar daarbij wel aangegeven dat als iemand anders flexibeler was qua werk ( hier zijn de klassenouders eigenlijk altijd aanwezig met activiteiten) en het leuk vond het vooral mocht doen, toen meldde iemand zich. Maar nu hebben ze twee klassenouders met kinderen in groep 1, ene kind is de oudste thuis, de andere enigs kind dus die ouders hebben geen idee hoe het werkt en er wordt 0 gecommuniceerd. Maar goed, ik heb mijn best gedaan.

Ik heb begin van het schooljaar een schilderij geknutseld toen de juf ging trouwen ( kinderen hadden allemaal een hartje versierd en ik heb ze op een schilderij geplakt). En met het bosuitje moest ik werken, dus toen heb ik het bakken van iets lekkers voor tijdens het uitje op me genomen en voor de hele klas kaneelbroodjes gebakken.

Lampions knutselen ed doen ze hier allemaal met de creajuf en worden geen ouders voor gevraagd. Ik verwacht binnenkort wel een vraag om te helpen met pepernoten bakken.

Bij de oudste, die in groep 5 zit, wordt niet meer zo vaak om hulp van ouders gevraagd. Tot nu toe alleen luizenpluizen en dat doe ik niet want dat vind ik vies en eigenlijk ook gewoon eigen verantwoordelijkheid.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2022 19:23

Hier worden eigenlijk bijna geen ouders gevraagd. Heel af en toe om te rijden (maar ik heb geen rijbewijs) en verder eigenlijk alleen na een uitje om de schoolshirts te wassen of om op school schoon te maken. Dat doe ik beide altijd wel.
Luizenouders zijn er genoeg, en vandaag stond er in de nieuwsbrief een oproep voor reserve overblijfouders om de wacht op het schoolplein te houden. Daarvoor heb ik me wel aangemeld, op maandag en dinsdag want dan ben ik altijd vrij.
10.04.17
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Nov 2022 19:37

Hier zijn t vooral vaak verzoekjes om te rijden naar ‘t een of ander en dan evt op betreffende locatie dan te begeleiden. Toevallig is dat zeer regelmatig op maandag, dan heeft mijn man papadag en kan hij dus makkelijk (broertjes, zusjes mogen altijd gewoon mee, dus dat is fijn). En anders moeten we het idd beetje in het voren weten dan kunnen we soms wat schuiven met werk, al moet ik eerlijk bekennen dat mij dat alleen op vrijdagochtend wel eens lukt qua werkagenda, andere dagen zijn echt te druk op werk.

Maar hier is t eigenlijk altijd binnen no time geregeld, nooit gedoe met te weinig ouders, dus daar geluk mee.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Nov 2022 09:34

Als ik kan, ga ik altijd mee.
Zeg er ook wel bepaalde afspraken voor af als het nodig is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Nov 2022 16:04

Ik heb afgelopen week voor het eerst geholpen bij verkeersles, rondje lopen door de wijk en helpen met oversteken enzo. Was wel leuk!

Wilde me ook aanmelden voor pietengym maar hadden ze wel genoeg ouders voor haha.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Nov 2022 11:04

Als ik kan help ik!
Afgelopen maanden hielp ik met
vossenjacht
begeleider en rijdende ouder voor openlucht museum
Scharrelen bij school voor thema Groen
Luizenmoeder😅 maar dat is alleen na vakanties
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 14 Nov 2022 13:49

Ik heb 1 x geluizen-ouderd in de klas van mn jongste en de week erna had iedereen luizen. Dus daar ligt mijn kracht niet.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 14 Nov 2022 13:58

Ik help momenteel eigenlijk niet op school. Er is ook weinig vraag maar daarnaast is het leven ook al druk genoeg vind ik. Afgelopen jaren wel eens geholpen maar vaak zijn het al dezelfde ouders die zich al hebben opgegeven voordat je de kans krijgt om überhaupt iets te zeggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Nov 2022 14:07

Morrisey schreef:Ik heb 1 x geluizen-ouderd in de klas van mn jongste en de week erna had iedereen luizen. Dus daar ligt mijn kracht niet.

Haha goed verhaal dit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Nov 2022 14:23

Morrisey schreef:Ik heb 1 x geluizen-ouderd in de klas van mn jongste en de week erna had iedereen luizen. Dus daar ligt mijn kracht niet.

Haha! 😅
<<

Phileine1244

Kletskop

Bericht 14 Nov 2022 21:27

🤣🤣

Ik deed ook luizen pluizen maar het was elke x zo'n gezeur en gedoe in die app om af te spreken we wat wanneer er gepluist ging worden dat ik eruit gestapt ben.

Ik werk 5 dagen pw onder schooltijd dus ik kan niet zoveel meer helpen. Wel neem ik altijd dingen mee naar huis om schoon te maken, lokaal poetsen okk prima en met na schoolse activiteiten mogen ze me ook benaderen
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2022 09:21

LaLou schreef:Ik help momenteel eigenlijk niet op school. Er is ook weinig vraag maar daarnaast is het leven ook al druk genoeg vind ik. Afgelopen jaren wel eens geholpen maar vaak zijn het al dezelfde ouders die zich al hebben opgegeven voordat je de kans krijgt om überhaupt iets te zeggen.

Hier is dat vooral als er uitjes naar bv musea zijn of bij schoolreisje. Dan staat iedereen ineens vooraan. Maar als er om luizenpluizers gevraagd wordt of schoonmakers is er met moeite nog een ouder te vinden. Ik geef me nagenoeg altijd op. Tegenwoordig doen ze het luizenpluizen op woensdag na de vakantie i.p.v. op maandag, dat scheelde de laatste keer wel maar als er een schoolreisje is dan is nog net geen vechten om mee te gaan.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 15 Nov 2022 10:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Nov 2022 10:08

Ik help wekelijks bij mijn jongste dochter in de klas met avi-lezen. Ik help 8 keer per jaar met atelier bij zowel mijn oudste (groep 7/8) als de jongste twee (groep 3/4, ze zitten samen). Bij uitjes tussendoor help ik af en toe. Mijn vriend helpt vaak bij praktische activiteiten als het versieren van de school bij Sint en opruimen. Dat is vaak ‘s avonds.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen