Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Twee onder 2

<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 18:08

Twee onder 2

Als alles goed gaat, hebben wij volgend jaar nog net twee kids onder de 2 jaar.
Misschien is dit topic een beetje vroeg: maar hebben er nog mensen tips & tricks?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Sep 2022 18:13

Re: Twee onder 2

Geen tips, enkel : gefeliciteerd en succes :D
<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2022 18:23

Ik vond het toen even door de zure appel heen, en nu de steeds ouder worden zo ideaal!

Duowagen zou ik als tip geven. En een ledikantje erbij in plaats van al een groot bed.
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 09 Sep 2022 18:52

Ik sluit aan bij Karnemelk.

Verder vond ik het fijn om dingen te kunnen doen met m’n oudste die ik staand kon doen, omdat de jongste alleen maar in de draagzak wilde. Bv overrollen/voetballen met een zachte bal binnen. En we hadden een loopdier wat we in konden drukken (ik dan met m’n voet), waarna het reed. Samen dansen op muziek. En heel veel wandelen met z’n drieën.

En vooral tijdens gecombineerde slaapjes je rust pakken en niet gaan opruimen of schoonmaken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 19:07

Draagzak, duowagen en er niet te zwaar aan tillen dat het huis niet altijd even netjes zal zijn :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Sep 2022 19:19

*weg
Laatst gewijzigd door Tove_ op 01 Jun 2023 19:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2022 19:25

Ik vond een meerijplankje ook ideaal toen ze ouder waren. Maar mijn dochter was anderhalf toen haar broertje geboren werd, en daarom een duo ideaal.
Elk een commode hadden ze ook inderdaad. Heel fijn.
En als ze beide op bed lagen na de middag dan ging ik zelf in de rust. En toen de beide naar de peuters gingen, op dezelfde dag elk een dagdeel. Had je ook elk een dagdeel om wat leuks te doen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 19:29

Thanks allemaal!

De baby zal hier op het kleinste kamertje komen, voor de time being (we willen verhuizen). Hij krijgt een eigen bedje, want zoon heeft zo’n ledikant/peuterbed in een. Maar dus een eigen commode is dus wel handig!

Zoon zal bijna twee worden, man is niet meteen enthousiast over een duo wagen(met name de kosten). Vooral omdat we een goede wagen hebben en een simpele buggy. Dus misschien is zo’n plankje dan inderdaad iets.
Draagdoek en zak hebben we beide. Ideaal inderdaad. Zoon zit er ook nog in.

Nog meer? Kom maar door! ☺️

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Sep 2022 19:30

Gefeliciteerd!!

Eens met Karnemelk. Wij hadden ook een duowagen, tweede ledikant en commode. Bij het ledikant heb ik toen rekening gehouden dat de zijkant eruit kon, zodat het later als peuterbed kan. Als tweede kinderstoel een Ikeastoel, zodat de baby op de stoel in een newbornzitje kon. Dat vond ik ideaal, dan kon de oudste er niet bij.

Hier scheelt het ook 18 maanden, dus meerijdplankje en open bed vond ik echt nog te vroeg. De oudste liep amper een maand 😅
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Kaat

Kletskop

Bericht 09 Sep 2022 19:37

Kan je je kinderwagen niet uitbreiden? Wij hebben een uppababy en kunnen daar 2 zitjes op zetten (of wagenbak en een zitje). Ik vind het nog steeds echt ideaal (nu bijna 2 en 3,5 jr), ze zitten er nog regelmatig samen in als we wat verder lopen.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Sep 2022 19:41

*weg
Laatst gewijzigd door Tove_ op 01 Jun 2023 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 19:43

Kaat schreef:Kan je je kinderwagen niet uitbreiden? Wij hebben een uppababy en kunnen daar 2 zitjes op zetten (of wagenbak en een zitje). Ik vind het nog steeds echt ideaal (nu bijna 2 en 3,5 jr), ze zitten er nog regelmatig samen in als we wat verder lopen.

Nee helaas. We hebben tevens een Mutsy, volgens mij zijn die failliet ook, dus weet überhaupt niet of er nog iets van verkocht wordt.

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Sep 2022 19:44

Tegen die tijd is je zoon wel echt bijna 2 he? Dus beetje zoals m'n dochter nu afgelopen periode. Ik heb geen twee onder twee maar als ik er nu een baby bij zou hebben zou ik vinden:

- m'n dochter absoluut nog in ledikant, echt nog te vroeg voor peuterbed. Dus idd nieuw ledikant kopen voor de baby.
- een duowagen zou ik wel echt overwegen. Mijn dochter staat wel vaak op het meerijdplankje als we terug lopen van school, dus als zoon er niet op staat (de wagen is dan dus leeg want daar 'hoort' zij te zitten) maar het is nog een kleine eigenwijze dreutel die constant zich laat vallen, er af stapt terwijl het ding rijdt, etc. Dus ik heb haar toch echt het liefst vast.
- draagzak/doek voor de baby zou ik dan inderdaad willen. Deed ik bij de tweede sowieso meer inderdaad.
- ik zou sowieso twee commodes willen idd, op elke kinderkamer één. Hebben we nu nog steeds, heb zonet m'n vijfjarige nog op zijn commode gelegd. Dat is misschien wat ongebruikelijk maar ik zou er zelf vrij gek van worden om van kamer te moeten wisselen (zeker als slaapjes niet helemaal synchroon lopen) om naar een commode te moeten gaan. Ik zou dan wel voor de zekerheid en uur gemak luiers in beide maten op beide kamers leggen. Sinds zoon en dochter dezelfde maat hebben is dat wel ideaal haha.

Verder niet echt praktische tips want zelf geen ervaring mee. Maar ik heb dus idd wel een kind nu in de leeftijd die jij straks als oudste hebt en ik zou daar met name heel erg graag een wagen nog voor willen hebben. Dat zou voor mij non negotiable zijn. Maar ik wandel dan ook veel.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 19:45

Tove_ schreef:Ah ja, hier schelen ze wel echt 2 jaar, ik snap dat het lastiger gaat met kindjes die maar 1-1,5 jaar schelen.

Mijn oudste gaat trouwens 3 dagen naar kdv en de jongste maar 2 dagen. Zo heb ik 1 dag alleen met hem, echt heel fijn want ik voel me weleens schuldig dat de tweede minder aandacht krijgt (echt zo'n cliche wat wel erg klopt haha).

Ja… die gedachten heb ik nu al. Heeft zoon wel voldoende “alleen”-tijd gehad, hoe doe ik het straks met nummer 2? Misschien wil ik wel minder gaan werken ook.

Nou ja, allemaal dingen voor de komende maanden. Eerst maar eens de echo afwachten. Maar toch ook al leuk om over alles na te denken.

<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 19:46

Gefeliciteerd!
Hier zit 22 maanden tussen beide kinderen.
Wij hadden via marktplaats een goedkope duowagen gekocht. Vooral als ik met de kinderen alleen was vond ik dat toch wel heel handig.
Babykamer (ledikant en commode) voor de 2e ook via marktplaats gekocht.
Eerste jaar was even pittig maar nu is het alleen maar leuk. Ze hebben zoveel aan elkaar.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 19:48

Marin schreef:Tegen die tijd is je zoon wel echt bijna 2 he? Dus beetje zoals m'n dochter nu afgelopen periode.

Ja, echt bijna 2. Zoon is van 26 mei. En baby heeft vooralsnog de uitgerekende datum van 7 mei.

Die wagen moeten we dan echt nog onderzoeken. Misschien ook tweedehands dan.
Zoon loopt nu ook niet echt, dus geen idee hoe het tegen die tijd allemaal gaat. Ook hoe goed hij luistert en zich gedraagt natuurlijk.

<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2022 19:50

Ik had trouwens ook de tweedehands hoor. Mn baby kon liggen en mn dochter zat er voor. Heel behendig en op de kop getikt voor een paar tientjes.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Sep 2022 19:53

Bloom schreef:
Tove_ schreef:Ah ja, hier schelen ze wel echt 2 jaar, ik snap dat het lastiger gaat met kindjes die maar 1-1,5 jaar schelen.

Mijn oudste gaat trouwens 3 dagen naar kdv en de jongste maar 2 dagen. Zo heb ik 1 dag alleen met hem, echt heel fijn want ik voel me weleens schuldig dat de tweede minder aandacht krijgt (echt zo'n cliche wat wel erg klopt haha).

Ja… die gedachten heb ik nu al. Heeft zoon wel voldoende “alleen”-tijd gehad, hoe doe ik het straks met nummer 2? Misschien wil ik wel minder gaan werken ook.

Nou ja, allemaal dingen voor de komende maanden. Eerst maar eens de echo afwachten. Maar toch ook al leuk om over alles na te denken.

Hier heb ik me weinig druk om gemaakt. Probeer het eens om te draaien, hoe waardevol voor baby 2 dat hij/zij altijd iemand in de zone van naaste ontwikkeling heeft (iemand die net iets meer kan, maar wel ‘haalbare’ vaardigheden) en meer kusjes, knuffels en aandacht dan jij in je eentje kan geven 😉
Laatst gewijzigd door Taeda op 09 Sep 2022 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Sep 2022 19:54

Oh wat leuk om zo over na te denken voor je hoe dat zal zijn zo rond de lente! Spannend!
Ja dus echt wel heel erg de leeftijd van m'n dochter nu. Mijn dochter is wel echt mijlen makkelijker dan m'n zoon was, die rende overal kriskras rond, trok alles uit de Kruidvat schappen, rende uit de Hema de straat op als ik bij de kassa stond enzo. Dochter doet dat niet. Dus het is ook echt heel kindafhankelijk hoe ze zijn op een bepaalde leeftijd natuurlijk. Maar toch heb ik dochter het liefst wel vast in de wagen. Het schiet ook gewoon meer op.

