Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tot welke leeftijd speelhoek in woonkamer?

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 13:28

Tot welke leeftijd speelhoek in woonkamer?

Onze 6.5 jarige heeft een bureautje in de woonkamer waar ze niet zoveel meer gebruik van maakt. Achter de bank heeft ze nog een klein hoekje waar ze spulletjes kan wegzetten en we hebben een grote kast met allerlei knutselspullen.

Ik denk er nu over na om dat bureautje naar boven te brengen. Ze heeft haar eigen slaapkamer tot haar beschikking om te spelen plus de hele zolderverdieping. Daar is ook mijn werkplek maar de rest is voor haar. Ze vindt het zelf een goed idee maar ik vroeg me af hoe dat bij jullie gaat of is gegaan?
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Jul 2022 14:01

Re: Tot welke leeftijd speelhoek in woonkamer?

Onze 6.5 jarige dochter heeft alleen haar playmobil kasteel met een kleine bak playmobil beneden staan nog. Voor de rest speelt ze boven of haal ik iets van boven als ze beneden wil spelen
08-03-2010
08-02-2016
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 14:42

We hebben nu enkel nog boekjes in de woonkamer, ik was op een gegeven moment echt toe aan wat rust in de woonkamer. De jongste 2 (1 & 3) hebben hun speelgoed in de speelkamer naast onze woonkamer, onze 2 oudste (6 & 8 jaar) hebben het boven op hun kamer liggen. Mijn zoon vindt het soms wel lekker om even rustig boven te gaan lezen of met de Lego te spelen, dus ideaal dat hij zich dan even kan terug trekken. Soms pakt hij een bak met Lego mee naar beneden en gaat dan aan tafel zitten.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Jul 2022 16:29

Toen wij 1,5 jaar geleden zijn verhuisd hebben we besloten geen speelgoed/hoek meer beneden te hebben. De kinderen waren toen 8 en 6. Ze nemen wel speelgoed mee naar beneden, maar moeten dit einde dag weer boven opruimen.

Echt fijn om weer wat rust te hebben. Wacht nu dat ze te groot worden voor de kleine stoeltjes die we nog hebben staan in de woonkamer 😅
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 26 Jul 2022 16:34

Volgens mij was de jongste 4. Toen hebben we al het speelgoed naar boven gedaan en als ze ergens mee wilden spelen haalden we het gewoon naar beneden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Jul 2022 17:36

Wij hebben al bijna 4 jaar geen speelhoek meer in de woonkamer. J heeft een deel van een kast waar speelgoed ligt de rest ligt op zijn kamer en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Het geeft zoveel rust. Geen speelhoek betekend namelijk in mijn ogen niet geen speelgoed in de woonkamer.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 26 Jul 2022 18:03

Wij hebben een keukentje in de woonkamer staan. Momenteel ligt het weer helemaal bezaaid met zooi. Moet er nog eens even over nadenken wat we hiermee gaan doen. Een tafeltje met stoel lijkt me ook wel leuk, of een soort bureautje inderdaad. Alles weg uit de woonkamer doen we denk ik over een paar jaar, dus ik snap dat je met 6.5 er een keer van af wilt.
❤️ 7 juni 2018
<<

Filoria

Bericht 26 Jul 2022 18:38

Dochter (bijna 9) heeft een bureautje op haar zolderkamer, een playmobilhoek in het halletje op zolder én een speelhoek in de huiskamer beneden. In de speelhoek in de huiskamer staan haar Sylvanian Families spulletjes.
Ze speelt afwisselend op die drie plekken.

We vinden dat allebei fijn zo. Soms zoeken we elkaar op en zit ze lekker te spelen bij mij in de buurt. En soms is het juist handig dat ze even naar een andere speelplek kan. Als ik moet vergaderen of stofzuigen of zo.

Bij zoon ging het anders. Daar hadden we al snel geen speelhoek meer voor nodig. Hij had überhaupt minder speelgoed. En speelde meer met speelgoed dat je makkelijk kunt verplaatsen. Nog steeds trouwens, hij is momenteel vooral druk met Rubik's cubes en programmeren op zijn laptop.

Dochter speelt graag met van dat kleine speelgoed en zet alle meubeltjes en poppetjes heel precies in een opstelling, die precies zo moet blijven staan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 20:37

Hier hebben ze (5 en 7) meer een knutselstation, een klein tafeltje met stoeltjes en een ladekastje er naast met alle knutselspullen en stiften ed.

Daarnaast nog wel een koffer met alle auto’s, een zak vol speelgoed en opbergdozen met Lego ed, wat allemaal bij elkaar staat. Maar al het grote speelgoed zoals de hot wheelsbaan, keukentje ed staat wel boven.

Boven spelen doen ze hier beide niet, hooguit als er vriendjes zijn. Ze nemen speelgoed mee naar beneden en dat ruimen we dan eind van de dag weer op.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 21:07

T heeft knutselspullen in de trapkast en een legozak beneden. Rest alles boven.
Hij heeft ook echt behoefte aan een eigen plekje.
Dit is nu een klein jaartje al zo. En hij is 6
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Jul 2022 22:32

Er staat alleen nog maar speelgoed van de jongste beneden. Hij heeft een tafeltje in de woonkamer waar wat lego op staat. In de kasten zit ook lego, veel auto's en de houten treinbaan. Bijna alles uit het zicht dus. De rest van al het speelgoed ligt op de slaapkamers van de kinderen of op zolder. In de keuken liggen in een kast de knutselspullen en de klei. Na dik 11 jaar vind ik het heerlijk dat er nu bijna geen speelgoed meer in de woonkamer staat 😅.
2011 2012 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Jul 2022 09:12

Ik denk dat veel ook afhankelijk is van je kind en de slaapkamer van je kind. J zijn slaapkamer is enorm. Daar is dus veel ruimte om alles goed op te ruimen. Dingen te laten staan enz. Hiervoor was zijn kamer klein en dat speelt gewoon minder lekker. Ondanks dat J een jongen is vind hij knutselen heerlijk en wat is nou lekkerder dan aan een bureau tekenen puzzelen enz van 2 meter breed met de muziek aan die je zelf mooi vind.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jul 2022 20:10

Wij hebben sinds we hier wonen geen speelhoek meer (jongste was toen bijna 7). We hebben een kast met spelletjes en knutselspullen en verder staat alles boven. Ze halen wel regelmatig spullen naar beneden. Vooral de jongste.

Ze spelen beide wel graag boven trouwens. Hebben daar ook een bureau met tekenspullen, maar dat doen ze ook wel graag beneden.
<<

Anoniem338

Bericht 01 Aug 2022 19:08

Minx schreef:Ik denk dat veel ook afhankelijk is van je kind en de slaapkamer van je kind. J zijn slaapkamer is enorm. Daar is dus veel ruimte om alles goed op te ruimen. Dingen te laten staan enz. Hiervoor was zijn kamer klein en dat speelt gewoon minder lekker. Ondanks dat J een jongen is vind hij knutselen heerlijk en wat is nou lekkerder dan aan een bureau tekenen puzzelen enz van 2 meter breed met de muziek aan die je zelf mooi vind.

Ja dit. De jongste heeft echt geen plek op haar kamer voor speelgoed/spelen. Pas wanneer de slaapkamers gaan wisselen en zij ook een grotere kamer heeft gaat de speelhoek weg. Bij de oudste staat al wel redelijk wat op zijn kamer maar die speelt ook graag beneden dus dat geeft wel weer gesleep steeds.
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 19 Sep 2022 13:22

wij hebben een zoontje van 5 jaar en die speelt nog steeds bijna altijd in de woonkamer.
Ik vind het zelf ook wel gezellig dus ik heb geen plannen om daar verandering in te brengen.
s Avonds ruim ik de boel gewoon weer op. Tenzij er iets gebouwd is ofzo. Dan laat ik het een paar dagen staan.
<<

Anoniem330

Bericht 19 Sep 2022 18:22

Wij hebben niet echt een speelhoek. Of nouja, geen opvallend speelgoed in het zicht.

Er staat een keukentje en dat is netjes opgeruimd en een speelgoedkist. Het andere speelgoed staat in bakken in het trappenhuis en dat halen we op als ze ermee willen spelen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen