Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Sep 2022 14:32

Re: Wat wil je even kwijt #zwanger&kids editie #2

Lot schreef:Niekske: ik snap dat ook echt niet en word er ook een beetje boos van eigenlijk.

Ja ik merk dat ik er ook echt wel boos op ben en de neiging heb om hier een mail over te sturen. Volgende week is ouderavond, ik probeer het dan even aan te kaarten.

Peinture, dat is ook wel heel sneu. Wel fijn dat de juf het zo goed opgepakt heeft, maar ik kan me voorstellen dat dat je echt raakt!
december 2016
juli 2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Sep 2022 15:00

Niekske, belachelijk. Ik zou gelijk een mail gestuurd hebben. Kom nou.
Dat ze jou aanspreken ipv je dochter..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Sep 2022 19:07

Heb je er nog wat van gezegd Niekske?

Ik baal zo, O heeft waarschijnlijk krentenbaard. Z'n hele gezichtje zit onder de plekjes. Vanochtend was het nog gewoon rood, nu wordt het korstig. Morgen kan hij hopelijk gauw terecht bij de huisarts, met mij vroeg in de ochtend of anders m'n man of oma... En de oppas maar weer thuis voor hem want hij mag niet naar school / bso tot hij een zalfje heeft (wat beetje extra irritant is omdat hij vandaag wel mocht... 🤔). Wat een gestress en geregel weer. En arm ding ziet er niet uit.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Sep 2022 19:23

Balen Marin. Volgens de ggd moet je 2 dagen smeren met zalf voordat je niet meer besmettelijk bent. Op onze school hebben ze liever niet dat het kind dan komt. Pas na 2 dagen dus.
Heb je dat al nagevraagd?
Want het kan dus best zijn dat hij nog een dag extra thuis moet blijven. Onze gastouder hanteerde dat destijds ook. Hoewel hij volgens mij niet geweigerd mag worden..
Als hij zoveel plekjes heeft zou ik het wel goed in de gaten houden. Als het verder uitbreid zou ik toch om orale antibiotica vragen.
Laatst gewijzigd door Salome op 26 Sep 2022 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Sep 2022 19:25

Nee nog niet, ik heb de juf zelf nog niet gesproken en de huisarts morgen pas. Goed om te weten, ik zal het even navragen.
Woensdag werk ik iig thuis. Hopelijk zonder kinderen thuis maar anders moet dat maar.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Sep 2022 19:29

Ik had mijn post ff aangepast. Want zoals ik lees op de site vd ggd is het niet verplicht dat hij thuis blijft. Maar ik begrijp wel dat onze school dit zo zegt.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Sep 2022 19:33

Vervelend Marin. Hier mogen ze met zalf gewoon weer komen, zowel het kinderdagverblijf/ de bso als de school hanteert dat beleid. Bij school alleen de toevoeging dat de andere ouders ingelicht moeten worden zodat ze allert zijn ( een melding in de klassenapp of op Social schools volstaat).
Wij hoeven er niet voor naar de huisarts, gewoon even bellen en er een foto achteraan mailen en ik kan de zalf ophalen bij de apotheek. Hoe sneller je begint met smeren, hoe minder het verspreid. In de meeste gevallen is het ook best snel weer weg met de antibioticazalf. Wel goed je handen wassen ed nadat je hem ingesmeerd hebt want het is besmettelijk.
Helaas hebben we het hier al super vaak aan de hand gehad, maar alleen mijn jongste zoon pikt het op, de rest van het gezin niet. Hij is er gewoon gevoelig voor met zijn eczeemhuid.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Sep 2022 19:56

Oh bah wat rot dat de jongste het zo veel heeft!

Ja op de rivm website staat dat school wel mag. Alleen voor morgen komen we er anders gewoon niet uit. We moeten allebei echt naar werk, en de huisarts is pas vanaf 8 uur bereikbaar. Dus de oppas moet toch maar gewoon komen en dan iig maar één dagje thuis en dan maar snel gaan smeren. En we weten ook niet 100 procent zeker dat 't krentenbaard is al ga ik er wel vanuit. Vanochtend waren 't rode vlekjes, nu komen de korstjes.
Hoop iig dat ie woensdag dan weer mag!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2022 04:12

Ik zou dan direct de huisarts bellen om 8 uur en foto's mailen.
Vaak willen ze dan wel het zalfje voorschrijven hoor. Dan wil de oppas het misschien wel ophalen?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Sep 2022 05:18

Foto's mailen is misschien wel handige optie ja! Dank je voor de tip! Misschien scheelt dat inderdaad een tripje.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2022 06:57

Het is super besmettelijk, dus snap dat school het liever niet heeft.
Hopelijk is een zalfje voldoende.
Houdt ook muggenbulten en andere wondjes in de gaten, daar openbaart het zich ook snel.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Sep 2022 08:18

Ja hij zat al onder de muggenbeten. Daar zal 't wel door gekomen zijn.
De huisarts heeft net bevestigd dat het idd krentenbaard is. Hoefden gelukkig niet langs, alleen foto. Goeie tip Salome.
Helaas mag hij idd pas naar school als het ingedroogd is. Hij krijgt twee zalfjes, één voor genezing, één voor indroging.
Pff gelukkig zou ik morgen al thuis werken maar nu kunnen we weer door stressen over donderdag. Vind het echt stressvol en lastig dat ik geen standaard achterban meer ben thuis.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Sep 2022 09:02

