Re: Puberiaans/straattaal
Maar echt, ik kan er gewoon van genieten hoe taal ontwikkeld en hoe onze taal ook veel overneemt van andere culturen. Dat is toch juist iets moois?
Urban Naked schreef:Ik vind het vooral getuigen van een kloof als we nu dit soort taal als bijzonder/puberiaans/straattaal gaan bestempelen. Dit zijn termen die al weet ik hoelang gebezigd worden.
Joey schreef:Urban Naked schreef:Ik vind het vooral getuigen van een kloof als we nu dit soort taal als bijzonder/puberiaans/straattaal gaan bestempelen. Dit zijn termen die al weet ik hoelang gebezigd worden.
Ik denk dat het ook getuigt van een kloof (randstad vs niet randstad) als het opmerkelijk gevonden wordt dat mensen deze woorden wel bijzonder vinden of vooral bij pubers vinden horen.
Lot schreef:Ik hoor/herken wel wat woorden maar voor mij is dit ook niet standaard taalgebruik in mijn omgeving. Geen idee ook wat sommige woorden betekenen. En als het Surinaamse woorden zijn is dat prima, maar als iemand ineens Italiaanse woorden gaat gebruiken is dat ook prima maar dan weet ik toch nog niet wat dat betekent? En is het toch ook niet “normaal” dat iedereen ineens Italiaanse woorden gebruikt door het Nederlands heen? Ik bedoel deze woorden leer je toch niet op school?
Lot schreef:Ik hoor/herken wel wat woorden maar voor mij is dit ook niet standaard taalgebruik in mijn omgeving. Geen idee ook wat sommige woorden betekenen. En als het Surinaamse woorden zijn is dat prima, maar als iemand ineens Italiaanse woorden gaat gebruiken is dat ook prima maar dan weet ik toch nog niet wat dat betekent? En is het toch ook niet “normaal” dat iedereen ineens Italiaanse woorden gebruikt door het Nederlands heen? Ik bedoel deze woorden leer je toch niet op school?
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers