Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Samen uit, samen thuis?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 16:01

Samen uit, samen thuis?

Als je met vriendinnen op stap bent in een voor iedereen vreemde stad, en er wil iemand naar huis, ga je dan allemaal, splits je op of gaat degene die terug wil alleen terug?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Okt 2022 16:17

Re: Samen uit, samen thuis?

We laten in ieder geval niemand alleen naar huis gaan maar het kan wel zijn dat er bijvoorbeeld twee of drie terug gaan en de rest nog wat langer blijft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 16:50

Wat lady zegt. Al is het wel een beetje afhankelijk hoe iedereen in die stad gekomen is. Als er iemand met de trein is, dan zou er zeker iemand meelopen naar het station, maar niet mee naar huis gaan. Of meelopen naar de auto. Of als we ergens in een hotel ofzo verblijven, diegene naar het hotel brengen.
Wij wonen ook niet allemaal op dezelfde plek, dus samen naar huis kan dan sowieso niet.
december 2016
juli 2019
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 17:00

Wij gaan meestal op eigen houtje ergens heen en gaan dan dus ook weer op eigen houtje terug. Lekker wanneer jij dat wilt.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 17:03

Ja eigenlijk is dat meer treffend, we gaan niet samen naar huis, maar we zorgen wel voor dat iedereen veilig thuis komt. Zoiets 😄
december 2016
juli 2019
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 17:14

Hmm nee wij zorgen daar niet voor. Iedereen gaat gewoon alleen naar huis. Ik zou het ook een beetje belerend vinden als iemand me naar m'n auto, trein of fiets gaat brengen. Dat kan ik prima zelf.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Okt 2022 17:23

Lady schreef:We laten in ieder geval niemand alleen naar huis gaan maar het kan wel zijn dat er bijvoorbeeld twee of drie terug gaan en de rest nog wat langer blijft.

Dit inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 17:30

Max schreef:Hmm nee wij zorgen daar niet voor. Iedereen gaat gewoon alleen naar huis. Ik zou het ook een beetje belerend vinden als iemand me naar m'n auto, trein of fiets gaat brengen. Dat kan ik prima zelf.

Ja is ook wel zo, maar ik zie een situatie voor me waar je om 2.00 's nachts nog een eind alleen naar je auto moet lopen. Dan vind ik het toch wel fijn als er een paar vriendinnen mee lopen. Ik zou dan zelf ook mee willen lopen.
december 2016
juli 2019
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 17:51

Ook in dat geval loop ik gewoon alleen. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk maar weinig voorkomt.
De meeste vrienden die ik heb wonen in dezelfde stad als ik, dus in het uitzonderlijke geval dat we naar een andere stad gaan dan reizen we samen heen en dan moet je ook samen terug. Degene die de bob is en rijdt bepaald wanneer we komen en gaan. Soms blijft er dan iemand achter, die regelt dan zelf een lift of slaapplek.

Vrienden van buiten de stad pakken gewoon een uber naar het treinstation of een uber naar huis.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 17:58

In dit geval waren we met een groep vriendinnen een weekendje weg en toen we een nieuwe kroeg wilden zoeken wilde een van die meiden tegen 2 uur liever terug naar het huisje. De rest was allemaal van plan om haar alleen te laten gaan, maar ik vond dat dus echt niet kunnen dus zijn we samen terug gegaan. Ik ben gewend dat iedereen een beetje op elkaar let en daar valt dus ook onder dat je niet iemand 's nachts alleen over straat laat gaan. (hoewel dit ook wat genuanceerder ligt, want in mijn eigen stad fietst iedereen rustig alleen naar huis)
<<

Max

Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 18:03

In het geval van een weekendje weg vind ik het anders. Dat voelt dan toch een beetje lullig om iemand alleen naar huis te laten gaan. Beetje hetzelfde als iemand bij je blijft logeren en je ze gewoon de sleutel in de hand drukt op het moment dat ze naar huis willen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Okt 2022 19:22

Prosecco schreef:In dit geval waren we met een groep vriendinnen een weekendje weg en toen we een nieuwe kroeg wilden zoeken wilde een van die meiden tegen 2 uur liever terug naar het huisje. De rest was allemaal van plan om haar alleen te laten gaan, maar ik vond dat dus echt niet kunnen dus zijn we samen terug gegaan. Ik ben gewend dat iedereen een beetje op elkaar let en daar valt dus ook onder dat je niet iemand 's nachts alleen over straat laat gaan. (hoewel dit ook wat genuanceerder ligt, want in mijn eigen stad fietst iedereen rustig alleen naar huis)

Ja ik dacht inderdaad ook in de trant van een weekendje weg. In mijn eigen stad gaat iedereen zijn eigen weg, daar fietsen we gerust alleen. Maar die tijd is eigenlijk wel voorbij :good: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Okt 2022 19:43

Nee met zo'n weekendje weg had ik dat ook echt niet gedaan. Vind ook dat je daarin goed gehandeld hebt door met die vriendin mee te gaan. Wel zo gezellig maar met name verstandig.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Okt 2022 19:53

Bij ons wordt dan even gekeken of er nog meer zijn die het ok vinden om naar het huisje te gaan, de rest blijft achter. Maar er gaat nooit iemand alleen naar huis als we niet in ons eigen dorp zijn. Vaak zijn degene die dan eerder naar huis zijn gegaan nog wakker als de laat blijvers thuis komen en worden alle verhalen nog even gedeeld.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd