Re: Basisschool
Baalde vorige week wel, nog geen week naar school en er waren al kinderen met luis in de klas 🥴
Vrijdag zijn er al paar ouders wezen luizenpluizen. Morgen wordt de hele school gecontroleerd, mag morgen zelf als luizenpluizer starten.
Salome schreef:Oh bizar Pompoen. Die eigen bijdrage is toch vrijblijvend officieel?
Hier gaat het wel goed. Al merk ik dat T mega moe is.
Vorig jaar was hij de vrijdag in de eerste week al ziek. En daarna iedere 6-8 weken stront verkouden.
Nu zitten we op week 2 haha en hij lijkt nog fit. Al is hij dus moe en huilde hij wel snel afgelopen weekend. Dat vind ik dan sneu.
Pompoen schreef:Gut, ik bedenk me nu dus dat ik vorig jaar bij Lo. helemaal niks van een klassenouder gehoord heb. Ze ging toen naar groep 6 van 6/7/8 en zit nu in groep 7 van 6/7/8. Ik heb er nu ook nog helemaal niks over gehoord, ook niet bij Lu. in de klas (Die zit nu in groep 6 van 6/7/8). Ik denk eigenlijk dat dat dus in de bovenbouw niet meer is.
Ik voel me altijd heel schuldig dat ik zelden wat doe op school. Maar ja, ik trok het 5 jaar geleden al niet en nu ben ik nog veel sneller moe en overprikkeld dus voorlopig is het nog geen optie. Bij ons is het bij de kleuters zo dat je in principe een aantal keer overblijf moet draaien en anders moet je hogere eigen bijdrage betalen daarvoor. Ik vond dat toen Lotte op school zat zo’n hel dat J. het is gaan doen, die vond het wel grappig maar heeft het eigenlijk altijd veel te druk met werk dus uiteindelijk hebben we toch maar gewoon die hogere bijdrage betaald.
Niekske schreef:Hier is de oudste gisteren gestart in groep 3 en ze vond het fantastisch 🤩 ze was wel helemaal kapot aan het einde van de dag.
Pompoen, wat een rare regeling van dat overblijven. Als je als ouder de gelegenheid had om je kinderen zelf op te vangen tussen de middag, dan had je ze toch niet laten overblijven? Leuk bedacht van school om ouders zo ongeveer te verplichten om overblijfouder te zijn.
Max schreef:Pompoen schreef:Gut, ik bedenk me nu dus dat ik vorig jaar bij Lo. helemaal niks van een klassenouder gehoord heb. Ze ging toen naar groep 6 van 6/7/8 en zit nu in groep 7 van 6/7/8. Ik heb er nu ook nog helemaal niks over gehoord, ook niet bij Lu. in de klas (Die zit nu in groep 6 van 6/7/8). Ik denk eigenlijk dat dat dus in de bovenbouw niet meer is.
Ik voel me altijd heel schuldig dat ik zelden wat doe op school. Maar ja, ik trok het 5 jaar geleden al niet en nu ben ik nog veel sneller moe en overprikkeld dus voorlopig is het nog geen optie. Bij ons is het bij de kleuters zo dat je in principe een aantal keer overblijf moet draaien en anders moet je hogere eigen bijdrage betalen daarvoor. Ik vond dat toen Lotte op school zat zo’n hel dat J. het is gaan doen, die vond het wel grappig maar heeft het eigenlijk altijd veel te druk met werk dus uiteindelijk hebben we toch maar gewoon die hogere bijdrage betaald.
Ben wel benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Moet je dan vrij nemen van werk om de overblijf te regelen op school? Of doe je dit op je vrije dag? En als t op je vrije dag kan wat doe je dan met je eventuele andere kinderen die nog niet naar school gaan en waar je eigenlijk op moet passen/vrij voor hebt die dag?
Oftewel is het dan: oppas regelen voor je andere kinderen (kosten maken), vrij nemen van werken (kosten maken) of hogere bijdrage betalen (kosten maken)? Wat een suffe regeling.
Niekske schreef:Hier is de oudste gisteren gestart in groep 3 en ze vond het fantastisch 🤩 ze was wel helemaal kapot aan het einde van de dag.
Pompoen, wat een rare regeling van dat overblijven. Als je als ouder de gelegenheid had om je kinderen zelf op te vangen tussen de middag, dan had je ze toch niet laten overblijven? Leuk bedacht van school om ouders zo ongeveer te verplichten om overblijfouder te zijn.
Snirp schreef:Bij een vriendin van mij werkt dit op school ook zo.
Dit is een Jenaplan-school, misschien maakt dat nog het verschil?
Ouders zijn verplicht per kind 1x per maand pleindienst te hebben tijdens de overblijf, en anders inderdaad een hogere bijdrage te bepalen. Het is een continu-rooster, dus overblijven is verplicht.
Ze geven ook op hun website aan dat het systeem gebaseerd is op ouderparticipatie.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: roosje