Re: Twee onder 2
Onze oudste twee jongens zijn ongeveer 22 maanden na elkaar geboren. Wij hebben nooit een duowagen gehad en ook nooit een meerijplankje. Onze oudste liep vanaf z'n eerste verjaardag en een jaar later liep hij dus al erg goed. In het begin deed ik de oudste nog wel eens in de kinderwagen en de jongste in de draagdoek, maar eigenlijk liep de oudste altijd gewoon zelf (of hij ging op z'n loopfiets).
Wat in dit topic al meer gezegd wordt over een extra commode, dat zou ik ook zeker doen.
Het duurt natuurlijk nog wel een tijd, maar je gaat ook nog extra tijd alleen met je tweede kindje krijgen zodra je oudste naar school gaat. En verder helemaal eens wat Taeda zegt, enorm bijzonder voor je tweede kindje dat er een oudere broer naast hem opgroeit. Voor een kindje is tijd alleen met z'n moeder natuurlijk niet het enige belangrijke. Je vindt je momentjes wel, voor je beide kinderen!
Wat ik als tip kreeg tijdens de zwangerschap van m'n tweede is om de oudste te leren om zelf de trap op te gaan, zelf op de commode te klimmen via een krukje, zelf op de kinderstoel klimmen, etc. Dat is richting het einde van je zwangerschap echt wel belangrijk, want het is lichamelijk gewoon echt zwaar al dat tillen met je oudste en daarnaast een zwanger lijf. Begin met zulke gewoontes dus zo snel mogelijk. Het kost iets meer tijd, maar het is echt beter voor jezelf.