Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Basisschool

<<

Saji

Kletskop

Bericht 05 Sep 2022 10:46

Re: Basisschool

Hier waren ze vorige week ook moe. Heel veel info groep 4, daarbij is sporten ook weer begonnen. 2 uren turnen naast school.

Baalde vorige week wel, nog geen week naar school en er waren al kinderen met luis in de klas 🥴
Vrijdag zijn er al paar ouders wezen luizenpluizen. Morgen wordt de hele school gecontroleerd, mag morgen zelf als luizenpluizer starten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2022 12:42

Hier worden de kinderen standaard op woensdag na elke vakantie gecontroleerd op luizen. Schijnt echt heel vaak juist na de vakanties voor te komen.

Ik was net de data van de studiedagen in mijn agenda aan het zetten. Blijken ze in september de eerste studiedag al te hebben. Gelukkig niet een dag later want dan had ik een probleem gehad.
2015 💙
<<

Saji

Kletskop

Bericht 05 Sep 2022 16:22

Hier is dat sinds dit schooljaar verplaatst naar de 2de week, omdat het de eerste week altijd erg hectisch is. Klasgenootjes moeten wennen aan nieuwe leraar, nieuwe klasgenoten etc. En als er dan ook nog eens een groepje ouders in je haren komt kijken, geeft soms nog meer stress. Vandaar de verplaatsing naar de 2de week school.
Het is gewoon vervelend. Hier hebben ze nu 2x luis gehad en ben echt panisch voor die beestjes. Hoef maar iets in hun haar te zien en ga alles controleren. Of ze zitten wat op hun hoofd te krabbelen en ik ga al controleren.
Helaas hebben mijn tantezeggers met regelmaat luis 😔 ook om die reden zit ik er hier dus bovenop.

Hier over 2 weken eerste studiedag al. Zit al met handen in mijn haar. Schoonouders werken en mijn vader is met vakantie. Zelf moeten wij ook werken en maak geen gebruik van de opvang.
Komt vast wel weer goed, want is altijd goed gekomen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Sep 2022 19:15

Hier ook echt een dochter die nu in week 3 kapot is. Groep 4 met 28 kinderen, jarig in week 2, helemaal gesloopt nu. Huilen, hoofdpijn, zo sneu!
⁠♡♡♡
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Sep 2022 22:25

Gut, ik bedenk me nu dus dat ik vorig jaar bij Lo. helemaal niks van een klassenouder gehoord heb. Ze ging toen naar groep 6 van 6/7/8 en zit nu in groep 7 van 6/7/8. Ik heb er nu ook nog helemaal niks over gehoord, ook niet bij Lu. in de klas (Die zit nu in groep 6 van 6/7/8). Ik denk eigenlijk dat dat dus in de bovenbouw niet meer is.

Ik voel me altijd heel schuldig dat ik zelden wat doe op school. Maar ja, ik trok het 5 jaar geleden al niet en nu ben ik nog veel sneller moe en overprikkeld dus voorlopig is het nog geen optie. Bij ons is het bij de kleuters zo dat je in principe een aantal keer overblijf moet draaien en anders moet je hogere eigen bijdrage betalen daarvoor. Ik vond dat toen Lotte op school zat zo’n hel dat J. het is gaan doen, die vond het wel grappig maar heeft het eigenlijk altijd veel te druk met werk dus uiteindelijk hebben we toch maar gewoon die hogere bijdrage betaald.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2022 06:11

Oh bizar Pompoen. Die eigen bijdrage is toch vrijblijvend officieel?

Hier gaat het wel goed. Al merk ik dat T mega moe is.
Vorig jaar was hij de vrijdag in de eerste week al ziek. En daarna iedere 6-8 weken stront verkouden.
Nu zitten we op week 2 haha en hij lijkt nog fit. Al is hij dus moe en huilde hij wel snel afgelopen weekend. Dat vind ik dan sneu.
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2022 08:14

Hier is de oudste gisteren gestart in groep 3 en ze vond het fantastisch 🤩 ze was wel helemaal kapot aan het einde van de dag.

Pompoen, wat een rare regeling van dat overblijven. Als je als ouder de gelegenheid had om je kinderen zelf op te vangen tussen de middag, dan had je ze toch niet laten overblijven? Leuk bedacht van school om ouders zo ongeveer te verplichten om overblijfouder te zijn.
december 2016
juli 2019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2022 10:27

Bij een vriendin van mij werkt dit op school ook zo.
Dit is een Jenaplan-school, misschien maakt dat nog het verschil?

Ouders zijn verplicht per kind 1x per maand pleindienst te hebben tijdens de overblijf, en anders inderdaad een hogere bijdrage te bepalen. Het is een continu-rooster, dus overblijven is verplicht.
Ze geven ook op hun website aan dat het systeem gebaseerd is op ouderparticipatie.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Sep 2022 13:24

Zijn er nog kinderen die tussen de middag naar huis gaan?

Hier komt tussen de middag een PM-er in de klas. Geen continu rooster. Ik geloof dat alle kinderen overblijven. Betaal je wel voor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Sep 2022 13:29

Bij J op school zijn die er wel. Op vrijdag blijven er bijna geen kinderen over. Daar kwam dit jaar weer een oproep voor. Ze hebben minimaal 8 kinderen nodig om het rendabel te krijgen. Er zijn 3 klassen die op vrijdagmiddag les hebben dus een groot deel gaat daarvan naar huis. Ook door de week zijn er kinderen die niet overblijven.
2015 💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2022 18:04

Salome schreef:Oh bizar Pompoen. Die eigen bijdrage is toch vrijblijvend officieel?

Hier gaat het wel goed. Al merk ik dat T mega moe is.
Vorig jaar was hij de vrijdag in de eerste week al ziek. En daarna iedere 6-8 weken stront verkouden.
Nu zitten we op week 2 haha en hij lijkt nog fit. Al is hij dus moe en huilde hij wel snel afgelopen weekend. Dat vind ik dan sneu.

Oke, het is nu avond en hij is stront verkouden uit school gekomen 🤣 dusss bovenstaande klopt al niet meer.
Alweer verkouden dus na 1 week school
2016
<<

Max

Yipyapper

Bericht 06 Sep 2022 18:14

Pompoen schreef:Gut, ik bedenk me nu dus dat ik vorig jaar bij Lo. helemaal niks van een klassenouder gehoord heb. Ze ging toen naar groep 6 van 6/7/8 en zit nu in groep 7 van 6/7/8. Ik heb er nu ook nog helemaal niks over gehoord, ook niet bij Lu. in de klas (Die zit nu in groep 6 van 6/7/8). Ik denk eigenlijk dat dat dus in de bovenbouw niet meer is.

Ik voel me altijd heel schuldig dat ik zelden wat doe op school. Maar ja, ik trok het 5 jaar geleden al niet en nu ben ik nog veel sneller moe en overprikkeld dus voorlopig is het nog geen optie. Bij ons is het bij de kleuters zo dat je in principe een aantal keer overblijf moet draaien en anders moet je hogere eigen bijdrage betalen daarvoor. Ik vond dat toen Lotte op school zat zo’n hel dat J. het is gaan doen, die vond het wel grappig maar heeft het eigenlijk altijd veel te druk met werk dus uiteindelijk hebben we toch maar gewoon die hogere bijdrage betaald.

Ben wel benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Moet je dan vrij nemen van werk om de overblijf te regelen op school? Of doe je dit op je vrije dag? En als t op je vrije dag kan wat doe je dan met je eventuele andere kinderen die nog niet naar school gaan en waar je eigenlijk op moet passen/vrij voor hebt die dag?
Oftewel is het dan: oppas regelen voor je andere kinderen (kosten maken), vrij nemen van werken (kosten maken) of hogere bijdrage betalen (kosten maken)? Wat een suffe regeling.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 06 Sep 2022 18:15

Niekske schreef:Hier is de oudste gisteren gestart in groep 3 en ze vond het fantastisch 🤩 ze was wel helemaal kapot aan het einde van de dag.

Pompoen, wat een rare regeling van dat overblijven. Als je als ouder de gelegenheid had om je kinderen zelf op te vangen tussen de middag, dan had je ze toch niet laten overblijven? Leuk bedacht van school om ouders zo ongeveer te verplichten om overblijfouder te zijn.

Haha hier had ik nog niet eens bij stil gestaan. Maakt t nog stommer.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 06 Sep 2022 18:23

Max schreef:
Pompoen schreef:Gut, ik bedenk me nu dus dat ik vorig jaar bij Lo. helemaal niks van een klassenouder gehoord heb. Ze ging toen naar groep 6 van 6/7/8 en zit nu in groep 7 van 6/7/8. Ik heb er nu ook nog helemaal niks over gehoord, ook niet bij Lu. in de klas (Die zit nu in groep 6 van 6/7/8). Ik denk eigenlijk dat dat dus in de bovenbouw niet meer is.

Ben wel benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Moet je dan vrij nemen van werk om de overblijf te regelen op school? Of doe je dit op je vrije dag? En als t op je vrije dag kan wat doe je dan met je eventuele andere kinderen die nog niet naar school gaan en waar je eigenlijk op moet passen/vrij voor hebt die dag?
Oftewel is het dan: oppas regelen voor je andere kinderen (kosten maken), vrij nemen van werken (kosten maken) of hogere bijdrage betalen (kosten maken)? Wat een suffe regeling.

Ik weet dat je hier als overblijfouder je eventuele andere kinderen gewoon mee kunt nemen.

Edit, maar hier is het niet verplicht om zoiets te doen overigens.
10.04.17
<<

Saji

Kletskop

Bericht 07 Sep 2022 06:35

Hier is vorige week ook een mail geweest dat ze klassenouders/hulpouders zoeken, groep 1t/m 8, ik heb die mail overigens niet ontvangen, gaat wel vaker mis met school. Dit weten ze, ben ook niet de enige.
Ga mij trouwens niet opgeven als klassenouder, ben luizenpluizer en zit in de ouder vereniging, op dat vlak doe ik genoeg om betrokken te zijn met school.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Sep 2022 06:52

Bij ons op school moet je -naast een hoge niet zo vrijwillige bijdrage- ook 1 a 2x per jaar pleindienst draaien. Dan sta je 1,5 uur op het plein tussen de middag. Je mag ruilen met anderen als jouw dag niet uitkomt, maar er echt onderuit komen gaat moeilijk. Vind het wel een goede regel. Er zijn zoveel ouders die niks doen voor/op school, dit is dan het minimale.

Vorig jaar was ik klassenmoeder bij de jongste en ik twijfel of ik me dit jaar of volgend jaar voor de oudste opgeef. Laat ik nog even afhangen van de reacties van andere ouders.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 07 Sep 2022 09:02

Ik had het gisteren nog even overlegd met de juf maar intussen zijn er twee klassenouders gevonden. Ze waardeerde m'n overweging wel heel erg maar het is dus niet nodig. Op zich toch wel fijn idd!
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Sep 2022 19:44

Wat een gekkigheid, verplicht helpen met overblijven. Ik ben nooit vrij tijdens de lunch, dus dan zou ik daar vrij voor moeten vragen. Heel onhandig. Ik vraag wel eens vrij om te helpen, maar wel als het mij uit komt.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Sep 2022 17:01

Niekske schreef:Hier is de oudste gisteren gestart in groep 3 en ze vond het fantastisch 🤩 ze was wel helemaal kapot aan het einde van de dag.

Wat fijn dat je oudste het zo leuk vond, niet gek dat ze dan kapot was natuurlijk.

Ja, het is een wat aparte regeling, het overblijven is verplicht vanwege het continurooster, er zijn vaak best wel wat ouders die gewoon een keer kunnen helpen. Deze regeling geldt ook alleen voor de kleuters, vanaf de middenbouw hoef je niet te helpen of ervoor te betalen.

Overigens kregen we eergisteren een brief dat ze vanuit de overkoepelende organisatie de vrijwillige eigen bijdrage helemaal afschaffen. Dus ik ben benieuwd of we dan nog moeten betalen als we niet helpen tussen de middag.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Sep 2022 17:02

Snirp schreef:Bij een vriendin van mij werkt dit op school ook zo.
Dit is een Jenaplan-school, misschien maakt dat nog het verschil?

Ouders zijn verplicht per kind 1x per maand pleindienst te hebben tijdens de overblijf, en anders inderdaad een hogere bijdrage te bepalen. Het is een continu-rooster, dus overblijven is verplicht.
Ze geven ook op hun website aan dat het systeem gebaseerd is op ouderparticipatie.

Bij ons is het montessori en het verhaal is eigenlijk exact hetzelfde. Ouderparticipatie wordt bij montessori sowieso heel belangrijk gevonden.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen