Hier vragen ze vooral om vervoer en soms chaperonne tijdens een uitstapje waar dat vervoer bij nodig is. Mijn man gaat altijd mee. Hij heeft een auto en hij kan gewoon weg onder werktijd. Ik heb geen auto, behalve als mijn man thuis is. Maar hij gaat dus altijd de school dingen doen, omdat hij dan meer tijd met (een van) de kinderen heeft. Hij brengt ze ook elke ochtend lopend naar school en haalt ze ook bijna altijd op

Gewoon omdat het kan en hij die momentjes kan meepikken (en gelijk wat beweging heeft).
Wat voorlezen betreft, dat is hier niet. De kinderen uit groep 1 en 2 worden voorgelezen door de grotere kinderen vanaf groep 5. Daar leren de grotere kinderen namelijk zelf ook van is hier het motto. Dit vind ik wel een goede. Mijn zoon zit in groep 5 en is al een aantal keer gaan voorlezen.
Het poetsen en versieren etc daar hoor ik eigenlijk nooit iets van. Er wordt ook wel gevraagd om extra hulp als er een evenement op school is, daar doen we zelden aan mee, maar dat is vaak ook loten vanwege teveel aanmeldingen dus dan laten we het maar. Net als Juliet weet ik nooit van te voren hoe ik me voel helaas.
Ik heb bijvoorbeeld tijdens corona meegeholpen om dingen te testen met de juffen, zodat het online gebeuren goed zou gaan verlopen. En ze vragen heel vaak thema materialen of knutseldingen om vanuit huis mee te geven, dan geef ik dat allemaal mee aan de kinderen. Meestal ook extra, zodat als er kinderen zijn die niks meehebben, ze dat van mijn kind kunnen krijgen.