Fijn dat je de zalfjes krijgt!
Ik verwacht eigenlijk dat het pas na 2-3 dagen wat gaat indrogen. Dus dan zou hij idd thuis moeten blijven deze week. Of vrijdag misschien nog een dagje.
Gedoe hè !
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Sep 2022 10:48

Marin schreef:Ja hij zat al onder de muggenbeten. Daar zal 't wel door gekomen zijn.
De huisarts heeft net bevestigd dat het idd krentenbaard is. Hoefden gelukkig niet langs, alleen foto. Goeie tip Salome.
Helaas mag hij idd pas naar school als het ingedroogd is. Hij krijgt twee zalfjes, één voor genezing, één voor indroging.
Pff gelukkig zou ik morgen al thuis werken maar nu kunnen we weer door stressen over donderdag. Vind het echt stressvol en lastig dat ik geen standaard achterban meer ben thuis.

Dat snap ik goed en jullie krijgen het ook gelijk wel voor je kiezen. Vertrouw erop dat het straks wel in rustiger vaarwater komt hoor.

Beterschap voor O!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 27 Sep 2022 11:15

Ja vorige week ook al klas dicht door zieke juf. En deze week staat m'n man op een beurs dus is niet flexibel en m'n schoonouders zijn op vakantie (en mijn moeder trouwens ook). Gelukkig hebben we oppas en vrijdag ben ik sowieso vrij. Dus komt wel goed, alleen donderdag dan even schipperen.

Dochtertje deed het trouwens vanochtend super op haar eerste dag peuterspeelzaal. Das echt een kleine held, ze doet het zo goed allemaal! ❤️
(zoon ook hoor daar niet van)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Sep 2022 05:47

Is het allemaal gelukt gisteren Marin? Kan me voorstellen dat het tegenvalt als je net begonnen bent met werken! Komt echt goed 😉

Ik had de juf van mijn oudste nog gesproken over de gymtas. Ze hanteerden die maatregel omdat er ouders zijn die het steevast vergeten. Ja dat snap ik, maar het vergeten is toch nog steeds mijn schuld? Maar ze wilden ook de kinderen dit zelf laten leren eraan te denken. Ik had geen zin in discussie en heb het maar even zo gelaten. Verder is het volgens mij wel een heel leuk mens namelijk.

Ik wilde nog even kwijt dat een hele lieve collega van me gisteren een deel van haar vrije dag heeft opgeofferd om op onze jongste te passen, want zijn groep op de opvang was weer eens dicht. Was super goed gegaan! Echt zo fijn dat ze dat aanbood ❤
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Sep 2022 07:58

Ja woensdag was dat! Thuiswerken ging heel goed. O begreep het echt en was echt heel lief aan 't spelen zelf. Pas laatste kwartier iPad gekeken. Gisteren was ie alweer naar school gelukkig. En nu ik thuiswerk optie heb, ben ik ook veel relaxter. Dat geeft gewoon ruimte.

Oh ja ik snap wel dat je geen zin had in die discussie en ook wel dat ze iets van verantwoordelijkheid bij de kinderen wil over brengen maar snap jouw gevoel hierin wel heel goed idd.

En wat lief van je collega! Zo fijn dat soort hulp!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Sep 2022 20:29

Wat lief Niekske! Dat zijn echt de fijne dingen!

Hoe gaat het nu met de krentenbaard?

Na mijn middelste heeft nu de jongste waterwratjes, ook nog eens in zijn luier dus continu rood en geïrriteerd.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Sep 2022 20:43

Oh bah wat naar zeg! Dat is vast heel pijnlijk.

De krentenbaard is redelijk onder controle! Echt stukken minder en goed ingedroogd wel. Hij mocht gelukkig naar school afgelopen twee dagen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 01 Okt 2022 05:44

Gelukkig Marin!

En Uffe, je kunt wassen met Betadine scrub ( zeep) als ze rood zijn. Als de blaasjes open gaan dan worden het er snel meer. Betadine zou dit dan kunnen voorkomen.
2016
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Okt 2022 19:43

Woensdag het 1e tien minuten gesprek gehad over Daan, en wat ben ik trots.
Hij kreeg zijn 1e rapport mee en echt boven verwachting goed!
:love:
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 07 Okt 2022 20:22

Wow nu al een rapport, wat snel! Maar fijn dat hij het zo goed doet joh!
❤️ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Okt 2022 21:04

Bedankt voor de tip Salome, ik heb het even gekocht!

Wat goed Anousch!
⁠♡♡♡
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Okt 2022 14:52

Bliss schreef:Wow nu al een rapport, wat snel! Maar fijn dat hij het zo goed doet joh!

Ja hij zit op het fase onderwijs.
Hij krijgt met 4 jaar en 3 maanden, 4 jaar 6 maanden, 4 jaar 9 maanden en 5 jaar een rapport. (trek de portomonnee dus maar open :P)
Als alles goed gaat mag hij in februari al naar fase 2 :)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 08 Okt 2022 16:55

Wat houdt dat in? Nog nooit van gehoord!
❤️ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen