Vrienden maken / contacten leggen op de basisschool
Nu projecteer ik dit gevoel ook meteen op m'n dochter (uiteraard merkt zij dit niet), want ik ben heel bang dat de kinderen liever met 'buurkinderen' willen spelen en dat straks niemand met haar wil afspreken omdat ze het te ver weg vinden of te lastig o.i.d. Kan iemand mij hierin geruststellen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
N heeft nu bijvoorbeeld een meisje in de klas waar ze graag mee speelt. Over een paar weken komt een buurjongetje van dat meisje ook in de klas en daar is ze helemaal weg van. Ben dus nu al bang dat ze N dan niet meer ziet staan en ik kan me daar nu al druk om maken hoe dat dan gaat en of m'n dochter niet 'alleen' overblijft. Nu let de meester er ook wel op dat kinderen niet alleen zijn en hij stimuleert ook wel dat ze met verschillende kinderen spelen, maar het lijkt me gewoon zo sneu.
Anyways, volgens mij heb ik ook last van m'n hormonen vandaag en dat helpt nooit om dingen te relativeren, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren toen je kind begon op school. En of jullie zelf veel nieuwe contacten of zelfs vriend(inn)en hebben opgedaan via school.