Re: Vrijwillige ouderbijdrage
DronkenTaart schreef:Olíve schreef:Ja, zo gaat het bij ons ook hoor. Je krijgt (iedereen) via de mail een herinnering.
Ik dit in de ouderraad en vorig jaar heeft maar 42% betaald. Dat is gewoon heel weinig en zo kunnen de activiteiten niet uitgevoerd worden. Maar ouders hebben dan vervolgens wel commentaar dat er weinig georganiseerd wordt.
Maar wat een bedragen worden er hier genoemd zeg! Wow!
Zolang het geen persoonlijke herinnering is en het nog steeds vrijwillig is van karakter is daar natuurlijk niks mis mee. Het gaat om een persoonlijke herinnering en zeker als het per brief met de desbetreffende kinderen meegaat is dat al helemaal niet handig. Het percentage wat je noemt is wel heel laag inderdaad. Ik zou dat ook communiceren bij bijvoorbeeld de algemene herinnering. Zeker als je dit soort geklaag hoort van mensen. Dat school afgelopen jaar helaas minder organiseerde i.v.m. de lage inkomsten van de ouderbijdragen en dat jullie hopen dit jaar meer op te halen.
Hier geen kinderen, maar ik weet wel een beetje hoe dat werkt met ouders: Er zijn genoeg ouders die ergens een probleem in zien, maar als er een algemeen bericht verstuurd wordt of ouders willen bijdragen aan de oplossing voor het probleem, vinden de meeste van die ouders, stuk voor stuk, dat het vooral de ándere ouders zijn die het mogen oplossen voor hen. En niet zij zelf. Zo werkt dat denk ik ook met een algemene betalingsherinnering. Hoe vervelend ook, maar als ik een beetje kijk naar de bereidwilligheid van sommige ouders op mijn werk als het gaat om meewerken in een oplossing van een bepaald probleem, snap ik wel dat scholen zich genoodzaakt zien om een persoonlijke herinnering te sturen.