Maar goed, juist in het begin kan je je baby ook wel heel goed in de draagzak doen en je zoon juist nog in de wagen. Dat deed ik ook wel met m'n destijds driejarige zoon en kleine baby. Dan heb je ook weer niet persé een duowagen nodig want tegen de tijd dat je baby de wagen meer nodig heeft kan je zoon misschien wel prima op 't plankje. Of is ie een ster in steppen of loopfietsen. Die ontwikkeling maken ze tussen 2 en 3 veelal door. Dus je kan ook zeggen dat je juist dat eerste half jaartje het met baby in draagzak en zoon in wagen probeert tot hij wat ouder is.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 19:58

Hier zit er 15 maanden tussen mijn zoons. Natuurlijk was het pittig in het begin, vooral tijdens de zwangerschap vond ik het zwaar, maar dat kwam ook omdat hun vader heel veel werkte en ik alles alleen moest doen. Maar eigenlijk vond ik het ideaal, alles was nog zo bekend. Niet voor de 2e keer een kind in de luiers, geen gedoe met babies die wakker gemaakt moeten worden omdat de kleuter uit school gehaald moet worden.

Wij hadden 2 ledikanten (die van de oudste zat tussen een ledikant en peuterbed in en daar kon de zijkant uit), een tweelingwagen en op beide kamers een commode.

Ik heb me wel schuldig gevoeld over hoeveel tijd de oudste echt alleen geweest is, maar ik kan het niet veranderen.

Inmiddels zijn ze 7 en 8 en stapelgek op (en soms ook van) elkaar. Ze groeien haast als tweeling op en hebben dezelfde interesses.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Sep 2022 20:07

De periode die ik het vervelendste vond, was toen de oudste één slaapje deed en de jongste twee. Wanneer ik het ideale ritme aanhield, had ik alleen tussen 11.30u-12.30u tijd om het huis uit te gaan 🙈

Verder wisselen de voor- en nadelen elkaar af. Zeker nu ik ook een keer 3,5 jaar leeftijdsverschil mee maak, zie ik het verschil en is voor allebei iets te zeggen.
Love never loses faith.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 09 Sep 2022 20:30

*weg
Laatst gewijzigd door Tove_ op 01 Jun 2023 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 21:31

Ik zou zeker een duowagen aanschaffen, dan kom je nog eens ergens 😂.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2022 08:16

Wij hadden de Joolz geo duowagen. We hadden de enkele al en kochten de uitbreiding erbij. We hebben hem net verkocht en de helft van de totale prijs ervoor gekregen. Ik vind dat een heel prima investering geweest.
Bij ons was de duowagen tot 3 j onmisbaar. Anders waren we nergens gekomen het eerste jaar. Dochter was 1j10m toen zoon kwam. De draagzak vond ik in het begin niet top omdat ik zelf lichamelijk niet heel fit was. Zoon in de draagzak lukte wel, maar de verantwoordelijkheid voor dochter erbij als we op pad waren, vond ik het zwaar maken als we alleen met draagzak en wandelwagen gingen
Nu ze 1,5 en 3,5 zijn, ga ik af en toe met de draagzak en dochter in de buggy wandelen. Dochter kan nu zodanig goed luisteren dat dat prima kan (als ze even uit de buggy wil zeg maar).
Ik heb niet echt getwijfeld omdat ik me niet kon voorstellen dat dochter hele einden gingen meelopen met 2j. Wij wandelen graag naar het bos en zijn dan zo een uur of langer weg. Ik wilde me niet beperkt voelen om dat te doen.
Nou wilde mijn dochter absoluut niet loopfietsen of lopen en zat ze zo een uur in de wagen (nog steeds🤓), dus voor ons was het echt een uitkomst. Maar dat het voor ons zo onmisbaar en succes was, blijkt vooral achteraf. Want wie weet gaat jouw zoon wel prima op het plankje mee, of vindt hij loopfietsen fantastisch.

Met slaapjes heb ik me zoon zsm in een ritme proberen te krijgen dat ze 's middags tegelijk sliepen. Denk dat ik dit vanaf 3mnd wel redelijk voor elkaar had. Nou is hij een topslaper en pikte hij dit makkelijk op. Maar als je dat wat voor elkaar krijgt, is wel heel fijn.

Wij hebben ook een tweede ledikant gekocht. Een waarvan de zijkant open kan (Ikea), en daar slaapt dochter nog steeds in.

Zoon sliep eerst op onze kamer en daar hebben er een verschoningstafel van Ikea bij gezet. De eerste weken hebben we die gebruikt. Verder gebruikten we gewoon de commode op dochter haar kamer en verschoonden we verder overal en nergens. Dochter ging met 2 eigenlijk al nauwelijks meer op de commode.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Sep 2022 08:18

Oh en gefeliciteerd! Ik vond 2 onder 2 echt het beste idee wat gelukkig mocht lukken bij ons.
Ook nog een goede tip voor als het zover is: geen verwachtingen hebben van wat je op een dag kan doen 😬.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen