Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Twee onder 2

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2022 08:38

Re: Twee onder 2

Zo enorm leuk voor jullie Bloom, nogmaals gefeliciteerd!

Onze oudste twee jongens zijn ongeveer 22 maanden na elkaar geboren. Wij hebben nooit een duowagen gehad en ook nooit een meerijplankje. Onze oudste liep vanaf z'n eerste verjaardag en een jaar later liep hij dus al erg goed. In het begin deed ik de oudste nog wel eens in de kinderwagen en de jongste in de draagdoek, maar eigenlijk liep de oudste altijd gewoon zelf (of hij ging op z'n loopfiets).

Wat in dit topic al meer gezegd wordt over een extra commode, dat zou ik ook zeker doen.

Het duurt natuurlijk nog wel een tijd, maar je gaat ook nog extra tijd alleen met je tweede kindje krijgen zodra je oudste naar school gaat. En verder helemaal eens wat Taeda zegt, enorm bijzonder voor je tweede kindje dat er een oudere broer naast hem opgroeit. Voor een kindje is tijd alleen met z'n moeder natuurlijk niet het enige belangrijke. Je vindt je momentjes wel, voor je beide kinderen!

Wat ik als tip kreeg tijdens de zwangerschap van m'n tweede is om de oudste te leren om zelf de trap op te gaan, zelf op de commode te klimmen via een krukje, zelf op de kinderstoel klimmen, etc. Dat is richting het einde van je zwangerschap echt wel belangrijk, want het is lichamelijk gewoon echt zwaar al dat tillen met je oudste en daarnaast een zwanger lijf. Begin met zulke gewoontes dus zo snel mogelijk. Het kost iets meer tijd, maar het is echt beter voor jezelf.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2022 09:58

Oh dat laatste is een goede GP!
Na de vakantie maar eens mee beginnen dan. Trap op kan hij wel, en klimmen vind hij geweldig. Gaat dus vast goed komen 😄
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Sep 2022 10:04

Je hebt natuurlijk al een wagen dus hier heb je misschien niet zoveel aan, maar misschien een ander wel die nog voor het eerst een wagen moet kopen met het oog op 2 kinderen. Overweeg de wagen Stokke Trailz. Deze hebben we 4 jaar geleden gekocht niet wetende wat een uitkomst het nu zou zijn. Daar zit namelijk een grote en stevige boodschappenmand in en als m’n dochter van 3,5 even geen zin heeft om te lopen (in bijvoorbeeld het pretpark, als we winkelen of als ik ze van de opvang haal), dan gaat ze onderin die mand zitten. Ze vindt dat ook nog eens helemaal geweldig zo’n mooie zitplek haha.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2022 10:38

Ik denk dat het een beetje aftasten is hoe B rond die leeftijd is en proberen zoveel mogelijk zelfstandigheid te stimuleren. Zelf vond ik het wel fijn dat de oudste zich al kon redden als ik naar de jongste toe moest lopen. Met een wagen is het kijken of het echt nodig is, gelukkig kun je vaak als het nodig blijkt te zijn wel snel iets kopen.

Gaan jullie voor een ledikantje of een wiegje / co-slaper naast jullie bed? Onze dochter sliep vanaf bijna 2 jaar in een open ledikant (1 kant eruit gehaald) en ging met 2,5 in een groot bed slapen omdat de jongste het ledikantje kreeg. Dat ging hier heel goed. Als je eerste en wiegje/co-slaper hebt, zou je een tweede ledikantje niet hoeven kopen.

Qua commode zou ik kijken voor een ladekast die je erna ook nog prima kan gebruiken. De Ikea Hemnes is een bekende die goed door kan als commode maar ook als ladekast ideaal is.
08/2018
05/2021
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2022 10:43

Persoonlijk zou ik geen tweede commode doen. Ik ben mijn dochter al vrij snel op bed gaan verschonen, op een handdoek. Ik vond haar met 2 ook gewoon te groot om op die commode te leggen maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. De commode was bij mij al na een paar maanden weg.

Duowagen is wel ideaal als kindjes moe zijn. Op een meerijplankje kunnen ze geen tukkie doen maar dat hangt er natuurlijk maar net vanaf of je zelf iemand bent die wel de deur uit gaat of strikt slaapjes thuis aanhoudt. Ik heb mijn duowagen toen van MP gehaald en je kunt hem daar volgens mij ook weer makkelijk kwijt. Ik heb hem toen weer verkocht aan de crèche waar ze zat, die hadden er toevallig eentje nodig.

Familie heeft mijn dochter zittend op de billen van de trap af leren gaan toen ze nog heel jong was. Ik heb zelf geen trap dus dat was fijn. Het is fijn als ze op een veilige manier beneden kunnen komen inderdaad.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2022 10:58

Ja het plan is om onze eigen Hemnes lade kast in de commode te veranderen. En een ledikant te halen bij Ikea ofzo. Zoon heeft een 140 ledikant, die ook peuterbed wordt. Dus die blijft voorlopig van hem. En als de baby straks groot is, krijgt zoon een groot bed en kan het peuterbed weer door.
Maar dat is vooralsnog het plan.
Het kamertje is ook niet echt slaapkamer waardig, veel te klein. Dus het is voor de time being. We willen ook nog gaan verhuizen. Dus het echt kamertje komt dan wel daarna.
Baby komt ook eerst in de co-sleeper bij ons.

Maar goed, eerst de echo 🤞🏻😄 Stap voor stap!

<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Sep 2022 21:06

Gefeliciteerd!
Hier zit er 1,5 jaar tussen de oudste twee. Wij hebben destijds wel een tweedehands dubbele wandelwagen aangeschaft, omdat dat we al een goede enkele hadden. En hier ben ik wel heel blij mee geweest.

Onze oudste ging met 1,8 jaar over naar een peuterbed, de baby lag eerst in een co-sleeper bij ons op de kamer. Dit is bij ons meteen goed gegaan. De andere 2 kids zijn ook beide voor hun 2de jaar over gegaan naar het peuterbedje.

Ik weet niet of je een bad in de badkamer hebt, maar wij hebben z’n rekje op de badkuip en deze gebruiken wij altijd. We hebben bij de eerste een commode gehad, maar nooit gebruikt.

Verder niet echt tips, alleen dat de jongste meestal goed meegaat in het ritme van de oudste. Een nadeel vond ik wel toen ze ouder waren en de slaaptijden afwisselde, je bijna de hele dag thuis moest blijven.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Sep 2022 10:50

Tussen mijn kinderen zit 16 maanden. Ik vind het (nog steeds) fantastisch.
Had het niet zo gepland, maar zou het nooit anders gewild hebben.

Duowagen, hoewel met bijna 2 ook wel een plankje kan (denk ik). Pep liep 4 weken toen hij grote broer werd, dus dat was geen optie.
Een tweede ledikant bij kopen en evt goedkope commode.
Het is zo leuk!! Zou die tijd nog wel eens willen herbeleven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jan 2023 17:13

Een up voor dit topic!

We hebben inmiddels een eigen kamertje ingericht voor de baby. We hadden nog een Hemnes staan, dat is de commode geworden. Ledikantje bij Ikea gekocht en een kledingkast (die heeft hij later sowieso nodig)

Ook hebben we vandaag een duowagen gekocht.
Heel lang over zitten dubben, maar B zit nog graag in de wagen. Ik verwacht niet dat het over drie maanden anders is. We hebben er wel eentje die gemakkelijk een mono-wagen wordt. Dus als we over twee jaar naar de Efteling gaan bijv. Zou B er alsnog in kunnen.
Een plankje zagen we niet zitten met onze zeer compacte Mutsy wagen. Dat zou bij deze nieuwe wagen wel hebben gekund. Maar goed, de Mutsy gaan we nu verkopen.

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jan 2023 17:48

Ah leuk Bloom, al een eind op weg met de voorbereidingen.
Ik kom nog maar even wat enthousiasme delen dan. Die van mij zijn nu net 2 en nog net 3. Vorige week gingen we met zn drieën lunchen en het was zo gezellig. Nu de jongste wat ouder is, vind ik het echt volop genieten vaak. Vind het ook echt jammer dat de oudste bijna naar school gaat want ik ga het missen om niet meer 2 peuters thuis te hebben.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jan 2023 18:14

Klinkt goed Joey! Ik merk bij B dat uitjes idd leuker worden. Dus ben benieuwd over twee jaar 😁

<<

Kaat

Kletskop

Bericht 28 Jan 2023 19:00

Joey hier precies hetzelfde!! M’n jongste is nu 2 en de oudste bijna 4. Ze zijn zo leuk samen en vind het ook erg jammer dat de oudste bijna naar school gaat.

En Bloom, heel handig dat je een wagen hebt waar ze beiden inkunnen. Hier gebruiken we de wagen nu niet heel veel meer, maar de enkele keer dat we hem gebruiken zitten ze er ook nog steeds wel eens samen in.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen