Vaste oppasdag als tante
Onze moeder is (helaas) geen typische oppasoma, die wil niet oppassen.
Maar ik als tante dus wel heel graag! Ik heb dit met mijn man besproken, aangeboden aan mijn zusje, en mijn zusje en haar man zien het ook zitten
We hebben afgesproken dat ik één vaste dag in de week ga oppassen straks. Ik heb er superveel zin in, maar ik vind het ook spannend. Hoe zal het zijn om weer een baby in huis te hebben? Ga ik mijn vrije dag niet missen? (Ik werk trouwens 24 uur, dus heb nog een andere vrije dag.) Hoe zal het zijn voor mijn man en voor mijn eigen kinderen? (Mijn kinderen zijn tegen die tijd al bijna 10 jaar en bijna 15 jaar en zullen er vooral na schooltijd bij zijn. Mijn man werkt avonddiensten en zal er juist vaak 's ochtends bij zijn.)
Iemand ervaring met een tante als oppas, of oppassen als tante?
Wat zijn dingen waar ik vooraf over na moet denken, die we af moeten spreken?
En een beetje een ongemakkelijk onderwerp, maar hoe zouden jullie het aanpakken met de spullen en de kosten? Ik zal wat babyspullen (bedje, kinderstoel etc.) nodig hebben en we gaan straks ook luiers en billendoekjes en babyvoeding en zo gebruiken natuurlijk.
Alvast superbedankt voor wie er mee wil denken! Mag ook als je er geen concrete ervaring mee hebt. Het is niet iets heel gebruikelijks geloof ik.